Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Inspiratie

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 april 2006, 10:15   #1
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Een gedicht om over na te denken....

Als ik mijn leven nog éénmaal kon overdoen, dan zou ik in mijn volgende leven proberen om meer fouten te maken. Ik zou niet zo perfect willen zijn. Ik zou mij meer ontspannen. Ik zou een beetje zotter zijn, dan ik was. Ik zou dingen minder ernstig nemen. Ik zou niet zo gezond leven. Ik zou meer risico's nemen, meer reizen, zonsondergangen ervaren, bergen beklimmen en in beken zwemmen. Ik was zo'n pienter mens, die iedere minuut van zijn leven nuttig doorbracht. Natuurlijk kende ik ook vreugdevolle momenten, maar als ik weer opnieuw kon beginnen, zou ik proberen alleen maar goede momenten te hebben. Voor het geval u het nog niet wist, daaruit bestaat namelijk het leven, louter uit ogenblikken, vergeet niet het huidige. Als ik nog een keer opnieuw kon leven, dan zou ik van het begin der lente tot de late herfst op blote voeten lopen. En ik zou meer met kinderen spelen, als ik het leven nog voor me had. Maar ziet u, ik ben 85 jaren oud en weet dat ik spoedig sterven zal.

Jorge Luis Borges
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 15:21   #2
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Ja Oillily zeker een diepe om over na te denken...en waar ook!
Ik ben daar eerlijk gezegd ook mee bezig hoor, fouten kunnen maken, niet teveel over de dingen nadenken alvorens ze te doen (en dan vooral denken aan alle dingen die fout kunnen gaan... ), geeft veel meer ruimte in mijn geest en lichaam om dingen maar "gewoon" een beetje te laten, gek doen en nieuwe dingen ondernemen, meer lef en durven!
Och het gaat misschien niet altijd naar wens, maar perfectionistisch zijn en blijven maakt het leven een stuk minder aantrekkelijk-daar ben ik nu wel achter
liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 19:51   #3
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
allee 'k ben goe bezig, ik loop zowat de helft van het jaar op blote voeten
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2006, 18:07   #4
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
een spiritueel gedichtje

Wanneer je diep zoekt in je hart,
wanneer je even stil kunt zijn,
dan zul je puurheid vinden.
Als je je ogen kunt sluiten,
even alleen kunt zijn,
dan zul je liefde ontmoeten.
Het geheim is om even te stoppen met denken,
het ratelen te beeindigen
en kijken naar wat er dan overblijft.
Jij bent niet je problemen,
jij bent niet je denken;
probeer te kijken naar wat je wel bent.
Vanavond dus, als de zon ondergaat en de natuur stil wordt,
dan is het moment van meditatie gekomen.
Als je door je ego heen kunt boren,
dan kan je één worden met de Kosmos
en daar de Ware Universele Liefde vinden.
Wees wie je bent, een wezen van pure schoonheid,
één met de natuur.

http://www.dirah.nl/poezie.htm

MVG.
Evaatje
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2006, 18:11   #5
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Risperdal

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oilily
Als ik mijn leven nog éénmaal kon overdoen, dan zou ik in mijn volgende leven proberen om meer fouten te maken. Ik zou niet zo perfect willen zijn. Ik zou mij meer ontspannen. Ik zou een beetje zotter zijn, dan ik was. Ik zou dingen minder ernstig nemen. Ik zou niet zo gezond leven. Ik zou meer risico's nemen, meer reizen, zonsondergangen ervaren, bergen beklimmen en in beken zwemmen. Ik was zo'n pienter mens, die iedere minuut van zijn leven nuttig doorbracht. Natuurlijk kende ik ook vreugdevolle momenten, maar als ik weer opnieuw kon beginnen, zou ik proberen alleen maar goede momenten te hebben. Voor het geval u het nog niet wist, daaruit bestaat namelijk het leven, louter uit ogenblikken, vergeet niet het huidige. Als ik nog een keer opnieuw kon leven, dan zou ik van het begin der lente tot de late herfst op blote voeten lopen. En ik zou meer met kinderen spelen, als ik het leven nog voor me had. Maar ziet u, ik ben 85 jaren oud en weet dat ik spoedig sterven zal.

Jorge Luis Borges

Dat is apart...

Ik gebruik sinds een week Risperdal (naast Zoloft) voor mijn TTM en ik merk dat de verandering die ik voel eigenlijk precies het idee van dit stukje is. De afgelopen 3 dagen, sinds de Risperdal begon te werken, zijn een groot feest geweest. Niet direct door dat pilletje, maar omdat ik er zelf een feest van durf te maken. En dat komt denk ik wel weer door dat pilletje.

