Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 juni 2002, 03:20   #1
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
Finasateride/Dutasteride

Wanneeer zijn deeze middelen met doktersrecept verkrijgbaar en dus geoedgekeurd in NL??????
GEEN BOERSMA shit ajb maar gewoon via huisarts of harkliiniek?
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2002, 22:20   #2
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
Citaat:
Wanneeer zijn deeze middelen met doktersrecept verkrijgbaar en dus geoedgekeurd in NL?????? GEEN BOERSMA shit ajb maar gewoon via huisarts of harkliiniek?
4 type-fouten in 2 zinnen is een hele prestatie
Dutasteride is nog nergens ter wereld verkrijgbaar, dus ook niet in Nederland. Zie het forum elders voor verwachte 'release-datum' in de US. Tegen de tijd dat je huisarts je Dutasteride meegeeft, ben je waarschijnlijk hoogbejaard zo niet erger..

Finasteride is al lang en breed goedgekeurd in Nederland, en wordt ook al lang voorgeschreven, voor prostraatverkleining wel te verstaan. Met het middel is dus niks mis, maar in het conservatieve 'artsenwereldje' is haaruitval natuurlijk nog niet geaccepteerd als een 'echt' probleem, maar zien velen het meer als een vorm van trieste aanstellerij ofzo, dus daarvoor wordt het niet voorgeschreven (i guess), laat staan dat een verzekeringsmaatschappij het vergoedt.

Overigens heb ik wel een beetje bezwaar tegen de toon in je vraagstelling. Herlees het nog eens en je snapt misschien wat ik bedoel.
Wat mij betreft is tot nu toe in Nederland duidelijk dat je het vooral NIET van huisartsen moet hebben kwa haar-problematiek. Ik ken die hele dokter Boersma niet hoor, maar volgens mij is het zeker geen 'shit' die hij verkoopt (zie andere posts op 't forum), ookal kost het een paar centen (en naar mijn smaak vooral een paar centen tevéél).
Maar goed, als haaruitval voor jou niet zo'n groot probleem vormt, is het natuurlijk alleen maar mooi als je jezelf grote uitgaven kan besparen en je hoop kan vestigen op wat de toekomst nog kan brengen..

groeten
Artur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.