Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juni 2018, 09:49   #1
joostbommel
Joost
 
Geregistreerd: 2 februari 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Iemand heeft een ervaring met de Hairegen?

Hallo,

ik volg dit forum reeds enige tijd, ben een man van 31 en al ruim 5 jaar aan het vechten om mijn terugtrekkende haarlijn te bestrijden. De afgelopen 3 jaar heb ik finasteride en minoxidil gebruikt maar ben gestopt met de finasteride vanwege bijwerkingen.
Ben nu in overweging om een Hairegen apparaat aan te schaffen. Het werkingsmechanisme zoals ze dat laten zien op hun site komt op mij over als een logisch verhaal maar ik ben geen expert. Omdat het niet om een klein bedrag gaat vraag ik mij af of er mensen zijn op dit forum die ervaring hebben hebben met dit apparaat en/of meer weten? Alvast bedankt
joostbommel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2018, 18:02   #2
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 971
Geslacht:
Wat doet het? een laser apparaat oid?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2018, 17:38   #3
joostbommel
Joost
 
Geregistreerd: 2 februari 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Het apparaat heeft volgens de site een 4- voudige werking; biochemisch, mechanisch, elektrisch en optisch.
Met betrekking tot laser lijkt me dat daar inmiddels genoeg duidelijkheid is omtrent de werking hiervan.
Het biochemische en mechanische verhaal waarbij koper en zink- ionen rechtstreeks op de hoofdhuid worden aangebracht als DHT remmer, komt op mij ook als plausibel over alsmede het mechanische gedeelte waarbij de doorbloeding op de hoofdhuid wordt verbeterd.
Zoals ik het fimpje op de site www.hairegen.nl zie heeft het ook een soort van microneedling effect. Al met al voor zover ik heb kunnen nazoeken technieken die werkzaam zouden moeten zijn.
Ben van plan volgende maand 1 aan te schaffen en ga dan na-behandelen met rozemarijn olie wat volgens de berichten hier en elders op het web minstens net zo effectief is als minoxidill.
Als er iemand is die nog iets van meer info heeft hou ik mij aanbevolen. Mvg
joostbommel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2018, 20:18   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik vind het product slecht onderbouwd.

De studie is uitgevoerd onder mensen die het product hebben gekocht. De studie is niet geblindeerd en het bedrijf zelf heeft de pati?nten beoordeeld.

Van het totaal aantal pati?nten voldeed maar 35% aan de eisen van de studie. Alleen deze selecte groep werd geschikt bevonden voor verdere analyse. Van die 35% viel ook nog eens 7% uit tot er slechts 289 mensen overbleven voor de final analysis. De reden dat zoveel mensen uitvielen zegt natuurlijk veel over het gebruiksgemak. Daarnaast is de data onbetrouwbaar door het gebrek aan blinderen en de forse selectiebias. Om nog maar niet te spreken over de mensen die de resultaten beoordelen.. kortom, je kunt weinig met het onderzoek dat wo er gebruikt voor onderbouwing.

Gr Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.