Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 mei 2002, 22:47   #1
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
Farmacotherapeutisch Kompas over Regaine (minoxidil)

Dan doen we deze ook maar meteen ff:

minoxidil
Regaine [Pharmacia]

Lotion 20 mg/ml; 60 ml.

Eigenschappen: Kan bij lokale toepassing de haargroei bij mannen met alopecia androgenetica enigermate stimuleren. Het juiste werkingsmechanisme van minoxidil bij alopecia androgenetica is niet bekend. Werking: na 4 of meer maanden, sterk individueel. Bij staken van de toediening keert het beeld van vóór de behandeling binnen 3-4 maanden terug.

Kinetische gegevens: Resorptie: gemiddeld 1,4% door de intacte huid.
Indicaties: Alopecia androgenetica bij mannen.
Bijwerkingen: Meest frequent: lokale huidschilfering, erytheem, contactdermatitis, droge huid, hypertrichosis (op andere plaatsen dan aangebracht), branderig gevoel, jeuk, rash. Soms: allergische reacties, duizeligheid, neiging tot flauwvallen, licht gevoel in het hoofd, zwakte, tintelingen, hoofdpijn, oedeem, kortademigheid, oogirritatie, wijziging van de smaak, urticaria, neuritis, oorontsteking (voornamelijk otitis externa) en visusstoornissen. Zelden: alopecia, haarafwijkingen, borstpijn, open comodones op de hoofdhuid, bloeddrukwijzigingen, veranderde polsslag, hepatitis en niersteentjes.
Interacties: Gelijktijdig gebruik van crèmes, zonnebrandolie e.d. op de kalende hoofdhuid wordt, wegens gebrek aan gegevens, ontraden. Combinatie met minoxidiltabletten kan theoretisch de minoxidilspiegels licht doen stijgen.
Waarschuwingen/Voorzorgen: Omdat er enige resorptie van minoxidil door de huid is, bestaat kans op systemische bijwerkingen zoals tachycardie, angina pectoris, oedeem of potentiëring van de orthostatische hypotensie veroorzaakt door guanethidine. Bij hartlijden in de anamnese kan ook lokaal gebruik deze aandoeningen verergeren. Periodieke controle op systemische bijwerkingen is daarom nodig; indien deze optreden het gebruik staken. Bij toevallig contact met gevoelige oppervlakken (ogen, geschaafde huid, slijmvliezen) deze overvloedig spoelen met water. Indien na 1 jaar geen resultaat wordt waargenomen, het gebruik staken. De lotion bevat alcohol en is ontvlambaar.
Overdosering: (Na orale inname): symptomen zijn doorgaans van cardiovasculaire aard, samen met waterretentie, verlaagde bloeddruk of tachycardie; sedering.
Dosering: 1 ml tweemaal per dag aanbrengen, onafhankelijk van de grootte van de kale plek, te beginnen met het midden; max. 2 ml per dag.
Alleen aanbrengen wanneer haar en schedelhuid volkomen droog zijn. Na het opbrengen minimaal 4 uur wachten voordat de hoofdhuid en/of het haar mag worden bevochtigd.
CFH-advies: Ingevolge de Regeling farmaceutische hulp 1996 kan Regaine niet ten laste van de AWBZ worden voorgeschreven.

--------------------
Zoals ik elders op het forum gelezen heb, kunnen evt. nare huidirritaties/bijwerking grotendeels met die ene Kruidvat-zalf (ROSECURE) tegengegaan worden.
Wat ik tevens gelezen heb is dat dmv minoxidil teruggewonnen haar niet gegarandeerd blijvend is wanneer straks Duta uit is, en men minoxidil-gebruik staakt. Ik denk dat ik me dan ook beperk tot Finasteride, minoxidil verder laat voor wat het is, en ongeduldig afwacht tot Duta er is
Mazzl,
Artur
Artur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.