Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2006, 21:24   #1
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Nieuwe truuk sinds gisteren en't gaat mij lukken!!!!!

Eergisteren had ik weer een enorme trekdrang. De rilatine werkt nog niet zoals het moet (ik zit in een testfase) en ik heb griep gehad. Maar omdat ik van plan was om vanaf 2007 trekvrij te zijn (alleszins op mijn hoofd) maakte ik mij toch weer zorgen hoe dat dan zou kunnen lukken.

Ik ben ten rade gegaan bij mijn jongste zoon van 8j en hij gaf me deze tip: je moet doen dat het je vrienden zijn. Ik dacht, dat heb ik al eens geprobeerd (dat het mijn kinderen waren) en dat lukte niet, dus nu heb ik het anders aangepakt.
Ik heb mijn hoofd of de verschrikkelijke kale en op schaamharenlijkende plekken op mijn hoofd ingedeeld en verdeeld onder mijn kinderen en hen ook verteld welk plekje van mijn hoofd hen toebehoort.

Het rechtse plekje is van mijn oudste dochter, het linkse van mijn oudste zoon, de bovenste middenstreek van mijn jongste dochter en mijn achterhoofd van mijn jongste zoon, de twee zijkantjes aan mijn voorhoofd van mijn man, en het onderste stukje in mijn nek heb ik voor mij gelaten.
Dus als ik nu met mijn hand vb links naar mijn hoofd grijp en daar aan mijn haren voel weet ik dat bij de haren van mijn oudste zoon zit, en die wil ik toch niet met lelijk haar opzadelen zeker? (Hij trok wel een vies gezicht toen hij hoorde dat hij zo'n lelijke kale plek toegewezen kreeg, maar ik verzekerde hem dat dat een heel mooi plekje zal worden en dat ik zijn haartjes goed zal verzorgen. Toen keek hij heel fier en heel tevreden en dat beeld houd ik goed vast.)
En natuurlijk van hetzelfde voor mijn andere kinderen en man. En ik wil niemand benadelen natuurlijk. Dat zou oneerlijk zijn tov de anderen. Het enige plekje dat nog van mij is, zijn die haren in mijn nek, maar dat zijn de minst interessante en de meest pijnlijke om te trekken en die zeggen mij dus niet veel.
Het leuke is dat ik nu ook rustig wordt als ik aan zo'n plekje zit te aaien terwijl ik aan dat bepaalde kind denk. Ik heb mezelf er ook van overtuigd dat de sporen die ik gevormd heb in mijn hersenen over mijn kinderen veeeeel sterker zijn dan die van de TTM.

Gisteren avond in bed bedacht bij het voorlezen van wat boekjes voor mijn kinderen. Vandaag alleszins al trekvrij, en ik ga met een gerust gemoed 2007 in omdat ik voel dat het me op deze manier zal lukken!!!!! Yesss!!!!Joepie!!! Dat betekent dat ik dus in februari 2007 al geen kale plekjes meer zal hebben!!!!!En binnenkort weet niemand meer dat ik ooit haar uittrok! (van mijn 11 à 12j tot mijn bijna 40ste!)
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2007, 15:44   #2
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
4de dag trekvrij. Het lukt!! Ik denk dat die positieve gevoelens naar mijn kinderen toe als ik met mijn hand naar mijn haar ga (zoals eerder beschreven)echt wel goed helpen. Het doet zelfs deugd de haartjes van mijn kinderen te aaien terwijl ik met zeer veel liefde aan hen denk.
Het is zoals een foto van je kinderen op het werk hebben staan. Als ik de sfeer op het werk wat beu ben en ik kijk naar de foto van mijn kinderen, ben ik in gedachte terug even thuis en dat geeft mij dan ook rust.

