Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 april 2013, 20:19   #1
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2013
Berichten: 75
Minoxidil shedding na 4 maanden

Ik ben 27 jaar en heb besloten om sinds eind november vorig jaar eindelijk wat te gaan doen aan mijn (grotendeels) diffuus haarverlies. Dit is al sinds een jaar of 6 a 7 aan de gang. De laatste 2 jaar lijkt het gestabiliseerd te zijn, maar het zal natuurlijk wel op een langzamere tempo gewoon verdergaan.

Maar goed, dus ik ben begonnen met Minoxidil 5% van kirkland. Gelijk 2 x per dag. Na ongeveer 3 weken ook regenepure erbij. Elke dag visolie capsules en vitamine B complex. Ook allemaal sinds het begin.

Ik merkte al na 3 weken een verschil met Minoxidil dat mijn haar dikker en donkerder leek. Na 2 maanden kon ik ook echt zichtbare groei op mijn inhammen waarnemen. Vellushaartjes, maar wel behoorlijk lang en ze werden wel iets donkerder. De meesten waren echter niet stevig genoeg en zijn weer uitgevallen. Maar dus de eerste anderhalf maand geen shedding meegemaakt. Het waren allemaal kleine dunne haartjes en het was weinig. Het leek alsof ik geen haar meer verloor.

Begin januari ben ik begonnen met MSM poeder. Ik begon met 4g per dag en heb de indruk dat dit ook heeft geholpen om mijn haar steviger te maken en ook sneller te laten groeien. Momenteel neem ik per dag ongeveer 7 a 8 g per dag MSM in.

Eind januari ondernam ik de volgende stap en ben ik begonnen Saw Palmetto. De zwaardere versie en 2 x per dag 160mg. Geen side effects ondervonden hiervan. En nog steeds had ik geen shedding rond deze periode.

Begin maart ben ik ook begonnen met 1g biotine per dag om de regime verder uit te breiden.

Nu is het zo dat ik al sinds 2 weken ongeveer te maken heb met meer haaruitval. Het is echt duidelijk meer geworden en het zijn nu ook de wat dikkere haren die uitvallen samen met de dunnere. Mijn haar is ondertussen flink gegroeid. Sinds begin januari heb ik de bovenkant laten groeien en telkens de zijkanten en de achterkant bij laten knippen. Ik vindt het er niet ideaal uitzien, maar dit ben ik van plan om vol te houden tot ongeveer augustus om te zien wat voor effect mijn regime gaat hebben.

Maar mijn vraag uiteindelijk is: Is het normaal en komt het voor dat je pas na 4 maanden shedding krijgt van minoxidil?
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2013, 00:07   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.clean Bekijk bericht
Maar mijn vraag uiteindelijk is: Is het normaal en komt het voor dat je pas na 4 maanden shedding krijgt van minoxidil?
Het kan. Het zou ook seizoensuitval kunnen zijn. Meer mensen hebben aan het eind van de winter en/of aan het begin van de zomer last van meer uitval. Misschien een atavisme, wintervachtje ruien
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2013, 18:54   #3
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2013
Berichten: 75
Seizoensuitval had ik nog niet aan gedacht. Ook goed mogelijk. Al deze jaren heb ik eigenlijk nooit bijgehouden hoeveel haar ik verloor. Alleen de afgelopen 4 maanden.

Hoe dan ook ben ik blij met de resultaten. Ik had eigenlijk 6 jaar geleden moeten beginnen. Zou ik nu denk ik meer haar zou hebben. Maar goed, de strijd is gaande en ik ben niet van plan om te stoppen voordat ik terugga naar een normale NW2. Over een jaar of 2 een HT erbij.
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2013, 19:16   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.clean Bekijk bericht
Hoe dan ook ben ik blij met de resultaten. Ik had eigenlijk 6 jaar geleden moeten beginnen. Zou ik nu denk ik meer haar zou hebben. Maar goed, de strijd is gaande en ik ben niet van plan om te stoppen voordat ik terugga naar een normale NW2. Over een jaar of 2 een HT erbij.
Dat klinkt heel vastberaden. Dat was ook mijn doel 10 jaar geleden en ik zit nu stiekem op nog wel wat beter dan een NW2

