Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 21 stemmen, 4,86 gemiddeld. Weergave
Oud 6 september 2012, 15:34   #3766
Jasperdje
Non-actief
 
Geregistreerd: 15 juli 2012
Berichten: 317
Bij een dunner wordend haarlijn, kan minox het proces versnellen? Dat na de shedding de haren gewoon niet terug komen.. @dZinee?
Jasperdje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2013, 23:57   #3767
rolex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2007
Berichten: 31
Ik wil in combinatie met finasteride minoxidil 5% gebruiken. Hoeveel ML moet ik gebruiken wanneer ik het alleen gebruik op de inhammen?
rolex is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2013, 04:55   #3768
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolex Bekijk bericht
. Hoeveel ML moet ik gebruiken wanneer ik het alleen gebruik op de inhammen?
Voor de inhammen maakt het in de praktijk weinig uit hoeveel (of weinig) Minox dat je gebruikt. Daar Minox op de inhammen weinig effect heeft. Je kunt het beter eerst op de kruin (en omstreken) aanbrengen, want daar werkt Minox het beste. Het restant Minox kun je alsmog bij de inhammen verdelen.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2013, 14:01   #3769
rolex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2007
Berichten: 31
Ik zal al blij zijn met stabilisatie.
rolex is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2013, 18:04   #3770
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Hey, wordt 27 jaar en gebruik ondertussen al 11 maanden minox 2%. ben hier heel tevreden over, het heeft alvast zijn werking bewezen: verlies amper haren, veel minder jeuk (bijna niets meer), vollere bos haar... Toch twijfel ik om 5% te gebruiken maar graag had ik toch wat de voordelen of nadelen gehoord van overschakelen van 2 naar 5%. of heel graag eens mensen horen die de overschakeling gemaakt hebben en kunnen zeggen welk positief of negatief effect dit gehad heeft. wat is ook een geschikte termijn om over te stappen. is 12 maanden goed of wacht ik beter nog wat ... ? dank!
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2013, 19:06   #3771
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
Hey, wordt 27 jaar en gebruik ondertussen al 11 maanden minox 2%. ben hier heel tevreden over, het heeft alvast zijn werking bewezen: verlies amper haren, veel minder jeuk (bijna niets meer), vollere bos haar... Toch twijfel ik om 5% te gebruiken maar graag had ik toch wat de voordelen of nadelen gehoord van overschakelen van 2 naar 5%. of heel graag eens mensen horen die de overschakeling gemaakt hebben en kunnen zeggen welk positief of negatief effect dit gehad heeft. wat is ook een geschikte termijn om over te stappen. is 12 maanden goed of wacht ik beter nog wat ... ? dank!
Het verschil tussen de werking van 2% en 5% is niet enorm als je het uitdrukt in haarwinst. Ik meen enkele tientallen procenten. Zelf heb ik de overstap eigenlijk uit economische overwegingen gemaakt. 2% minoxidil is duur in Nederland. Zeker 2 tot 3 keer zo duur als 5% via Internet ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2013, 21:39   #3772
slk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2009
Berichten: 57
Geslacht:
Ik heb zelf o.a 7 maanden minox 2% gebruikt met een goed resultaat, ging uit kostenoverwegingen en een vermeend beter resultaat een paar weken geleden over naar minox 5% en kreeg toen een enorme uitval.

Waarschijnlijk shedding maar wil dit niet afwachten.
Ik ben weer terug naar de 2%. Alleen ellendig dat die fagron 2% zo duur moet zijn. In Belgie zijn er veel apotheken die zelf minox 2% aanmaken.

NL Minox 2% = 36 euro voor 100 ml
BE Minox 2% = 12 euro voor 100 ml

Maar zoals gezegd, ik heb even genoeg geëxperimenteerd.

Iemand nog een idee waar minox 2% van Fagron goedkoop te krijgen is?
Het wordt niet in grotere verpakkingen geleverd en ik zie het nergens goedkoper dan rond de 36 euro.
__________________
2003 Gho Clinic 600 grafts

2004 Gho Clinic 1230 grafts

2009 AC Hasselt FUE 1868 grafts

2011 AC Hasselt FUE 415 grafts

05-10-2012
1,25 mg finasteride, revita, minox 2%

04-05-2013
minox 5% ipv 2%
na 2 weken weer snel terug naar 2% ivm enorme shedding

Dagelijkse voedingsupplementen sinds 2001:
multivitamine, Q10, omega, herbalife.
slk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2013, 12:56   #3773
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
bedankt. ik ben woonachtig in Belgie dus de prijs valt hier heel goed mee. ik geloof dat ik 3 sprays van 60 ml heb voor ongeveer 20 euro.
ik wacht alvast nog af maar voor enkele procenten hergroei neem ik voorlopig geen enkel risico. ben blij met de huidige situatie maar soms krijg je dat verlangen of hoop om nog x beter te krijgen ... belangrijk is om realistisch te blijven
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2013, 12:21   #3774
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Iemand nog een idee waar de spullen van dr.lee te koop zijn? Ik zie dat minoxidilmax ook niet meer werkt??
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2013, 13:41   #3775
Tai
HaarWeb lid
 
Tai's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2003
Berichten: 102
TTM, baard willen groeien en Minoxidil

Ik ben op zoek naar wat hulp mbt de combinatie Minoxidil en baardgroei. Ik ben al wat jaren lid hier op dit forum en ben bekend met TTM omdat ik dat zelf ook heb. Ik heb jaren lang baardharen uitgetrokken (onder andere), maar... omdat ik blijkbaar midden in mijn midlife-crisis zit met mijn 42 jaar heb ik het afgelopen jaar wat aanpassingen in mijn leven gedaan.
Ik ben oa van baan veranderd, ben meer gaan sporten (vorig jaar na 1 jaar trainen een 1/2e marathon gelopen...dat soort zaken).

