Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 januari 2005, 15:39   #31
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Grappig dat je het vraagt.. Ik ervaar precies hetzelfde. Gebruik het iets langer dan een half jaar en mijn inhammen zijn duidelijk op drift geraakt, vooral de 'zwakke' (linker).. Of het zich nu stabiliseert, kan ik (nog) niet zeggen. Wel heb ik de indruk dat dit bovenop het geval is. Ik wacht dus af. In een andere thread geeft 'doctor Proctor' een interessant antwoord..
Wat voor thread is dat?
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 15:42   #32
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Inzending van kevinme in algemene finathread..
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 15:50   #33
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Ik geloof niet dat ik Barry Hughes dat ooit heb horen zeggen, Barry Stevens wel.
Dat was 'm

hehe..what a mistake'a to make'a (de italiaanse kolonel uit 'Allo 'Allo)
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 22:06   #34
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olaf1984
Maar soms snap ik er niks van. Mijn vader heeft gewoon zon dikke bos met haar en is 57 jaar! Best wel irriant
Tja, het lot is grillig en je weet nooit precies waar die genen nou precies vandaan komen die ervoor zorgen dat je haar anders reageert dan dat van je vader.

Bij mij lijkt mijn haar qua structuur (dun) wel erg op dat van mijn vader en zijn vader en die hebben op hun 63e resp. 88e nog gewoon hun haar (de een behoorlijk grijs, de ander spierwit), zonder al te diepe inhammen.

Af en toe vraag ik me wel eens af of al die middeltjes die ik gebruik echt nodig zijn of dat ik gewoon een erg ijdele bui had toen ik meer dan twee jaar geleden de strijd tegen dat dunne haar aanbond. Daarentegen zijn mijn inhammen toch heus al wat dieper dan bij mijn vader en ben ik bang dat ik de kant van mijn opa aan moederszijde opga ... flinke uitdunning bovenop Stoppen doe ik dus maar niet, ik behoud liever wat ik nu heb.

Nog even over Rooscure. Ik gebruik het nu dagelijks en mijn haar voelde meteen echt lekkerder aan, stugger, alsof het dikker is. Ik weet dat dat nog niet echt het geval kan zijn, mijn haar is sinds ik het begon te gebruiken hooguit een paar milimeter langer geworden en dat dikkere deel zal dan aan de basis zitten. Waarschijnlijk de toegevoegde waarde van de conditioner die erin zit ....

Maar wat ik me dus eigenlijk afvroeg; is het mogelijk om die rooscure op te mengen met een andere gewone shampoo, bijvoorbeeld Head&Shoulders, zonder dat de werkzame stof geneutraliseerd wordt of zo?

Ik zou dan namelijk ervoor kunnen zorgen dat ik met dagelijks wassen toch ongeveer dezelfde dosis van de werkzame stof krijg als iemand die maar 2 keer per week met Rooscure wast ... het mag dan niet de duurste kuur zijn, maar het ABP pakt vanaf deze maand 2,5% van mijn netto salaris extra in en ik wil dus toch wat meer op de kleintjes gaan letten
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2005, 23:23   #35
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thdeters@hotmai
Hebben jullie de eerste maanden ook meer haaruitval gehad aan de voorkant (dus het verschuiven van de haarlijn en meer inhammen)? En zo ja, kwam de haarlijn nog terug (of werden de inhammen iets kleiner, met nadruk op iets) na een aantal maanden, of was de haarlijn voorgoed naar achteren. Zijn er dus goede verhalen met een slecht begin?
De eerste 3 maanden had ik extreme uitval (zie ook signature). Er begon zelfs zo'n haar eilandje te ontstaan. Ik zat helemaal in de put.
Maar na de 3 maanden stopte de haaruitval en had enorme terugwinst. Alles groeide dicht en dat is nu al 3 maanden stabiel.

Ik heb het aan verschillende mensen verteld toen ik met fina begon en ze verklaarden me voor gek dat ik het ging gebruiken. Nu zeggen diezelfde mensen dat ze gewoon verbaasd zijn over het resultaat.
__________________
Regime:
- finasteride (propecia) 1x per dag.
- Minoxidil (Kirkland) 2x per dag 0,75 ml.
- p5p: 1x per week.
- Rooscure 1x per 2 weken.
- Rozemarijn shampoo 2x per week.
- Groene thee 5x per week.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2005, 23:20   #36
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Ik denk dat er zowiezo veel mensen baat hebben bij het gebruik van hormonen als medicatie, anders zouden ze niet door zoveel dermatologen worden voorgeschreven. Nederland is op dat gebied redelijk betrouwbaar, als een produkt nog te omstreden is, krijgt het niet snel zijn goedkeuring.

Bovenstaand stukje is niet van mij!
Reactie van mij:

Ja, behalve met de diane-35 dan, die wordt in Amerika niet voorgeschreven, vinden ze te risicovol en Nederland helaas bij de vleet.

