Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2006, 13:46   #91
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Hoi

Met mij gaat het goed vandaag, buiten het feit dat ik me net 100 jaar voel (heb gisteren zitten schrobben aan de badkamer en de keuken zodat we, beetje bij beetje al wat kunnen beginnen te verhuizen en das blijkbaar toch wat veel geweest want alles doet pijn).

Heb gisteren dus eigenlijk geen tijd gehad om te trekken, maar 's avonds in de zetel had ik weer zo'n jeuk op m'n hoofd. Het is lang geleden, ik had dit vroeger veel meer, maar ik kan soms echt jeuk hebben op m'n hoofd zodat ik de hele tijd zit te krabben of friemelen. Ik dacht bij mezelf, komop niet trekken en dat lukte me goed, totdat m'n ma dan ineens zei "stop nu eens aan je haren".
Ik was zo ... pfff ... dan deed ik zo m'n best en dan moeten ze een opmerking maken. Tja toen zijn er een haar of 5 gesneuveld en ben ik dan maar gaan slapen. Zonde van die haren.

Vandaag nog niet getrokken, heb wel weer enorme jeuk op m'n hoofd en ben er nog niet aangeweest.
Deze avond gaan we terug op controle naar de gyn. We zijn benieuwd hoe groot ons spruitje nu al is en hopelijk gaat alles nog goed. Dan ga ik nog even kijken naar ons huis, want ze gaan straks laminaat leggen.
Ik hoop voor de rest een rustige avond te hebben, zonder te trekken.

Ps heeft er iemand tips tegen jeuk op je hoofd? (heb m'n haren de laatste dagen al wat vaker gewassen en ook al eens met nog minder shampoo, maar dat helpt niet)

Groetjes en hoe gaat het met jullie
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2006, 14:47   #92
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ik heb soms ook wel last van jeuk en bultjes op mijn hoofdhuid. Ik heb toen van mijn huisdokter Fenigel gekregen (kalmeert jeuk en irritaties).
Succes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2006, 22:48   #93
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
ttm is bij mij ontstaan n.a.v. bultjes op mijn hoofd (in mijn beleving) Nu nog steeds zijn het de actieve/gevoelige plekken met 'bultjes', wat later open wondjes worden, die de ttm vooral in stand houden.

Verder gaat het redelijk. Kan me redelijk beheersen. Zit 's avonds weer met een petje op en verplicht mezelf ertoe deze op te houden. Deze methode heeft bij mij in het verleden nog geen vruchten afgeworpen, maar lijkt nu een goed middel te kunnen zijn....?? Ik hoop het. Heb twee adidas petjes (betere pasvorm) gekocht, zat n.l. eerst met zo'n jetix kinderpetje in de kamer en daarmee voelde ik mezelf echt zitten van "Kijk mij nou"
Een zwarte voor nu en alvast een witte voor de de zomer....
Vandaag staat de teller nog op nul voor mij en is weer een beginnetje....
Succes allemaal!!!

groetjes Madelief

Laatst gewijzigd door Madelief; 30 januari 2006 om 22:57
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 11:22   #94
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik ben sinds gisteren terug begonnen met te tellen en er echt op te letten. Het ging zaterdagmiddag niet echt goed dus deze week was een nieuwe start. Gisteren 3 haren en vandaag nog 0. Ik hoop dit vandaag zo te houden want ik begin het trekken elke dag weer als veel te vanzelfsprekend te zien en ik wil NOOIT meer terug naar een haarband of andere verdoezeling.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 12:35   #95
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Ik heb soms ook wel last van jeuk en bultjes op mijn hoofdhuid. Ik heb toen van mijn huisdokter Fenigel gekregen (kalmeert jeuk en irritaties).
Succes!
Bolleke,
Wat is dat juist die Fenigel?? Is dat shampoo of ???
Van bultjes heb ik geen last enkel jeuk, soms denk ik wel dat dit komt doordat er nieuwe haren groeien omdat dit enkele dagen later vaak het geval is (dat ik stoppeltjes voel). Maar het zou toch fijn zijn om iets te hebben wat een beetje helpt.


