Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2004, 14:45   #16
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Laten we gewoon hopen dat er over 5 jaar een remedie tegen bestaad dat 100% werkt!
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline  
Oud 19 juli 2004, 16:22   #17
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Laten we gewoon hopen dat er over 5 jaar een remedie tegen bestaad dat 100% werkt!
en ja hoor, in de verschillende topics zijn her en der weer de speculaties over "het wondermiddel" begonnen

ik vraag me echt af waarop iedereen toch baseert dat het nog maar 5 jaar duurt. Het enige veelbelovende wat nu in ontwikkeling is en wat MISSCHIEN over 5 jaar op de markt komt, is RU58841 maar dat is echt geen wondermiddel te noemen hoor.

Het spijt me, maar aan utopische denkbeelden hebben we nix. Het wondermiddel laat nog wel zo'n 20-30 jaar op zich wachten, ALS het al komt. Ik denk namelijk dat de oplossing uiteindelijk niet medicinaal gaat worden. Ik zie het eerder gebeuren dat het kaalheidsgen in de toekomst verwijderd gaat worden uit de pas ontstane vrucht in de baarmoeder. Dat is natuurlijk veel makkelijker. Dan ben je er namelijk in 1x mee klaar, terwijl een medicijn waarschijnlijk de rest van je leven ingenomen moet worden. Doorbraken op het gebied van DNA en DNA-mutaties liggen veel dichterbij dan doorbraken op het gebied van ziektes als AGA.
En als dat gen dan uiteindelijk bij veel baby's is weggenomen zal de ziekte AGA steeds meer uitsterven totdat het nauwelijks/niet meer voorkomt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 juli 2004, 16:26   #18
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Laurens, hoe weet jij toch zo zeker dat we bijvoorbeeld pas over 20-30 jaar goede producten kunnen verwachten? Ik benijd je gave om steeds maar weer in de toekomst te kunnen kijken .

Verder, ik meen mij te herinneren dat Pindakaas heeft gezegd dat we al op de korte termijn iets kunnen verwachten van L'Oreal die al heel ver schijnen te zijn op het gebied van kaalheid. Pindakaas? Als je dit leest, zou je dit kunnen bevestigen?

Overigens, Laurens, hebben we ook nog RK19, hè?

Tenslotten, wat hebben we nu aan genetische manipulatie? Daar hebben wij dan toch niets meer aan. Ik vind dat wanneer ik kaal door het leven moet, anderen ook niet mogen genieten van oplossingen .... geintje .
Haarmannetje is offline  
Oud 19 juli 2004, 16:38   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Laurens, hoe weet jij toch zo zeker dat we bijvoorbeeld pas over 20-30 jaar goede producten kunnen verwachten? Ik benijd je gave om steeds maar weer in de toekomst te kunnen kijken .
haarmannetje, met alle respect, ik krijg het idee dat jij je erg verzet tegen mededelingen die je niet wilt horen, en dat je positieve berichten veel te snel accepteert.