Kent iemand misschien deze werking van Risperdal? Ik zal het er met mijn psych over hebben. Ik ben ondertussen ook al 3 dagen zo goed als plukvrij! Als dit zo blijft zal ik later wel meer laten weten over mijn gedachtenverandering. Daar kunnen anderen misschien hun voordeel mee doen, zonder pilletje. Eerst maar eens kijken of het echt werkt, want veel medicijnen hebben een placebo-effect bij TTMers, en dus ook bij mij.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 17:18   #6
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Thumbs up 3 dagen trekvrij-ga zo voort!

Hey Lila,

Goed te horen dat het beter gaat! Ja, mijn zusje heeft ook een tijdje risperdal geslikt (ps niet voor ttm). Het helpt ook om rustiger te worden, zowel lichaamlijk als geestelijk, dus kan goed helpen. Net zoals ik die omega slik om rustiger te worden . Kijk, bij de één slaat dit aan bij de ander dat, maar doe dat wat goed voor jou is. Ontspanning en je ontspannen voelen is wel een sleutel om minder te trekken denk ik. Bij mij wél in ieder geval .
En ja positief denken en daarover hier lezen is altijd top!
liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2006, 17:54   #7
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He kim

alles wat in het gedichtje staat is zo ongelofelijk waar! we moeten echt allemaal meer van elk moment genieten. en zeker wat zotter zijn (alhoewel, misschien niet iedereen, hahahahhaa ) en zeker ook de dingen wat minder ernstig nemen....

heel fijn dat je het op het forum gezet hebt, ik heb het afgeprint en op mijn bureau geplakt!
veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 13:46   #8
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Profiteer van het leven!!!

Stel je voor dat de bank je elke ochtend een som van 86 400 euro' s ter beschikking stelt zomaar.
Er zijn gewoon 2 regels te respecteren.
Eerste regel : al wat je die dag niet hebt kunnen uitgeven moet je s' avonds terug inleveren.
Je mag niet trachten te bedriegen, je mag dat geld ook niet op een andere rekening overschrijven, maar elke morgen bij het ontwaken heeft de bank terug voor u een nieuwe rekening geopend met 86 400 euro' s te besteden tijdens de dag.
Tweede regel : de bank kan zonder enige waarschuwing dit 'spel' stoppen, om het even op welk moment kan ze u zeggen 't is gedaan, ze kan de rekening sluiten en 's anderdaags geen andere rekening meer openen.
Wat ga je doen?
Ga je elke euro uitgeven en plezier maken, en heel veel cadeaus kopen voor de mensen die je lief zijn?
Je wil toch elke euro uitgeven om geluk te brengen in uw leven en dit van diegenen die u omringen, nietwaar?
Deze magische bank bezitten wij allemaal :
HET IS DE TIJD!!!
Iedere ochtend bij het ontwaken, ontvangen wij de 86 400 seconden levenskrediet voor de dag, en als wij 's avonds gaan slapen dan moeten wij geen verantwoording afleggen.
Al wat niet gebruikt is tijdens de dag is verloren, gisteren is voorbijgegaan.
Elke ochtend herbegint deze magie.
Wij spelen met deze onaantastbare regel : de bank kan onze rekening sluiten op elk willekeurig moment, zonder enige waarschuwing, op elk moment kan het leven eindigen.
En hoe besteden wij onze dagelijkse 86 400 seconden?
Het leven is zo kort, zelfs voor hen die denken dat ze nog alle tijd hebben.......
PROFITEER ERVAN!!!

Evaatje
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 14:10   #9
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Mooi mooi mooi

Het meest interessante voor mij in dit gedicht is 'vergeet niet het huidige'.

In onze maatschappij zijn we altijd zo hard bezig met onze toekomst. Wat willen we bereiken? Waar moeten we staan als we 30 worden? Ook met carrièreplanning of de planning om kinderen te maken.... Vergeet nooit van het huidge moment te genieten en ontzeg je niets wat je niet wil. Pluk de dag en niet je haar! En leef nu, stel dingen niet uit maar doe de dingen stap voor stap. Je kan toch maar met één ding tegelijk bezig zijn dus maak je niet druk over de andere zaken. Die worden op zijn tijd wel gedaan.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 18:28   #10
Feysie
Banned user
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 14
is dit nou het lulmaarraak-topic waar Guoy het over had??
Feysie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 19:42   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Neen, lulmaarraak doen ze meestal ergens anders, hier niet... voor de duidelijkheid.
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2006, 10:55   #12
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Wat denk je Feysie?
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat denken jullie ervan?? Ganescha Medicijnen/haargroeimiddelen 2 31 januari 2005 02:23
Je zou toch denken... Blauwtje TTM - Algemeen 8 10 november 2004 12:13
Wat denken jullie van finpecia? Promise Medicijnen/haargroeimiddelen 8 23 oktober 2004 15:46
positief denken Kaantje TTM - Algemeen 2 28 juni 2002 23:30
Gedicht!!!! Diana Hirsutisme - Algemeen 1 28 november 2001 21:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.