Volgens mij besef je heel goed dat je de middelen vooral neemt voor stabilisatie en voor de lange termijn. Een klein beetje winst in het eerste jaar mag je verwachten, maar daarna gaat het echt niet meer vooruit. De enige manier om dan -zoals ikzelf- vooruitgang te krijgen is door een HT. En inderdaad, over 2 jaar is het daarvoor wel een goed moment.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2013, 19:54   #5
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2013
Berichten: 75
Klopt, je hebt helemaal gelijk
Toen ik begon ging ik voor behoud van wat ik had zodat ik mijn haar gemilimeterd kon houden, zodat het bijna niet te zien is dat ik kalend ben. En dat is eerlijk gezegd nog steeds realistisch. Hergroei met medicijnen is zeer lastig heb ik gelezen op allerlei fora op internet.

Met een HT zou het aardig opschieten aangezien de haarlijn (op de inhammen na) nog intact is. Het is alleen zo jammer als ik kijk naar oude foto's en beelden. Dan ga je toch verlangen naar de tijd dat je meer haar had zodat je er ook veel meer mee kon doen.
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2013, 20:53   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.clean Bekijk bericht
Klopt, je hebt helemaal gelijk
Toen ik begon ging ik voor behoud van wat ik had zodat ik mijn haar gemilimeterd kon houden, zodat het bijna niet te zien is dat ik kalend ben. En dat is eerlijk gezegd nog steeds realistisch. Hergroei met medicijnen is zeer lastig heb ik gelezen op allerlei fora op internet.

Met een HT zou het aardig opschieten aangezien de haarlijn (op de inhammen na) nog intact is. Het is alleen zo jammer als ik kijk naar oude foto's en beelden. Dan ga je toch verlangen naar de tijd dat je meer haar had zodat je er ook veel meer mee kon doen.
Tja, hergroei met finasteride en minoxidil is iets waarop je kunt hopen, maar waarop je zeer zeker niet moet rekenen. Langjarige stabilisatie mag je wel verwachten en dat moet je dan zien als enorme winst. Maar zelfs daarin kun je teleurgesteld worden. De enige zekerheid die je hebt is dat je haar verder achteruit gaat wanneer je geen actie onderneemt. En dan is acceptatie de enige weg.

Met kaler worden, worden steeds meer kapsels onmogelijk. Tot uiteindelijk alleen kort nog goed oogt.

Maar met HT's kun je nog heel veel bereiken. Mijn grootste haarprobleem is de afgelopen jaren niet langer dreigende kaalheid, maar voor wat voor kapsel ik moet kiezen *. Ik zit nu weer op een punt dat het haar in mijn nek krult, dat mijn oren lekker warm blijven en dat mijn haren voorop tot het puntje van mijn neus vallen ... toch nog even aanzien of een zomers kapsel?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2013, 02:42   #7
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2013
Berichten: 75
Ik heb toch maar weer alles gemilimeterd. De haaruitval bleef maar aanhouden en minox is ook veel makkelijker aan te brengen zo.
Ik kan wel een verschil zien met 3 maanden geleden toen ik voor het laatst gemilimeterd haar had. Dat is dan wel weer leuk om te zien.

Ik voeg een foto toe van het bovenaanzicht. Het lijkt misschien redelijk veel haar wat ik heb, maar het is echt behoorlijk diffuus.

Een vraagje voor iedereen.

Hoeveel grafts denken jullie dat ik voor het hele gebied nodig heb? De inhammen even niet meegerekend (Op de foto niet echt goed te zien, maar ik heb ze wel). Ik wil eerst bovenaan een dichte bos hebben voordat ik wat aan de inhammen ga laten doen. Ik heb twee klinieken in Turkije foto's gestuurd en kreeg van allebei het antwoord rond de 3000 grafts. Na de zomer ga ik denk ik eens langs bij Prohair voor een consult

Citaat:
Mijn grootste haarprobleem is de afgelopen jaren niet langer dreigende kaalheid, maar voor wat voor kapsel ik moet kiezen *. Ik zit nu weer op een punt dat het haar in mijn nek krult, dat mijn oren lekker warm blijven en dat mijn haren voorop tot het puntje van mijn neus vallen ... toch nog even aanzien of een zomers kapsel?
Luxeprobleem Antonie En als we het hebben over een zomers kapsel. Nou ik heb nu zeker een zomers kapsel. Het weer laat nog even op zich wachten.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf foto 3.pdf‎ (1,46 MB, 96x gelezen)
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.