Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2013, 20:44   #16
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Ik slik al tig jaar 1,25 fina per dag en heus, ik heb 0,0 tietvorming!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2013, 21:57   #17
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@bestian: lastig te zeggen. Bij mij is het boven flink uitgedund, nergens echt kaal, maar hoofdhuid wel te zien bij veel licht erop. Alleen m'n kuif is nog zoals eerst. Inhammen vallen wel erg mee, dunner maar niet kaal. Ook me kruin begint nu echt doorschijnend te worden, dat wil ik echt graag dicht laten groeien. Ik ga overigens geen minox gebruiken. Mijn leeftijd is nu 28 jaar.

@Limbo: gelukkig! :-) Welke 5mg gebruik je en wat betaal jij ervoor als ik vragen mag?

Laatst gewijzigd door Ferry; 23 juni 2013 om 22:00
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 09:41   #18
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Ik heb redelijk gevormde inhammen, welke ook vrijwel kaal zijn (is met finasteride niets meer aan te doen) en een dunner wordende kruin (hiervoor heb ik finasteride)
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 10:31   #19
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
@Limbo: gelukkig! :-) Welke 5mg gebruik je en wat betaal jij ervoor als ik vragen mag?
Actavis, van de apotheek. Een euro of 7 voor 90 pilletjes.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 11:03   #20
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@nick: hiervoor ga ik het ook slikken (kruin). Ik realiseer mij dat mijn haar niet weer zo wordt als 1,5 jaar geleden, ik ga ook geen HT doen, want het kan me niet echt schelen. Een kalende kruin daarentegen vind ik gewoon echt niet mooi op onze leeftijd. Vandaar fina. Daarnaast wil ik natuurlijk niet verder kaal worden.

@limbo and others: Net bedrag Limbo! Ik ga vandaag mijn fina ophalen. Vanochtend even gebeld en het blijkt finasteride 5mg Accord te zijn. Als ik dit op internet google, staat er vaak 'filmomhulde tabletten'. Mag je deze dan wel breken, of hebben jullie ook allemaal filmomhulde tabletten???
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 11:10   #21
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Actavis, van de apotheek. Een euro of 7 voor 90 pilletjes.

Ik heb ook de actavis, alleen bij mijn apotheek kost het 13 euro (afzetters). Maar deze zijn inderdaad ook 'filmomhuld' (https://www.efarma.nl/pages/iteminfo...temID=15234703). Is op zich geen probleem met het opdelen, gaat alleen iets lastiger. Heb het eerst met een keukenmes gedaan, maar dat lukt bijna niet. Nu met een pillensnijder en gaat goed (in 4 stukken). Geen idee hoe sommigen het in 5 stukken doen?
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 11:20   #22
Bestian91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2013
Berichten: 13
Heren,

het lijkt erop dat ik de eerste afhaker van ons drieën ben. Ik wordt al een paar dagen niet meer wakker met een welbekende 'odol', terwijl ik daar eigenlijk altijd wakker mee werd. Merk ook dat het behouden van een erectie nu al minder gaat dan voorheen, terwijl ik toch een fanatiek sportman ben. Daar zal het dus niet aan liggen.

Heb voor woensdag een afspraak met mijn dokter staan. Ga misschien kijken of ik 0,5 mg kan gaan slikken.. De werking zal waarschijnlijk wel iets minder zijn, maar heb gelezen dat het niet heel veel uit maakt.

Baal er erg van, maar mijn potentie is me nóg liever dan mijn haar..

Woensdag meer..

B
Bestian91 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 11:30   #23
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bestian91 Bekijk bericht
Heren,

het lijkt erop dat ik de eerste afhaker van ons drieën ben. Ik wordt al een paar dagen niet meer wakker met een welbekende 'odol', terwijl ik daar eigenlijk altijd wakker mee werd. Merk ook dat het behouden van een erectie nu al minder gaat dan voorheen, terwijl ik toch een fanatiek sportman ben. Daar zal het dus niet aan liggen.

Heb voor woensdag een afspraak met mijn dokter staan. Ga misschien kijken of ik 0,5 mg kan gaan slikken.. De werking zal waarschijnlijk wel iets minder zijn, maar heb gelezen dat het niet heel veel uit maakt.

Baal er erg van, maar mijn potentie is me nóg liever dan mijn haar..

Woensdag meer..

B
Het niet altijd wakker worden met een 'odol' heeft volgens mij niets te maken met impotentie of iets van een erectiestoornis. Je kunt waarschijnlijk beter kijken of het nog wel functioneert tijdens mastruberen/gemeenschap?

overigens nog een algemene tip: milimeteren dat haar, dan zie je er al bijna niets meer van
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 11:49   #24
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
@limbo and others: Net bedrag Limbo! Ik ga vandaag mijn fina ophalen. Vanochtend even gebeld en het blijkt finasteride 5mg Accord te zijn. Als ik dit op internet google, staat er vaak 'filmomhulde tabletten'. Mag je deze dan wel breken, of hebben jullie ook allemaal filmomhulde tabletten???
Volgens mij is dat standaard, een blauw 'verflaaje'. Gewoon door 4'en delen!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 11:50   #25
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bestian91 Bekijk bericht
Heren,

het lijkt erop dat ik de eerste afhaker van ons drieën ben. Ik wordt al een paar dagen niet meer wakker met een welbekende 'odol', terwijl ik daar eigenlijk altijd wakker mee werd. Merk ook dat het behouden van een erectie nu al minder gaat dan voorheen, terwijl ik toch een fanatiek sportman ben. Daar zal het dus niet aan liggen.