Laatst gewijzigd door lanne; 31 januari 2005 om 21:41
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 16:02   #37
garibaldi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2003
Berichten: 27
Ik zie dat er naast finasteride ook nog veel anders wordt gebruikt door jullie. Volstaat finasteride alleen niet dan??
garibaldi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 22:46   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garibaldi
Ik zie dat er naast finasteride ook nog veel anders wordt gebruikt door jullie. Volstaat finasteride alleen niet dan??
Ik weet niet of finasteride alleen volstaat. Ik ben ooit begonnen met minoxidil en ik wil de 'winst' die ik daarmee behaald heb niet verliezen.

Ik ben aan finasteride begonnen omdat succes naar meer smaakt en ik in mijn achterhoofd het (misschien misplaatste) idee heb dat een haar die zich niet laat teruglokken door minoxidil, zich misschien wel vertoont als ik finasteride gebruik en andersom.

En als de ketoconazol in Rooscure er nog eens voor zorgt dat al mijn haren bijna 10% dikker worden, dan heb ik dat er ook graag voor over ... visueel bijna 10% meer haar
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 00:59   #39
Renegade
HaarWeb lid
 
Renegade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Ik geloof niet dat ik Barry Hughes dat ooit heb horen zeggen, Barry Stevens wel.
Eh...Lucky...ik wil niet vervelend doen maarreh...je hebt zelf twee maanden geleden dezelfde fout gemaakt... ...

Jessica Fletcher eat your heart out: voila: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghes#post45118
Renegade is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 10:06   #40
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colm
De eerste 3 maanden had ik extreme uitval (zie ook signature). Er begon zelfs zo'n haar eilandje te ontstaan. Ik zat helemaal in de put.
Maar na de 3 maanden stopte de haaruitval en had enorme terugwinst. Alles groeide dicht en dat is nu al 3 maanden stabiel.

Ik heb het aan verschillende mensen verteld toen ik met fina begon en ze verklaarden me voor gek dat ik het ging gebruiken. Nu zeggen diezelfde mensen dat ze gewoon verbaasd zijn over het resultaat.

Denk je dat het vooral komt door de Fina, of hebben de andere producten ook geholpen (waaronder mino)?
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 12:39   #41
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Lanne:
Ja, behalve met de diane-35 dan, die wordt in Amerika niet voorgeschreven, vinden ze te risicovol en Nederland helaas bij de vleet.[/QUOTE]


In Amerika wordt de Diane pil ook volop voorgeschreven. Kijk maar eens op de Amerikaanse sites, bijvoorbeeld: the hormone Help center (als je de search knop gebruikt) de haarsite etc.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 14:10   #42
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renegade
Eh...Lucky...ik wil niet vervelend doen maarreh...je hebt zelf twee maanden geleden dezelfde fout gemaakt... ...

Jessica Fletcher eat your heart out: voila: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghes#post45118

Niet te filmen. en dan heb ik 'commentaar' op pizzacat.. .

Je hebt helemaal gelijk Renegade, je hebt wel het geheugen van een olifant. Ik zou haast denken dat hier fraude in het spel is, kan het gewoon niet geloven.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 15:46   #43
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thdeters@hotmai
Denk je dat het vooral komt door de Fina, of hebben de andere producten ook geholpen (waaronder mino)?
Ik zie het ongeveer zo:
Fina: Stabilisatie huidige haar/lichte teruggroei
Minox: teruggroei inhammen
P5P: dikker haar met meer pigment
Rooscure: Verminderde inflammation

Dit zal wel niet helemaal kloppen en over p5p zijn hier helemaal de meningen over verdeeld, maar uit ervaring geldt dit wel voor mij.
__________________
Regime:
- finasteride (propecia) 1x per dag.
- Minoxidil (Kirkland) 2x per dag 0,75 ml.
- p5p: 1x per week.
- Rooscure 1x per 2 weken.
- Rozemarijn shampoo 2x per week.
- Groene thee 5x per week.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 15:51   #44
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renegade
Eh...Lucky...ik wil niet vervelend doen maarreh...je hebt zelf twee maanden geleden dezelfde fout gemaakt... ...

Jessica Fletcher eat your heart out: voila: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghes#post45118
Hahahahaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahhaahahaha
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 13:43   #45
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colm
Ik zie het ongeveer zo:
Fina: Stabilisatie huidige haar/lichte teruggroei
Minox: teruggroei inhammen
P5P: dikker haar met meer pigment
Rooscure: Verminderde inflammation

Dit zal wel niet helemaal kloppen en over p5p zijn hier helemaal de meningen over verdeeld, maar uit ervaring geldt dit wel voor mij.

Denk jij dat je de shedding van fina of van mino hebt gehad, dit is mijn laatste vraag aan je, ha ha?
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er ook succesverhalen???? Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 1 13 september 2004 14:31
Succesverhalen ikke Haarproblemen bij vrouwen 1 7 maart 2003 22:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.