Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 maart 2007, 00:49   #1
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
afwezig maar niet weg...

Dag allemaal,

Ik gebruik nu eventjes de pc van op het werk want de mijne doet het alweer of nog steeds niet! Jammer, vervelend maar geen ramp.
Ik wil via deze weg meedelen dat ik dus nog steeds met jullie bezig ben, dat ik bijna dagelijks alle berichten op dit forum lees, maar dat ik niet kan schrijven (althans thuis niet).
Voor wie me ondertussen een privé-mailtje stuurde; thanks, maar ik kan dus niet antwoorden. En ik vrees dat dit nog eventjes zo zal duren...
Met mij gaat het goed. Niet trekvrij, maar wel stabiel. En daar kan ik best mee leven...
Toch werk ik nog elke dag (enthousiast) aan mezelf en dat maakt het leven zinvol en de moeite waard!
Ik hoop dat we tegen de zomer elkaar nog eens kunnen ontmoeten, want dat geeft altijd nieuwe kracht en inzichten...
Lieve groet en sterkte aan iedereen en vergeet niet: NOOIT de moed opgeven!!
Bolleke (Daniëla)
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 12:16   #2
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi Daniëla,

Leuk om nog eens iets van je te horen en vooral om te weten dat het goed gaat.
Computers ... ze kunnen je soms toch het leven zuur maken he maar we kunnen toch niet meer zonder ...

Met mij gaat alles "redelijk", zullen we maar zeggen. Het gaat niet slecht maar het is ook beter geweest. Enkele dagen geleden een dipje gehad en dus weer wat schade en helaas is het maanden wachten vooraleer er nieuwe haren komen ... ach we doen het er maar mee he.

Leuke weekends, dagen voor de boeg dus we zien het positieve en maken er het beste van.

Tot later en het beste,
Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2007, 17:59   #3
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Liefste Daniëla,

Wat doet het goed om u hier nog eens te treffen ! en te horen dat je geniet van het leven.
Ach computers, zijn maar "dingen" maar zo onmisbaar omdat ze onze wereld verruimen, onze vrienden zo dichtbij brengen enz,
Ik gebruik mijn PC soms als dagboek, je schrijft erin wat je op dat moment kwijt wil en met één klik is weer alles verdwenen, het kan zo bevrijdend zijn.
Momenteel gaat het met mij niet zo best, heel grote problemen op het werk, mijn schoonmoeder in het ziekenhuis, en man in zoon met griep.
Wat dan ttm betreft : dat kunnen jullie wel raden.. slecht dus.
Daniëla, ik hou je woorden in gedachte : NOOIT de moed opgeven !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2007, 00:23   #4
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Kristel,
Jammer van je dipje (of was het een dip?). We zijn zo snel geneigd om onze eigen zorgen te minimaliseren hé. We trekken dan ook maar gewoon een paar (?) haartjes uit, so what... Maar eigenlijk is dit wel een groot probleem. We zijn er dagelijks mee bezig, worden er dagelijks mee geconfronteerd en heel wat mensen met ttm slagen er zelfs niet in om een 'normaal' leven te leiden. En daarmee bedoel ik één leven, niet een leven (voor de buitenwereld) èn een geheim leven (voor en van ons alleen)... vermoeiend hé...
Ach, je snapt het wel...
In elk geval, ik vertrek morgen naar Italië, ga daar voor de eerste keer in mijn leven skiën! Wish me good luck!

Miejefke!
Meiske toch, al die problemen... onvermijdelijk natuurlijk, hoort bij het leven, maar toch... dat je daar met ttm moet op reageren maakt het alleen maar erger en nog moeilijker voor jezelf! Is zo'n periode geen uitdaging om net dàn energie te steken in jezelf en niet in de ttm? Ik weet het wel, het voelt zo bevrijdend en ontspannend aan, zeg maar rustgevend. Maar je weet, het is een illusie, het is vals en je hebt het niet nodig. Reageer je af op een andere manier... je weet zelf wat voor jou het beste werkt.
Doe het voor jezelf, je bent een waarde-volle vrouw!!