Zoals Oilily zegt, wil ik ook stoppen. Ik heb ook elke dag nieuwe moed en probeer het echt wel, maar ik trek ook nog (bijna) alle dagen en dit blijft vanzelfsprekend. Ik wil echt wel een mooiere bos haar en geen zorgen meer moeten maken over hoe ze erbij ligt.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 13:55   #96
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Fenigel is een zalf. Ik heb ze voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, maar ik denk dat je ze vrij kan krijgen bij de apotheker. Een paar maanden geleden had ik het er met de huisarts over, dat die 'bultjes' en die jeuk er mij toe aanzetten om te trekken. Toen gaf ze me de tip om daar direct Fenigel op te doen (zolang ze niet zijn opengekrabd). Eénmaal er een wondje is, kon ik er beter Fucidin aan doen, of Fucicort (het ene is zalf het andere crème). Ik moet zeggen, mits een beetje discipline helpen alle truucjes.
Dus, voor mij geldt: pleisters bij de hand, zalfjes, Dédicace, en als belangrijkste trigger: spiegels vermijden.
Morgen één februari, we beginnen met een schone lei.
In februari heb ik drie examens, 'k zal wreed blij zijn als ik dat achter de rug heb...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 14:11   #97
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Erna, ik vind het leuk dat je een lijstje hebt gemaakt. Voor mij helpt zo`n overzicht zeker. Dat anderen dit niet fijn vinden begrijp ik. Maar Erna, als jij toch voor jezelf zo`n lijstje maakt, wil je`m dan als prive bericht naar mij sturen? Als je dat liever niet doet is dat ook goed. Hoe het met mij gaat?

Ik heb 2 zware terugvallen gehad, daarmee heb ik de strijd van de afgelopen weken helemaal verknald. Morgen ga ik weer naar de therapeut, die is op vakantie geweest en weet dus nog van niks... Durf het hem niet te vertellen. Ik zal in de thread "de trichotillomaloot naar de psycholoog" laten weten hoe het gegaan is. Maar vandaag is een nieuwe dag en zo ga ik er iedere dag weer volop in gevecht TEGEN TTM. Alleen lukt het dus niet zoals ik dat wil. Maar jullie begrijpen dat (in tegenstelling tot de rest van de wereld)

Groetjes de limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 09:14   #98
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Hallo allemaal!

nou het is me weer een dag gelukt hoor! 0 haren gisteren! yes yes yes! wat een goed gevoel weer!

Limburgse, bedankt voor je lieve woorden. Eerlijk gezegd hou ik niet echt een duidelijke lijst bij van de anderen, maar wel van mezelf. ik wil je die deze dagen wel doorsturen! ^%^&$# van je 2 terugvallen! zelf heb ik het ook gehad, maar ze waren niet heel zwaar gelukkig. nog steeds kan ik de kleine haartjes overal zien groeien! toch ongelooflijk hoe die haren terugvechten tegen ttm ! Meid succes dermee!

en hoe gaat het met alle anderen?

Bolleke kwam met het goede idee om een nieuwe thread te starten nu we weer aan het begin staan van een nieuwe maand! zelf vind ik dat een super idee! we gaan dus weer helemaal opnieuwe beginnen met een schone lei! Ik hoop dat iedereen weer dapper meedoet!

Succes allemaal! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 11:04   #99
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ikke gisteren 1 haar, da's ook al lang geleden!

Vandaag staat de teller op zero
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 22:26   #100
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
score....

Vanaf 30 januari 000!!!
Succes allemaal!

