Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 juni 2002, 23:14   #1
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
dru-online

dru-online wordt vaak aangeraden als internet leverancier van finasteride (proscar of propecia?). Wat kan ik van die lui verwachten? zijn ze echte betrouwbaar? wat is de levertijd en komt het in een discrete doos?

timo2
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2002, 19:23   #2
Birdy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 25
Van alle leveranciers is dit voor mij de meest betrouwbare geweest : Altijd correct, discreet verpakt en een levertijd van 1 a 2 weken. Als je finasteride bestelt kun je je zending verwachten in een witte platte envelop met noppenplastic aan de binnenzijde. Verder zitten er een aantal strips in met de tabletten. (zie foto)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg finast.jpg‎ (52,0 KB, 224x gelezen)
Birdy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2002, 23:07   #3
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
hmmm, ziet er goed uit. thanx voor de reactie. wat ik me nog afvroeg: kun je die proscar (?) gewoon gaan slikken, risicoloos en zonder doktersbezoek. ?
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2002, 22:55   #4
Birdy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 25
Tsja, of je proscar (finasteride) wilt gebruiken zonder een dokter te raadplegen is toch je eigen beslissing. Als je hem vertelt over de effecten van fin op haargroei zal hij je waarschijnlijk onnozel aan gaan kijken. Het zal niet vaak zijn voorgekomen dat hij zo'n vraag krijgt en hij zal het je waarschijnlijk afraden : geen medische indicatie voor het gebruik van een 5ar remmer. Oftewel prostaatverkleiner, want dat is het vlgs zo'n dokter alleen maar.

De enige reden die er is om toch naar de dokter te gaan is een PSA test te doen voor het gebruik van finasteride. Deze PSA test kan een indicatie geven over de waarschijnlijkheid van een huidige prostaatkanker. Het gebruik van finasteride maskeert de hoge uitslag die hoort bij zo'n ziekte. Het lijkt dan of er niets aan de hand is.

Je moet dus voor jezelf de afweging maken of je het risico wilt lopen dat je nu prostaatkanker hebt en het door finasteride pas veel te laat zult merken, of dat je voor 99,999999......................................... .....................99999% zeker bent dat je toch niet aan een dergelijke ziekte lijdt op dit moment. Ik heb de PSA test niet laten uitvoeren. Tenslotte hebben we absoluut niet de "leeftijd" voor zo'n aandoening ...

Ik zou er niet te zwaar aan tillen.
Birdy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2002, 20:54   #5
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
nee, de kans dat ik (op mijn leeftijd) met prostaatkanker door het leven ga acht ik verwaarloosbaar. Als dat de enige serieuze contra-indicatie is, dan durf ik het wel aan. Ik denk inderdaad niet dat mijn huisarts me enthousiast aan zal kijken. Bedankt wederom voor de tip
timo2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.