Ik ben terug rond 20 maart, zal aan jullie denken daarginds in de sneeuw!

Liefs, Bolleke (Daniëla)
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2007, 15:41   #5
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke Bekijk bericht
Hoi Kristel,
Jammer van je dipje (of was het een dip?). We zijn zo snel geneigd om onze eigen zorgen te minimaliseren hé. We trekken dan ook maar gewoon een paar (?) haartjes uit, so what... Maar eigenlijk is dit wel een groot probleem. We zijn er dagelijks mee bezig, worden er dagelijks mee geconfronteerd en heel wat mensen met ttm slagen er zelfs niet in om een 'normaal' leven te leiden. En daarmee bedoel ik één leven, niet een leven (voor de buitenwereld) èn een geheim leven (voor en van ons alleen)... vermoeiend hé...
Ach, je snapt het wel...
In elk geval, ik vertrek morgen naar Italië, ga daar voor de eerste keer in mijn leven skiën! Wish me good luck!


Ik ben terug rond 20 maart, zal aan jullie denken daarginds in de sneeuw!

Liefs, Bolleke (Daniëla)
Hoi Daniëla,

Het was een dipje. Maar een dipje richt toch snel al wat schade aan he. Geneigd zijn om je eigen zorgen te minimaliseren ... goh ik voel me precies ineens betrapt. Das inderdaad waar maar je mag ze ook niet uitvergroten he (ik heb ttm en wat een zorgen en problemen en ... ).
Ttm is inderdaad een groot probleem want het maakt je leven moeilijk en belemmert je en maakt je (vaak) ongelukkig. Toch kan ik zeggen dat het een dipje was. Het was éénmalig, alhoewel ik over het algemeen ook terug meer trek. Ik probeer echter positief te blijven en te vechten. Ik kan het en het zal weer beteren.
Eén leven leiden ... ik snap het. Ik probeer één leven te leiden maar m'n geheim dat blijft, maar ik probeer m'n leven er niet door te laten leiden. Bijvoorbeeld ben ik terug gaan zwemmen alhoewel dat enorm lang geleden en moeilijk is (verhaal heb ik hier nog neergezet bij de post van Jente).

Ondertussen zit jij al aan je laatste dagen in Italië. Het zal wel leuk geweest zijn en hopelijk kom je heelhuids terug he.

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2007, 15:15   #6
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
terug!

Hoi hoi...

Ik ben terug, met een nieuwe pc, een laptop nog wel! Het is nog wel effe wennen, dat ding doet de gekste dingen omdat je zo snel verkeerde handelingen doet met zo'n nieuwe gevoelige 'muis', maar goed, dat zorgt voor de nodige afwisseling, verassingen en uitdagingen...
Maar ik geloof en beloof om meer langs te komen, niet alleen voor jullie, ook voor mezelf. Het gaat op dit moment niet zo goed met me (tja Miejefke, eergisteren was er nog geen vuiltje aan de lucht, en nu ineens een dipje kan gebeuren...). Het belangrijkste is om die momenten te laten wegglijden, maar dat kan ik zo moeilijk...
Zo, tot later, blij dat ik terug online ben!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2007, 11:50   #7
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Fijn dat je er weer bent . Je bent als een soort ttm moeder voor me, je steunt en moedigd aan. Maar ook vanuit hier wens ik jou heel veel sterkte en kracht, je verdiend het dubbel en dwars
liefs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2007, 20:23   #8
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Bedankt Fashiongirl!

Lieve woorden doen altijd deugd hé...
Ook voor jou geldt: hou de moed erin, geloof in jezelf, in je krachten en in je energie! Je bent meer dan de moeite waard!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Zelfmoordgedachten door kaalheid Eminem AGA - Algemeen 323 30 september 2007 14:25
terug van weggeweest Kristel TTM - Algemeen 15 26 juli 2006 11:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.