Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 april 2013, 14:49   #1
SdL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2011
Berichten: 5
Stabilisatie zonder anti-androgenen?

Beste leden,

Ik kijk al zeg 5 jaar mee op het forum maar heb nooit de behoefte gehad iets te posten tot dit moment. Toen AGA zich bij mij begon te manifesteren ben ik vrijwel direct aan de finasteride gegaan. Ik heb hiervan de bekende stevige bijwerkingen ondervonden, die na verloop van tijd afnamen. Ik ben er daarom mee doorgegaan, te meer omdat het erg goed aansloeg, en mijn haaruitval vrijwel volledig stopte, binnen een wonderbaarlijk kort tijdsbestek van een aantal weken (in tegenstelling tot vele berichten). Omdat ik nog een flinke bos haar had/heb, was dit voor mij voldoende. Na een jaar ben ik er bij wijze van experiment mee gestopt om te ondervinden in hoeverre er nou nog sprake was van bijwerkingen. Toen ik stopte merkte ik eigenlijk pas wat een effect het al die tijd op mijn gemoedstoestand had gehad (lusteloosheid, vermoeidheid, etc). Ik heb daarna wat geëxperimenteerd met andere middelen zoals asc-j9, die niet genoeg mochten baten. Ik heb vervolgens finasteride in een lagere dosis nog een kans gegeven. Er waren aanvankelijk weer erge bijwerkingen, die na verloop van tijd afnamen. Hoe dan ook ben ik er nu wel achter dat de bijwerkingen voor mij nooit geheel verdwijnen. Ik ben mijzelf niet als ik het gebruik, en ik heb daarom het besluit genomen om het volledig af te zweren.

Nu heb ik hier op het forum meerdere malen berichten voorbij zien komen in de trant van "stabilisatie is niet moeilijk te bereiken, hergroei wel". Nu, hoewel mijn AGA geloof ik redelijk agressief is heb ik nog een redelijke bos, hoewel ik al veel kwijt ben. Hoe dan ook zou ik zeer tevreden zijn met een middel dat 'slechts' stabilisatie kan bewerkstelligen. De berichten zoals hierboven, berusten die op de aanname dat iemand per definitie aan de aan de anti-androgenen moet? Of is stabilisatie ook betrekkelijk goed te bereiken met behulp van middelen die niet systematisch op de hormoonhuishouding ingrijpen?

Ik begrijp dat hierover al veel te vinden is op het forum, en geloof me, ik heb erg veel gelezen, maar mede door alle nieuwe experimenten die bezig zijn en de claims die worden gedaan zie ik door de bomen het bos niet meer (wat is serieus te nemen en wat niet?). Hier en ook op buitenlandse sites is geregeld de loftrompet geblazen over weer een nieuw middel dat het helemaal gaat worden (asc-j9, oc, etc) en die het uiteindelijk niet helemaal waar kunnen maken, om maar te zwijgen over experimenten als indomethicine, cetirizine, die volgens mij voornamelijk valse hoop gewekt hebben. Begrijp me niet verkeerd, het is goed dat er geëxperimenteerd wordt, ik heb alleen het idee dat dit veelal gedaan wordt door mensen die hergroei willen.

Voor mij is dat niet het belangrijkste. Ik wil stabilisatie, en dat zonder oraal ingenomen anti-androgenen (topisch wil ik het nog een kans geven). Mijn vraag is voornamelijk gericht aan de mensen die veel ervaring hebben en zichzelf als kenners beschouwen. Is het mogelijk om een doeltreffend en betaalbaar regime samen te stellen (het liefst met zeg 3 middelen), dat niet systematisch ingrijpt op de DHT-huishouding en wel stabilisatie teweeg kan brengen bij een betrekkelijk agressieve vorm van AGA?

Ik zit al aan de minox en ketoconazol. Dit is als regime echter niet genoeg om mijn AGA een halt toe te roepen. Wat zou een middel zijn die mijn regime zou complementeren? RU58841 zou kunnen, hoewel ik bang ben om toch weer bijwerkingen te ondervinden zoals ik bij fina heb gehad. Zijn er hier mensen die gestopt zijn met fina vanwege bijwerkingen en vervolgens stabilisatie met RU hebben gekregen zonder de gevreesde bijwerkingen?

Eventueel nog andere ideeën?

Bij voorbaat dank.

Laatst gewijzigd door SdL; 29 april 2013 om 15:31
SdL is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.