Volgens mij heb ik hier echt wel "de" oplossing gevonden voor mensen met kinderen. Het is denk ik heel belangrijk dat het op een positieve manier kan gebeuren, met positieve gedachten, gevoelens en energie. Ik mag dus wel met mijn handen naar mijn hoofd en haar, in tegenstelling tot al mijn vorige pogingen want toen was dat meteen verbonden met negatieve gevoelens tgv angst om te trekken (toch als ik van plan was om te stoppen met trekken). Dat was dus verboden terrein. Nu niet meer, ik ben nu meer vrij.

Voor diegene zonder kinderen, kan een lief en wat vrienden of familie misschien dienst doen als de band maar sterk genoeg is denk ik. Allez dat zijn maar gissingen hoor. Wat bij mij werkt, werkt daarom niet niet bij een ander. En wat je zelf gevonden hebt werkt ook beter voor jezelf dan voor een ander denk ik, maar het is misschien wel het proberen waard?
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2007, 21:49   #3
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
heel bijzonder wat je doet,je keert het proces een beetje ,of misschien juist wel radicaal,om!
Zelf blijf ik nu zeer goed van mijn haar af op de"ouderwetse"manier ,maar ik onthoud jou methode zowiezo!
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2007, 08:53   #4
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Het is mij gelukt voor de rest van mijn leven!! Ik ben er zeker van!!! Ik maak mij daar echt geen zorgen meer over!!! En omdat ik weet dat ik moet opletten dat ik niet ga pulken of korstjes krabben in de plaats heb ik op dezelfde manier heel mijn lichaam ingedeeld. Ik zit nu heel veel met mijn handen in het haar dat nu van mijn kinderen is geworden, en dat geeft me rust. Ik voel me nu helemaal vrij!!!!
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2007, 10:22   #5
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2007, 19:32   #6
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
TTM: Al 23 dagen trekvrij gelukt door de eerder beschreven manier.
De kale plekken zijn dichtgegroeid.
Gelukkig was de grootste kale plek (zo'n 10cm op 5cm) verborgen onder een laag haar, maar ongetwijfeld nog heel goed te zien als mijn haar er niet mooi op lag, zoals bij wat wind. Nu is ze niet meer te zien omdat er geen bloot vel meer onder zit. Ik ben dus ook niet meer bang voor een beetje wind door mijn haar, al durf ik zo toch nog wel niet naar de kapper. Maar dat is geen probleem want ik knip mijn haar altijd zelf en mijn dochter knipt nadien de uitstekende en scheve stukken bij.

ADD: Ik ben ondertussen ook gestopt met rilatine omdat ik mij daar nogal opgejaagd door voelde. De neuroloog heeft me nu dextro-amphetamine voorgeschreven en dat helpt volgens mij stukken beter. Ik kom niet meer in zulke tijdloze (trek of pulk)momenten terecht. En 's avonds heb ik nog genoeg energie over om alles gedaan te krijgen (zoals lessen leren, werk voorbereiden, huishouden, kinderen in bed steken en voorlezen, enz..) zonder dat het me te veel wordt, en kan ik voldaan en tevreden over mijn dag nog even een boekje lezen of tv kijken voor ik in slaap val.
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 13:35   #7
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catherine
TTM: Al 23 dagen trekvrij gelukt door de eerder beschreven manier.
De kale plekken zijn dichtgegroeid.
Gelukkig was de grootste kale plek (zo'n 10cm op 5cm) verborgen onder een laag haar, maar ongetwijfeld nog heel goed te zien als mijn haar er niet mooi op lag, zoals bij wat wind. Nu is ze niet meer te zien omdat er geen bloot vel meer onder zit. Ik ben dus ook niet meer bang voor een beetje wind door mijn haar, al durf ik zo toch nog wel niet naar de kapper. Maar dat is geen probleem want ik knip mijn haar altijd zelf en mijn dochter knipt nadien de uitstekende en scheve stukken bij.
Amaai al 23 dagen trekvrij ... goed zo en ga zo door.
Je zegt "de kale plekken zijn dichtgegroeid", zijn ze dan volledig hersteld of toch nog "dun-behaard"???
Als je zo verder doet kan je binnenkort toch wel eens een bezoekje aan de kapper brengen, niet?