Heb voor woensdag een afspraak met mijn dokter staan. Ga misschien kijken of ik 0,5 mg kan gaan slikken.. De werking zal waarschijnlijk wel iets minder zijn, maar heb gelezen dat het niet heel veel uit maakt.

Baal er erg van, maar mijn potentie is me nóg liever dan mijn haar..

Woensdag meer..

B
0,5 is geen enkel probleem. En zorg ervoor dat er niets tussen je oren geraakt!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 12:07   #26
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@bestian: Dit is echt erg balen zeg, maar weet je zeker dat het met de fina te maken heeft? Misschien dat het medicijngebruik je wat kritischer en wellicht wat 'onzeker' heeft gemaakt. Als het zo blijft zou ik inderdaad zeker verlagen/stoppen.


Trouwens net contact gehad met de apotheek. In zes stukken delen is volgens de apotheker vrijwel onmogelijk. Hij geeft er een pillensnijder bij en laat vanmiddag een keer zien hoe het moet. Volgens hem is het verschil in bijwerkingen bij een dossering van 1,25mg in vergelijking met 0,8mg of 1mg verwaarloosbaar. Sommige prostaatpatiënten krijgen soms zelfs 10mg fina, aldus de apotheker. Boven de 3mg wordt de kans procentueel pas echt hoger.

Wat de filmomhulde tabletten betreft. Bij sommige medicijnen mag je inderdaad niet breken i.v.m. bescherming of gelijke afgifte. Bij finasteride gaat het echter alleen om de smaak!! Schijnt nogal vies te zijn anders, dus dat is goed nieuws!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 12:13   #27
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
@bestian: Dit is echt erg balen zeg, maar weet je zeker dat het met de fina te maken heeft? Misschien dat het medicijngebruik je wat kritischer en wellicht wat 'onzeker' heeft gemaakt. Als het zo blijft zou ik inderdaad zeker verlagen/stoppen.


Trouwens net contact gehad met de apotheek. In zes stukken delen is volgens de apotheker vrijwel onmogelijk. Hij geeft er een pillensnijder bij en laat vanmiddag een keer zien hoe het moet. Volgens hem is het verschil in bijwerkingen bij een dossering van 1,25mg in vergelijking met 0,8mg of 1mg verwaarloosbaar. Sommige prostaatpatiënten krijgen soms zelfs 10mg fina, aldus de apotheker. Boven de 3mg wordt de kans procentueel pas echt hoger.

Wat de filmomhulde tabletten betreft. Bij sommige medicijnen mag je inderdaad niet breken i.v.m. bescherming of gelijke afgifte. Bij finasteride gaat het echter alleen om de smaak!! Schijnt nogal vies te zijn anders, dus dat is goed nieuws!
Wat ik al dacht; in 6 stukken is echt onmogelijk, want de pilletjes zijn al zo klein! Mijn dermatoloog zei ook dat er tussen 1,00 en 1,25 mg echt vrijwel geen verschil zit.

Het is wel zo dat het je wat kritischer maakt. Omdat je hebt gelezen dat het kan leiden tot borstvorming, erectiestoornissen e.d. ga je daar veel op letten (althans dat heb ik). Ik zou eerst even wat dagen afwachten voordat je stopt.
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 12:24   #28
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
''Ik zou eerst even wat dagen afwachten voordat je stopt.''

Mee eens!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 17:58   #29
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ben benieuwd, heren. Zelf ook twijfel hiero om eventueel met final te beginnen, maar aangezien ik nu 10 maanden minox gebruik, wacht ik nog heel eventjes af.. Ik houd deze thread zéker in de gaten.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 19:00   #30
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ondanks bericht van bestian, waar je toch wel weer even van schrikt, zojuist mijn eerste kwart pilletje genomen. Helaas moet ik de 5mg fina toch zelf gaan snijden en ik moet zeggen dat het best lastig is om gelijke delen over te houden. Met de pillensnijder was dat nog meer dan met een scherp keukenmes. Stukjes zijn gewoon niet 100% gelijk, er zitten vast stukjes tussen van 0,8 en wellicht 1,4. Ook valt me op dat je aardig wat poeder (lees verspilling) krijgt door het snijden. Wat dat betreft is het juist wel goed dat het geen 4 mg pillen zijn, maar 5mg. Wat is jullie methode, of ontkom je niet aan ongelijke stukken?

Laatst gewijzigd door Ferry; 24 juni 2013 om 19:06
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.