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2006, 09:23   #101
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
wohhhh madelief echt super goed van je! je kunt het, ik heb der alle vertrouwen in! zometeen een nieuw levensjaar voor jou en dan kun je der weer goed tegenaan!

oililiy ook goed bezig jij! ga zo door!

suuces allemaal! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 22:01   #102
ellycanelly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Berichten: 4
hallo allemaal eigenlijk

ik ben elly (canelly)en heb sinds m´n 8e ttm,´k ben nu 36,heb 2 kids,en was 4 maanden gestopt,´t gaat nu even wat minder.maar het is nog niet heel erg .
als ik jullie verhaal lees krijg ik weer moed .ik was wel erg verdwaaldmaar heb ook weer een ticket terug gevonden bij jullie.maar ik heb ook nog een tip voor jullie:de stuiterputty dat is een soort kneed gumwaar je ook mee kan stuiteren.je kan het voor 1.50 kopen bij intertoys
voordeel is dat het na lang kneden geen geur afgeeft.en je kan er eindeloos mee varieren.het zit in een verpakking met 5 kleuren(niet groot)maar bij mij zit alles door elkaar.hij is eigenlijk van m´n dochter.waar kindespeelgoed al niet goed voor is
ik hoop dat jullie er wat mee kunnen

groetjes elly



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Hehe Erna... zat vandaag 'op de verkeerde trein'... heb dus getrokken ... niet veel hoor maar wel jammer. Dus, effe een nieuw ticketje kopen en terug op het juiste spoor. Ik heb er wel alle moed in want ik WIL echt lang haar. Dus, een douchke gepakt, een kopje koffie, een pleistertje rond linker wijsvinger (eventjes mezelf niet vertrouwen voor één dag) en morgen een dagje sauna... daarna zal het allemaal wel makkelijker gaan.
Is dit voor jullie herkenbaar? Moeilijke momenten zijn er dus nog, maar aan ons de keuze hoe we daar mee omgaan. Ik heb geleerd om mezelf niet meer te vertrouwen op moeilijke momenten. Op die momenten moet ik actie ondernemen, anders is het om zeep. En het lukt, oef... lange leerschool hoor...

Volhouden jij hé Erna, tien dagen is knap!!! Ga niet te dikwijls voor de spiegel staan want dat kan een gevaarlijke trigger zijn, laat het 'gewoon' groeien... simpel hé
ellycanelly is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2006, 16:55   #103
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
heej iedereen
ik heb niet alles gelezen enzo hoor.. is echt veel te veel.
ik kom niet zo vaak op deze site, maar soms kijk ik wel is ff rond, en soms zoals nu reageer ik ff..
ik stond gister onder de douche en trok er weer is een stukje haar uit.
toen dacht ik weer is van met normaal haar ben ik zo super mooi, en vanaf toen (ongeveer half 9 smorgens) besloot ik om te stoppen.
ik heb het al tot nu toe volgehouden en heb NOG geen neiging gehad of drang gehad tot trekken.
hoop dat ik dat lange tijd vol blijf houden
als ik een week volhou dan lukt de rest me denk ik ook wel.. (hopelijk).
ik had ook met een vriend afgesproken dat als ik een echte drang voel om te trekken dat ik hem dan help!! sms en dat hij dan iets terug smst zodat ik het niet ga doen. maar dan moet ik dus wachten en dan gaat die trekdrang vanzelf weer weg. (als het goed is..)
ik heb nu nog niet zo heel erg lang last van TTM als sommige van jullie, maar ik ben ook pas 15, heb et pas ongeveer 5 jaar.
vandaag heb ik van me moeders geld voor mezelf herbal shampoo gekocht. want die wiilde ik al een tijdje en omdat ik nog nooit zo lang heb volgehouden mocht ik iets voor mezelf kopen..

veel succes iedereen,
groetjes wendy
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
behandeling gestopt, resultaat onvoldoende maurice Hirsutisme - Behandelingen 2 13 oktober 2005 01:25
Haarverlies gestopt?! jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 56 27 mei 2005 23:01
Gestopt met minoxidel, verkeerde beslissing? marjolijn Haarproblemen bij vrouwen 9 8 mei 2004 19:16
Haaruitval nog steeds niet gestopt 6 maanden finasteride!! Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 april 2004 10:29
Bij wie is de FRONTALE haaruitval GESTOPT??? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 1 8 november 2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.