Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 maart 2007, 12:16   #1
Biancaa.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 2
Nieuw

Hallo allemaal.
Ik ben hier nieuw dus ik dacht ik zal me even voorstellen.

Nou ik ben dus Bianca en k ben 15 jaar.
Ik las pas in de fancy een stukje over Trichotillomanie ,, wat een naam trouwens!
Maar goed ,, Ik herkende dus gewoon alles wat er in stond!
Ik had echt geen idee dat het een stoornis ofzo was.
En ik dacht ook dat ik de enige was die hier last van had .
Wow ,, En nu ik hier alles lees blijkt dus dat ik niet de enige ben.
Ik ben er al heel vroeg mee begonnen, ik weet niet meer precies hoe oud ik was.
Ik denk een jaar of 8.
Hier werd ik vroeger heel erg mee gepest. Ik nam me altijd voor om ermee te stoppen , soms lukte het ook wel een tijdje maar ik begon altijd weer.
Ik ben na de laatste zomervakantie van school verandert . En ik wou daar perse naar school gaan met al me wimpers! Nou ik heb het dus een hele tijd vol gehouden en ik had gewoon hele mooie wimpers ,, Ik was zo trots !
Ik dacht ook dat ik er nu wel vanaf zou zijn ,, Tot gister avond .
Toen begon ik weer en ik heb echt geen idee waarom ..
Gelukkig heb ik niet alles eruit getrokken ,, maar een klein stukje . Maar toch !
Ik wil er echt niet weer mee beginnen.
Maar nu vraag ik me af of je er ooit wel vanaf kan komen ?

Nou dat ik dus mijn verhaal ..
Biancaa. is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 12:33   #2
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi,

Fijn dat je hier je verhaal wil, kan doen.
Je zal zeker en vast hier veel herkenning vinden.

Tja en dan de vraag ... geraak ik er ooit vanaf.
Er zijn er die blijven vechten en proberen, mensen die stabiel zijn en daar zich perfect mee voelen en ja ook mensen die trek-vrij zijn en dan ook mensen die na enige tijd (soms jaren) toch hervallen.
Je kan niet meer doen als je best en moet voor jezelf uitmaken wat je wil (stabiel -trekvrij - trekarm). Iedere mens is natuurlijk ook anders maar als je hier eens goed alles doorleest zal je ongetwijfeld nog meer antwoorden vinden. Ik denk dat je inderdaad trekvrij kan zijn maar daarvoor is er een weg af te leggen en die is niet altijd even makkelijk.

Veel succes in ieder geval.

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 12:37   #3
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hallo Bianca,

Welkom hier, het is hier stilletjes, we kunnen alleen maar hopen dat het komt omdat de ttm'ers het heel goed stellen en niet zo'n behoefte hebben aan wat gebabbel.
Ik trek geen wimpers of wenkbrouwen, alleen hoofdharen, dat is wel een verschil denk ik, enkele hoofdharen trekken levert nog geen grote schade, maar de mens heeft zo weinig wimpers, en oeps wat onoplettendheid en alle wimpers zijn weg ! en het valt nog op ook !
Er zijn hier een aantal mensen geweest die volledig trekvrij zijn geworden, anderen zijn stabiel met nu en dan een terugval, dus nooit wanhopen ! je bent nog jong, het zal je zeker lukken.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 17:30   #4
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Hoi Bianca

Welkom op het forum. Schrijf het hier maar van je af. En weet je, er zullen nog wel mensen zijn die geen weet hebben van TTM. Wanhoop zeker niet, als je even weer trekt. Het lukt je zeker. Kop op!
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2007, 11:46   #5
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Thumbs up Welkom

Dag Bianca,

Welkom. Zelf heb ik dit forum ook pas ontdekt. Ik trek al zo'n 20 jaar wimpers, met ups en downs. Door dit forum gaat het al sinds 8 maart de goede kant op. Helemaal trekvrij ben ik niet, maar ik heb het onder controle. Ik hoop dat het jou ook gaat lukken.

Verder heb ik nu op veel plaatsen fotolijstjes neergezet en opgehangen met plaatjes die me helpen. Namelijk een mooie foto van mijzelf, een plaatje van strand en zee (het lijkt me heerlijk van de zomer te kunnen zwemmen en me niet druk te hoeven maken over make-up), een plaatje van een vogel die lief zijn veertjes poetst en een tent met mooi uitzicht (ik kijk er ook naar uit gemakkelijker bij iemand te kunnen logeren en met vakantie te gaan).

Tot nu toe helpen deze acties me en wellicht heb jij er ook iets aan. Veel succes en sterkte en gelukkig kunnen we elkaar op dit forum helpen; we staan er niet alleen voor !

Liefs, Zonnestraaltje
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2007, 14:13   #6
Biancaa.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 2
Heyy

Bedankt voor jullie reacties!!

Oh man .. Ik dacht echt dat ik er vanaf was.
Ik had zeker een half jaar niet aan mn wimpers gezeten!
Maar nu toch wel weer .. En ik voel me gelijk zo onzeker.
Het is gewoon lelijk. Ik voel me niet lekker als ik geen mascara op heb.
Maar ja dat kan nu eigenlijk niet.
Ik hoop dat het eenmalig was. Want ik wil ze echt trug!
En ik ga heel erg mn best doen ..

En dan nog iets anders.
Nu het eindelijk een naam heeft. En nu ik weet dat ik niet de enige ben wil ik het aan mn moeder vertellen. Ze weet wel dat ik een hele tijd mn wimpers eruit getrokken heb. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het haar moet vertellen ...
Ik schaam me ervoor ..

Hebben jullie tips?
Biancaa. is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2007, 15:18   #7
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Misschien weet je moeder al dat je het doet en schrikt ze er niet zo van. Hoe dan ook ben jij haar dochter en zal ze het vast fijn vinden als je hetgeen je zo mee zit met haar wilt delen. Het komt vast goed!
Ik zou het haar vertellen als je samen thuis bent en er niemand is om je te storen in je verhaal. Suc6
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2007, 23:04   #8
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Fashiongirl wat heb je dat mooi gezegd! Ik sluit me er helemaal bij aan. En je kunt hier ook altijd alles van je afschrijven. We worstelen allemaal met onze ttm en niemand hoeft zich hier te schamen. Dat vind ik echt super en daar heb ik heel veel steun aan. Veel succes Bianca.
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
Even voorstellen, NIEUW NIEUW NIEUW!!!! Cinthia Haarwerken 9 22 februari 2008 09:46
nieuw...een kapster met ttm! sally7 TTM - Algemeen 12 17 augustus 2006 12:01
Nieuw lid met Alopicia Androgenetica Kiek Haarproblemen bij vrouwen 6 27 april 2005 17:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.