Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA bij kinderen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 24 maart 2011, 11:34   #1
Lotte mamma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2011
Berichten: 4
Tip!!!

Ik heb me speciaal bij dit forum aangemeld om ouders van kinderen met haaruitval van mijn ervaring op de hoogte te stellen...
In het afgelopen jaar heb ik met mijn dochter (van inmiddels 2,5 jaar) menig arts en dermatoloog gezien, ze blijkt namelijk "Loose Anagen Hair Syndome (LAHS)" te hebben. Is erg zeldzaam en verschilt van van AA doordat er wel haar teruggroeit; het gezonde haar (haar in de anagene fase) laat gewoon te snel los. Schijnt rond pubertijd sowieso te herstellen, maar soms eerder. Maargoed tot die tijd zit ze er dus wel mee...
Mijn twee tips:
a) LAHS wordt vaak aangezien voor AA (ook door artsen!), zorg dus dat je terecht komt bij een goede kinderdermatoloog voor een juiste diagnose.
b) Ik ben met mijn LAHS-dochter gestart met een experimentele behandeling (n.a.v. medische studies uit de USA die ik had opgevraagd) en dit heeft enorm effect. Wij behandelen haar 1 à 2 maal daags met 1 ml minoxidil (5%). Dit is een middel bedoeld voor kalende oudere mannen, maar lijkt een goed (zelfs beter) effect te hebben voor kinderen. Kan volgens onze kinderdermatoloog geen kwaad voor kinderen (moet wel op recept), en heeft een verbluffend effect. Er groei nu meer haar terug dan er uitvalt, ze heeft inmiddels zelfs een redelijk normale bos haar! Ik hoop dus dat andere ouders ook wat kunnen hebben aan deze positieve ontwikkeling in ons geval. Het effect van de minoxidil (foto's van mijn dochters vooruitgang) liggen nu al in twee kinderziekenhuizen, maar aangezien mijn ervaring is dat je als ouder zelf met dit soort ideeën moet komen... Vandaar dat ik dit even met jullie wilde delen, hopelijk heeft iemand hier wat aan!

Groet, de mamma van Lotte
Lotte mamma is offline   Met citaat reageren
 

Labels
behandeling, kinderkaalheid, lahs, minoxidil, tip

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.