In de toekomst kijken is iets wat misschien onterecht wordt geassocieerd met magie en heksen. Echter, je kunt ook kijken wat we op de korte termijn kunnen verwachten als je je verdiept in waar er nu aan gewerkt wordt door de grote farmaceutische bedrijven. Dat stelt allemaal niet zo bar veel voor. Topical anti-androgeentje hier, inflammation-remmertje daar. Allemaal geen baanbrekende middelen.
Het is een feit dat als een middel eenmaal afgeproduceerd is, het dan nog zeker 5 jaar duurt om alle trials te doen en om goedkeuring te vragen bij de FDA etc. Dus in de toekomst kijken is wel degelijk mogelijk. Overigens doet iedereen dat hier door te zeggen dat over 5 jaar er een middel komt (heb ik jou ook wel eens horen zeggen), alleen dat is dan weer nergens op gebaseerd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Verder, ik meen mij te herinneren dat Pindakaas heeft gezegd dat we al op de korte termijn iets kunnen verwachten van L'Oreal die al heel ver schijnen te zijn op het gebied van kaalheid. Pindakaas? Als je dit leest, zou je dit kunnen bevestigen?
Ik verwacht geen baanbrekende spullen van firma's als L'Oreal. Ik heb het Pindakaas ook horen zeggen maar dat was nog erg vaag allemaal. Ik heb mij zoals ik al vaker heb gezegd veel verdiept in de complexiteit van auto-immuunziektes. Er is nog vrij weinig over bekend en er zijn nog JAAAAAAREN research nodig. En een bedrijf als L'Oreal loopt niet voorop in dit soort onderzoeken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Overigens, Laurens, hebben we ook nog RK19, hè?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Tenslotten, wat hebben we nu aan genetische manipulatie? Daar hebben wij dan toch niets meer aan. Ik vind dat wanneer ik kaal door het leven moet, anderen ook niet mogen genieten van oplossingen .... geintje .
Haha ja dat is ook het hele kloterige van alles, daar hebben wij niks aan. Maar de toekomstige generaties wel, en dat is mooi voor hun toch?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 juli 2004, 16:46   #20
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
haarmannetje, met alle respect, ik krijg het idee dat jij je erg verzet tegen mededelingen die je niet wilt horen, en dat je positieve berichten veel te snel accepteert.
Misschien is dit wel waar, maar dan nog steeds is het geen feit, dat we binnenkort niets hoeven te verwachten. We weten het gewoon niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
In de toekomst kijken is iets wat misschien onterecht wordt geassocieerd met magie en heksen. Echter, je kunt ook kijken wat we op de korte termijn kunnen verwachten als je je verdiept in waar er nu aan gewerkt wordt door de grote farmaceutische bedrijven. Dat stelt allemaal niet zo bar veel voor. Topical anti-androgeentje hier, inflammation-remmertje daar. Allemaal geen baanbrekende middelen.
Dat is waar, maar het gaat erom dat de juiste anti-androgeen en de juiste inflammation-remmer/stopper gevonden wordt. We hebben geen nieuwe insteek nodig. Bij DHT en inflammation liggen oplossingen, dat is al bekend, dus men weet al waar men naar op zoek moet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Het is een feit dat als een middel eenmaal afgeproduceerd is, het dan nog zeker 5 jaar duurt om alle trials te doen en om goedkeuring te vragen bij de FDA etc. Dus in de toekomst kijken is wel degelijk mogelijk. Overigens doet iedereen dat hier door te zeggen dat over 5 jaar er een middel komt (heb ik jou ook wel eens horen zeggen), alleen dat is dan weer nergens op gebaseerd.
Dat klopt, maar je vergeet dat ontwikkelingen opeens supersnel kunnen gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik verwacht geen baanbrekende spullen van firma's als L'Oreal. Ik heb het Pindakaas ook horen zeggen maar dat was nog erg vaag allemaal. Ik heb mij zoals ik al vaker heb gezegd veel verdiept in de complexiteit van auto-immuunziektes. Er is nog vrij weinig over bekend en er zijn nog JAAAAAAREN research nodig. En een bedrijf als L'Oreal loopt niet voorop in dit soort onderzoeken.
Je doet net alsof kaalheid iets vaags is. Op zich is alles nu bekend. Er hoeft ook niets aan de auto-immuumziekte zelf te worden gedaan. De uitingen daarvan moeten onder controle worden gehouden, inflammation, en daarnaast is het handig om de oorzaak onder controle te houden, DHT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
I wonder if you would still be laughing when I'm growing my hair back .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Haha ja dat is ook het hele kloterige van alles, daar hebben wij niks aan. Maar de toekomstige generaties wel, en dat is mooi voor hun toch?
Natuurlijk is dat mooi . Was ook maar een geintje. Maar ik wil liever niet denken aan wat men over 200 jaar allemaal wel niet kan, terwijl ik nu met het probleem zit.
Haarmannetje is offline  
Oud 19 juli 2004, 16:54   #21
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik heb mij zoals ik al vaker heb gezegd veel verdiept in de complexiteit van auto-immuunziektes. Er is nog vrij weinig over bekend en er zijn nog JAAAAAAREN research nodig.