Nu heb ik besloten mijn grootste uitdaging aan te gaan: een baard laten groeien.

Nu is die optie, gezien mijn TTM, een mega grote uitdaging die ik wel wil aangaan. Ik heb de baard nu een week of 3 laten groeien en, ook al word ik soms knettergek van de TTM-trekjes, toch lukt het me tot nu toe om max 5 haren per week eruit te trekken (en dan zit ik echt soms met opgekropte drang...hoezo een ICD?
Echter...ik mis (waarschijnlijk door TTM) her en der baardgroei op mijn wangen. Kin/hals/snor is prima en hoef ik me geen zorgen om te maken.

Nu lees is de afgelopen dagen op wat baard/haar gerelateerde fora de mogelijkheid om minoxidil te gebruiken. Ik begin echter door de bomen het bos niet meer te zien (te veel lezen op internet is dus ook niet altijd handig )

Ik begrijp dat je minoxidil in NL kan kopen, maar dat het ook via het internet te kopen is en meestal goedkoper. Ook begrijp ik dat je in NL niet altijd (meer) een recept nodig hebt.
- Is het dan correct dat ik beter het spul via Internet kan bestellen en hebben jullie, los van de reeds op HW genoemde sites, een shop die écht goed is, tijdig levert en niet duur is?

- Is het verstandig om de versie met of zonder PPG te nemen? Ik lees veel over shedding icm de Kirkland variant van minoxidil....komt dat door de PPG?

- Met welke sterkte is het beter om te beginnen? Ik lees verhalen van mensen die beginnen met 5% en dat opbouwen qua hoevelheid ml p/dag.

- Hoe regel je zoiets dan met een bestelling als je van plan bent om de sterkte eventueel op te bouwen? Bestel je bijv een x-aantal flacons(?) met 5%, een aantal op bijv 10% (als die bestaat) en een aantal op 15%?

Mijn doel is dus primair de minoxidil te smeren op mijn wangen en bakkebaardengebied. Ik begrijp dat er bijwerkingen kunnen optreden (gelukkig heb ik zelf thuis een bloeddrukmeter )

Wie kan mijn vragen beantworden zodat ik weet wat mijn beginstappen moeten zijn qua bestelling en 'sterkte' van de minoxidil?
Tai is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 18:02   #3776
gekko
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Berichten: 18
Is er iemand die weet of je 5% minoxidil van Kirkland nog kan gebruiken als de houdbaarheidsdatum verstreken is of werkt het dan niet meer? Heb namelijk nog 2 flesjes liggen die een maand over de houdbaarheidsdatum zijn.
gekko is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2013, 21:19   #3777
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekko Bekijk bericht
Is er iemand die weet of je 5% minoxidil van Kirkland nog kan gebruiken als de houdbaarheidsdatum verstreken is of werkt het dan niet meer? Heb namelijk nog 2 flesjes liggen die een maand over de houdbaarheidsdatum zijn.
Vast wel, aangezien er een hoog percentage ethanol in zit..
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2013, 01:03   #3778
Magi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2012
Berichten: 2
Ik heb nog voor 11 maanden minoxidil Kirkland 5% te koop geldig t/m augustus 2014. Dus als je het in Augustus gebruikt en uiterst september val je derin.

1 pakketje ongeopend van 6 maanden... en een pakketje waarbij slechts 1 maandelijke flesje gebruikt is en 5 flessen ongeopend. Totaal voor 11 maanden ongeopende flesjes te koop.

Wie kan ik blij maken voor 40 euro

Ophalen in Den Haag stuur maar een prive bericht!!
Magi is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2013, 01:09   #3779
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekko Bekijk bericht
Is er iemand die weet of je 5% minoxidil van Kirkland nog kan gebruiken als de houdbaarheidsdatum verstreken is of werkt het dan niet meer? Heb namelijk nog 2 flesjes liggen die een maand over de houdbaarheidsdatum zijn.
Ik heb even gecheckt. Een deel van mijn minox is 2 jaar over de datum. Tegen de tijd dat ik het ga gebruiken misschien wel 2 1/2. Ik heb een belachelijk grote voorraad. Ik maak me er nooit zo druk om. Ze moeten er nu eenmaal iets op zetten
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2013, 22:48   #3780
vrwes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 3
Hallo Magi,

zeker ik heb interesse!
kan het product in Den Haag komen ophalen, ivm vakantie wel pas tegen 20 augustus.

Mvg
vrwes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Algemeen Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1278 4 maart 2023 23:53
[minoxidil] Hoe kom ik eraan? Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 708 17 januari 2020 17:41
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 16:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 4 november 2003 00:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.