Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 5 maart 2013, 09:34   #16
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Wat je in de onderzoeken hierboven lees gaat over 2 mannen en een berg ratten. Man nummer 1 heeft relatief veel beschadigde zaadcellen. Na stoppen met finasteride nam die hoeveelheid af, maar hij en zijn vrouw kunnen nog steeds geen kinderen krijgen. De tweede man maakte van nature erg weinig spermacellen aan en met finasteride werden dat er nog minder. De conclusie zou dus heel goed kunnen zijn dat finasteride bestaande problemen behoorlijk verergert. De conclusie is in ieder geval niet dat finasteride die problemen heeft veroorzaakt.

Het onderzoek bij de ratten is zeer interessant omdat het een mogelijk mechanisme voor het verminderen van vruchtbaarheid identificeert.
Wel zorgelijk dat Finasteride een effect op je zaadcellen kan hebben.

Ik heb ziekenhuis.nl ook een mailtje gestuurd met de 3 onderzoeken, ik benieuwt of ze de tekst gaan aanpassen.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2013, 17:45   #17
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Wel zorgelijk dat Finasteride een effect op je zaadcellen kan hebben.

Ik heb ziekenhuis.nl ook een mailtje gestuurd met de 3 onderzoeken, ik benieuwt of ze de tekst gaan aanpassen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Opzich is het best wel zorgelijk. Maar als je stopt en het verbetert is er in eerste instantie niet echt iets ernstigs aan de hand.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2013, 18:47   #18
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Opzich is het best wel zorgelijk. Maar als je stopt en het verbetert is er in eerste instantie niet echt iets ernstigs aan de hand.
Is dat zo? Je weet helemaal niet of het echt helemaal onomkeerbaar is.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2013, 21:49   #19
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Is dat zo? Je weet helemaal niet of het echt helemaal onomkeerbaar is.
Dat is dus de vraag die ik telkens stel. Kun je onvruchtbaar worden. Stel het is niet onomkeerbaar, dan betekent het dat je spermacellen voor altijd aangetast blijven.....in dat geval kan je dus inprincipe onvruchtbaar worden. Als iemand daar heel gevoelig voor is en de kwaliteit van het sperma neemt drastisch af....dan zou je kunnen stellen dat je vrijwel onvruchtbaar is omdat de kans op een zwangerschap dan heel erg laag is.

Wanneer ik zoek op internet vind ik vrijwel alleen bronnen die vertellen dat wanneer je stopt je na een periode van gemiddeld een maand weer op oud niveau zit. Ik kan eigenlijk nergens vinden dat je sperma voorgoed aangetast blijft of dat je er onvruchtbaar door kunt worden
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2013, 21:52   #20
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
http://www.ziekenhuis.nl/medicijnen/...eiden/item8858

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=6439

Laatst gewijzigd door themen; 5 maart 2013 om 21:59
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2013, 22:16   #21
mp0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2011
Berichten: 75
Dit is een zeer interessant onderwerp. Ik heb ook veel gezocht op internet, helaas heb ik ook niet meer informatie kunnen vinden, in dit geval dat na het stoppen van het innemen van fina dat je binnen een snelle termijn weer op het oude niveau bent.

Wellicht dat er een kans bestaat dat wij, althans mensen die veel onderzoek doen naar bijwerkingen toch meer een 'mierenneuker' is vergelijken met een normale burger. Van mijzelf weet ik dat ik dat zeer zeker ben. Bij het voorschrijven van fina, door de dermatoloog ben ik toen der tijd gewaarschuwd dat ik bepaalde stoornissen kon krijgen en indien ik een kinderwens had dat ik moest stoppen met het slikken van fina. Verder is er niks vermeld.

Nou, mocht iemand toch met harde feiten aankomen mbt onvruchtbaarheid, zie ik deze graag. Mijn vruchtbaarheid is toch belangrijker, dan maar kaal...

BTW, ik gebruik nu al ruim 2jaar fina zonder verdere (erectie)stoornissen.
mp0 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2013, 22:44   #22
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Dit kun je toch geen bronnen noemen. Een bron is voor mij een gepubliceerd artikel in een wetenschappelijke journal.