Dus je geeft toe dat er nog 'vrij weinig over bekend is'.
Waarom zou RK19 dan niet kunnen werken??
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:01   #22
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Dus je geeft toe dat er nog 'vrij weinig over bekend is'.
Waarom zou RK19 dan niet kunnen werken??
Een goeie, pindakaas . Zo denk ik er dus ook over. RK19 kan best eens iets losmaken in het lichaam waardoor het werkt.
Haarmannetje is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:02   #23
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat is waar, maar het gaat erom dat de juiste anti-androgeen en de juiste inflammation-remmer/stopper gevonden wordt. We hebben geen nieuwe insteek nodig. Bij DHT en inflammation liggen oplossingen, dat is al bekend, dus men weet al waar men naar op zoek moet.
Aha okeeeeeee maar dat noem ik dan geen "wondermiddelen". Anti-inflammatory en anti-androgenen zullen naar mijn idee nooit of te nimmer voor volledige hergroei kunnen zorgen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat klopt, maar je vergeet dat ontwikkelingen opeens supersnel kunnen gaan.
Helaas is de wetenschap weinig verder opgeschoten op het gebied van auto-imuunziekten tijdens de golf van supersnelle ontwikkelingen vanaf de jaren '70.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Je doet net alsof kaalheid iets vaags is. Op zich is alles nu bekend. Er hoeft ook niets aan de auto-immuumziekte zelf te worden gedaan. De uitingen daarvan moeten onder controle worden gehouden, inflammation, en daarnaast is het handig om de oorzaak onder controle te houden, DHT.
Kaalheid is wel degelijk nog een zeer vaag iets. Het is niet alleen het auto-immuunziektenverhaal, maar er spelen ook een hoop andere factoren mee. Je hoeft maar een medisch vakblad erover open te slaan en de meest gerenommeerde dermatologen ter wereld vliegen elkaar in de haren met verschillende opvattingen etc. Het is nog steeds bijzonder vaag en ingewikkeld.

Natuurlijk kan niemand wat met 100% zekerheid zeggen over de toekomst, maar er kunnen wel zo goed mogelijke voorspellingen gedaan worden aan de hand van kennis van het heden en verleden. En zo'n voorspelling ziet er gewoon niet positief uit, zoals ik al een paar keer eerder met uitgebreide argumentatie heb gepost (zie bijv. http://www.haarweb.nl/forum/showthre...8188#post28188).


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Dus je geeft toe dat er nog 'vrij weinig over bekend is'.
Waarom zou RK19 dan niet kunnen werken??
haben Sie eine Stunde??
a. er zit hoestdrank in
b. alle foto's zijn vaag
c. de maker is een scammer en een idioot
d. er zit 1mg naproxen in
e. ken is kaal
f. etc etc etc etc etc etc
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:03   #24
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Een goeie, pindakaas . Zo denk ik er dus ook over. RK19 kan best eens iets losmaken in het lichaam waardoor het werkt.
En daar hebben we het ideologische, utopische, onrealistische wishful thinking weer!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:23   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Aha okeeeeeee maar dat noem ik dan geen "wondermiddelen". Anti-inflammatory en anti-androgenen zullen naar mijn idee nooit of te nimmer voor volledige hergroei kunnen zorgen.
Hoe weet jij dit? Als DHT en vervolgens inflammation de oorzaken zijn van haaruitval, dan moet een 'genezing' daarvan voldoende zijn. De vraag is op dit moment dan vooral: op welke manier moet dat gebeuren.


[QUOTE=laurensjHelaas is de wetenschap weinig verder opgeschoten op het gebied van auto-imuunziekten tijdens de golf van supersnelle ontwikkelingen vanaf de jaren '70.[/QUOTE]Dat klopt, maar de het is ook niet zozeer direct een punt om de auto-immuumreactie op te lossen. De gevolgen ervan moeten onderdrukt worden.

