Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 4 december 2017, 22:28   #1
RaspberryFields
HaarWeb lid
 
RaspberryFields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 november 2017
Berichten: 13
Geslacht:
Post Diane pil en minoxidil werken averechts?

Al een tijd ben ik een stille meelezer, het wordt nu toch tijd voor een eigen topic. Ik ben een vrouw van begin 30. Achteraf gezien heb ik sinds mijn midden twintiger jaren de eerste symptomen van AGA. Toendertijd was ik er nog niet zo mee bezig en volgde ik geen behandeling.

De diagnose AGA is pas halverwege dit jaar gesteld door een dermatoloog in een streekziekenhuis. Hierbij werd overigens vooral naar het uitval patroon gekeken. De dermatoloog schreef Minoxidil 5% en de (generieke) Diane pil voor. Minoxidil (Rogaine 5% foam) gebruik ik sinds begin juli dit jaar, de pil sinds begin augustus dit jaar. Maar, zoals de titel eigenlijk al zegt, is de situatie sindsdien alleen maar (versneld?) verslechterd.

Belangrijk is overigens dat mijn ferritine te laag is. Mijn ferritine is écht jarenlang maximaal 15 geweest (bij een streefwaarde van minimaal 70, als ik mij niet vergis). Bij de laatste meting was het gestegen, door het doorslikken van de pil. Maar nog steeds met een waarde van 51. Ik probeer dit aan te vullen, maar dit gaat langzaam.

Ik heb de laatste tijd heel veel internet onderzoek gedaan naar AGA. En van Minoxidil weet ik dat ´shedding´ vaak voor komt. Dit lijkt overeen te komen met de plek waar ik de Minox aanbreng. De haardikte en -hoeveelheid is helaas hier echt dunner geworden. Zeker dunner dan voordat ik begon met behandeling. Ik zie helaas nog (?) geen enkele hergroei.

Maar in het algemeen lijkt de situatie dus helaas verslechterd. Over mijn hele hoofd wordt de haargroei echt snel dunner en meer schaars. En ik zie regelmatig dunne/kleine haartjes liggen. Zou dit aan de (generieke) Diane pil kunnen liggen? Heeft iemand dezelfde ervaring? De Diane pil zou toch juist moeten helpen? De meeste vrouwen online zijn redelijk positief over de Diane pil. Wat het extra frustrerend maakt dat het niet lijkt te werken. En misschien juist tegenwerkt.

Ik wil het niet te ´zwaar´ maken, maar ik heb spijt dat ik de behandelingen begonnen ben. Volgens mij had ik beter niets kunnen doen. Iemand dezelfde ervaring, en/of iemand die eventueel gestopt is met behandeling(en)? Of moet ik meer geduld hebben? Zou het kunnen dat de ´zieke/aangetaste´ haartjes uitvallen, maar dat er geen hergroei mogelijk is, omdat mijn ferritine te laag is?

Alvast bedankt voor eventuele reacties. Sowieso sterkte voor alle vrouwen (en mannen) die met haarverlies kampen.
RaspberryFields is offline   Met citaat reageren
 

Labels
behandeling, diane35, ferritine, hergroei, minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.