In jouw bronnen wordt helemaal niet uitgelegd waar ze hun informatie vandaan halen. Als jij antwoorden op jouw vragen wil hebben moet je gaan zoeken naar gepubliceerde onderzoeken, en dan via sciencedirect.com en google scholar.
Als je een artikel op sciencedirect hebt gevonden die interessant kan zijn, wil ik hem wel voor je downloaden (ik heb daar wel toegang).
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2013, 21:40   #23
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mp0 Bekijk bericht

Nou, mocht iemand toch met harde feiten aankomen mbt onvruchtbaarheid, zie ik deze graag. Mijn vruchtbaarheid is toch belangrijker, dan maar kaal...
idd
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2013, 23:21   #24
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Zoek zelf dan ook iets uit? Zo moeilijk is dat niet.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2013, 07:08   #25
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Zoek zelf dan ook iets uit? Zo moeilijk is dat niet.
Tussen geuitte angsten, de theoretische mogelijkheden en de anecdotale ervaringen heb ik helaas/gelukkig geen keihard feit kunnen vinden. Maar ik ben benieuwd of Themen meer vindt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2013, 13:49   #26
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
"onvruchtbaarheid is gemeld bij mannen die finasteride langdurig hadden gebruikt en andere risicofactoren hadden die van invloed kunnen zijn op de vruchtbaarheid. Na stopzetting van de behandeling met finasteride is gemeld dat de zaadkwaliteit verbeterde of normaal werd. Er is geen langdurig onderzoek gedaan naar het effect van finasteride op de vruchtbaarheid bij mannen"

Dit komt van: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h100577.pdf
onder punt 4 ; mogelijke bijwerkingen.

Ik heb vaker tijd geinvesteerd om hier een antwoord op te krijgen. Echter heb ik nog als AntonieH niks kunnen vinden..

Er is altijd nog een verschil tussen "onvruchtbaar" en "vruchtbaarheid"

Ik ben sinds deze week over gestapt naar 0.25 mg per dag. Met 0.5 mg heb ik resultaat behaald en is mijn haaruitval vrijwel gestopt. Ik ga kijken wat voor effect 0.25mg heeft. Mocht de uitval terug komen ga ik verder met 0.5 mg

Dit doe ik om een acceptabel resultaat te behalen en tegelijkertijd een beperkt risico te lopen

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2013, 14:41   #27
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Er zijn zeer veel artikelen op internet over aanhoudende bijwerkingen na het stoppen met finasteridegebruik.

"persistent side effects" finasteride

https://www.google.nl/search?q=%22pe...iw=704&bih=463
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2013, 18:33   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
We weten het ondertussen wel, Theo. Iedereen verwijst naar iedereen. En zodra 100 mensen naar hetzelfde verhaal wijzen wordt het automatisch 'waar'.

Finasteride is uiteindelijk overigens altijd dodelijk. Iedereen die het gebruikt gaat een keer dood. Ook als je stopt. We zullen het tegen die tijd PFF gaan noemen .... post finasteride fatalities ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2013, 23:15   #29
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik heb tot op heden nog geen gedegen onderzoek kunnen vinden die aangeven dat bijwerkingen van Finasteride blijvend zijn. Bijwerkingen die volgens gebruikers blijvend zijn worden vaak geclaimd aan Finasteride. Maar dat is iets anders als écht keihard bewijs. Er wordt niet gesproken over wat voor gezondsheidsklachten deze mensen hebben of welke andere medicatie deze mensen hebben.

Niemand laat voor de lol zijn zaad controleren. Na het gebruik van Fina en een kinderwens die lastig tot niet in vervulling gaat wordt er wel een check gedaan. Niemand weet of diegene aanleg heeft voor slechte sperma kwaliteit..... fina krijgt de schuld. En nee, ik ontken zeker niet dat het ook echt wel voor problemen kan zorgen. Maar een hoop verhalen kloppen niet of zijn niet terecht
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.