[QUOTE=laurensjKaalheid is wel degelijk nog een zeer vaag iets. Het is niet alleen het auto-immuunziektenverhaal, maar er spelen ook een hoop andere factoren mee. Je hoeft maar een medisch vakblad erover open te slaan en de meest gerenommeerde dermatologen ter wereld vliegen elkaar in de haren met verschillende opvattingen etc. Het is nog steeds bijzonder vaag en ingewikkeld.[/QUOTE]
En juist omdat men er nog niet over uit is, kan het van alles zijn en kan er ook opeens iets onstaan vanuit het niets... RK19 bijvoorbeeld.

[QUOTE=laurensj
haben Sie eine Stunde??
a. er zit hoestdrank in
b. alle foto's zijn vaag
c. de maker is een scammer en een idioot
d. er zit 1mg naproxen in
e. ken is kaal
f. etc etc etc etc etc etc[/QUOTE]
Punten A en D, hoe weet jij zo zeker dat dit geen werkzame stoffen zijn, als de wetenschap nog niets eens erover uit is? Misschien doen ze onverwachts dingen die haargroei tot gevolg hebben.

Punt B, persoonlijk vind ik de vaagheid echt wel meevallen. We kunnen niet verwachten van een amateurfotograaf dat deze precies dezelfde belichting enzovoort gebruikt.

Punt C, kan zijn en natuurlijk gaat daarbij een stukje geloofwaardigheid verloren, maar ook een scammer en een idioot kan per ongeluk iets 'uitvinden'.

Punt E, ja dat klopt en dat is hij al 20 jaar, dus ik vind het niet zo vreemd dat hij nog steeds geen bos haar heeft. Kijk naar finasteride, dat heeft minstens een aantal maanden nodig om zelfs de haaruitval te stoppen!
Haarmannetje is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:24   #26
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
En daar hebben we het ideologische, utopische, onrealistische wishful thinking weer!
Waarom? Je zegt zelf dat de medici nog niet precies weten hoe het één en ander in elkaar zit. Hoe kun jij dan nu beoordelen wat wel en wat niet werkt?
Haarmannetje is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:28   #27
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waarom? Je zegt zelf dat de medici nog niet precies weten hoe het één en ander in elkaar zit. Hoe kun jij dan nu beoordelen wat wel en wat niet werkt?
het is niet moeilijk om te beredeneren wat in ieder geval NIET werkt. Iedere dag een glas water drinken zal AGA niet tegengaan. Iedere dag een hoestdrankje nemen plus 1mg naproxen zal AGA niet tegengaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:30   #28
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
het is niet moeilijk om te beredeneren wat in ieder geval NIET werkt. Iedere dag een glas water drinken zal AGA niet tegengaan. Iedere dag een hoestdrankje nemen plus 1mg naproxen zal AGA niet tegengaan.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat water gelijk staat aan dat hoestdrankje en 1mg naproxen? Je zult toch echt een emperisch onderzoek moeten doen om aan te kunnen tonen dat RK19 niet werkt.
Haarmannetje is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:34   #29
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Je zult toch echt een emperisch onderzoek moeten doen om aan te kunnen tonen dat RK19 niet werkt.
Waarom niet andersom haarmannetje, waarom niet andersom???

Ken zal empirisch moeten aantonen dat het WEL werkt, anders geloof je dat toch niet?? Kijk naar zijn persoonlijkheid, kijk naar zijn verleden, je neemt dat soort dingen toch niet van hem aan???
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 19 juli 2004, 17:41   #30
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
[QUOTE=laurensj]Waarom niet andersom haarmannetje, waarom niet andersom???
Ja natuurlijk, hij is degene die het moet doen. Daar ben ik het zeker mee eens. Ik bedoelde met "je" niet jou persoonlijk, maar in het algemeen .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ken zal empirisch moeten aantonen dat het WEL werkt, anders geloof je dat toch niet?? Kijk naar zijn persoonlijkheid, kijk naar zijn verleden, je neemt dat soort dingen toch niet van hem aan???
Nou, ik geloof het ook niet direct zozeer. Ik ben gewoon in afwachting, maar ik geloof ook niet dat het niet werkt. Kijk, er zijn meerdere gebruikers met goede resultaten. Juist op basis van die personen ben ik geïnteresseerd.
Haarmannetje is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.