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2007, 21:30   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Bravo met dit prachtige resultaat! Doe zo voort en maak er iets moois van. Ik wed dat je kinderen ook fier op je zijn! Ik weet niet waar jij woont, maar bij mijn kapper zit je altijd alleen, rustig met een drankje en muziek, geen stress... zalig.
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 20:14   #9
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Bedankt voor de aanmoedigingen. Ik ben ondertussen al 37 dagen trekvrij!!!!
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2007, 20:26   #10
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
En mijn haar groeit blijkbaar rap want op alle kale plekken staat al ongeveer 2cm haar. Ik denk wel dat nog niet alle haren er terug door gekomen zijn maar dat dat nog wel zal komen. Nog even geduld. Haar groeit rap, maar ook weer niet zo rap. Mijn eerdere kale plekken zijn misschien nog wel wat dun behaard, maar omdat die voornamelijk onder mijn bovenste haren verscholen zaten is het ook niet zo erg dat die onderste wat dunner behaard zijn. Het ziet er wel goed uit en ik denk dat het zich volledig zal herstellen, maar dat is nog af te wachten. Het valt alleszins niet meer op.
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2007, 16:27   #11
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catherine
En mijn haar groeit blijkbaar rap want op alle kale plekken staat al ongeveer 2cm haar. Ik denk wel dat nog niet alle haren er terug door gekomen zijn maar dat dat nog wel zal komen. Nog even geduld. Haar groeit rap, maar ook weer niet zo rap. Mijn eerdere kale plekken zijn misschien nog wel wat dun behaard, maar omdat die voornamelijk onder mijn bovenste haren verscholen zaten is het ook niet zo erg dat die onderste wat dunner behaard zijn. Het ziet er wel goed uit en ik denk dat het zich volledig zal herstellen, maar dat is nog af te wachten. Het valt alleszins niet meer op.

Dikke dikke proficiat.
Doe zo voort en het resultaat is er dus een nog grotere aanmoediging kan er niet zijn he.
Ik ben blij voor je dat je haren snel groeien dan zie je ook snel resultaat he, bij mij groeien ze helaas zoals altijd heeeeeeeel traag maar ja, daar leggen we ons maar bij neer he.
Als je inderdaad kan zeggen dat het niet meer opvalt en jezelf er gelukkig bij voelt ... das dan toch perfect he, niet?
Het beste en succes.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2007, 17:09   #12
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Ondertussen al ongeveer 60 dagen trekvrij!!!!! En ik begin al een dikke bos haar te krijgen door al die schaamhaarachtige haren op mijn hoofd die onder mijn bovenste haren beginnen onderuit te steken. Maar dat vind ik niet erg, als ze langer worden vallen ze vanzelf wel terug naar beneden. Ze zijn wel allemaal grijs, maar ik zal ze wel verven.
Ik ben toch blij dat ik dit weer overwonnen heb. Ik wist al dat het ging lukken, en ik weet zeker dat het zal blijven lukken!!!
Ik hoop voor jullie allemaal hetzelfde,
groetjes,
Catherine
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2007, 07:51   #13
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Catherine

Ik ben blij voor jou!

Groetjes
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2007, 08:16   #14
Catherine
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Berichten: 33
Bedankt, ik kan van die steun hier enorm genieten!

Dat doet deugd,groetjes,

Catherine
Catherine is offline   Met citaat reageren
Oud 2 maart 2007, 12:17   #15
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Proficiat, goed zo ...
Doe jij iets speciaals waardoor je haren zo snel groeien ...
Als je nieuwe haren ziet is dat een extra stimulans he, helaas bij mij ... wachten en wachten en wachten en wachten.

Geniet ervan en veel succes
Kristel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.