Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2003, 21:42   #61
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Yet,

Ik ben het inderdaad met je eens dat de z.g. deskundige in de reportage niet sterk uit de verf kwam. Ik geloof niet dat deze erg veel met ttm in aanraking is geweest?????? Hij noemde een aantal gedragsvervangers waarvan ik inderdaad ook dacht, dat zijn nou juist de dingen/situaties die het plukken versterken!! Daarentegen was het verhaal van Ellis erg duidelijk en was het commentaar van de deskundige overbodig. Wat dat betreft is het jammer dat ze geen andere deskundige gevraagd hebben m.b.t. dit onderwerp, maar goed je kunt niet alles hebben.
groetjes van Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2003, 12:23   #62
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi !

Ik ben ook weer terug van mijn vakantie....
Nog bedankt voor jullie reacties !
Ik deel jullie mening dat die "deskundige" er finaal naast zit met zijn idee over afleiding zoeken , het zijn voor mij ook inderdaad DE dingen waarbij je gaat plukken !!!
Helaas heb ik hierover niets in te brengen gehad.......
Maar ik blijf van mening dat je je handen bezig moet houden met dingen die je leuk vind om te doen ; puzzelen , handwerken
( klinkt tuttig maar is best leuk !), tuinieren ,tekenen , kleien enz.

Ik heb gelukkig nog geen negatieve reacties gehad , maar ben ook 10 dagen weg geweest , dus dat kan nog komen ....
Maar eerlijk gezegd verwacht ik die niet en als er wel iemand "moeilijk" doet mag die van mij de boom in!!!
Ik voel me nog steeds erg opgelucht en sterk op het moment ,
ik zou jullie bijna aan willen raden : Gooi het eruit , het valt reuze mee en bovendien ben ik sindsdien minder gaan plukken !!!
Zou hier dan toch een stukje genezing in te vinden zijn ?????
Ik ga het bijna denken......
Ik durf nu sinds een dag of 3 zonder wenkbrauwpotlood de deur uit !! Ik heb wel de behoefte om er de hele dag aan te voelen , dat blijft toch lekker....maar ik wil er niet meer aan trekken !
Mijn wimpers hebben wat meer moeite om aan te groeien , hoewel ik daar nauwelijks aan heb gezeten de afgelopen weken ,
ik vergelijk het maar een beetje met de hoofdhaar plukkers onder jullie , het schijnt dat je haar niet meer zo vol en sterk teruggroeit....
Ik hoop dat ik dit allemaal ga volhouden , vakantie en zon zijn voor mij ook vaak een stimulans om niet te plukken , over een week begint mijn dagelijkse leventje weer....
Misschien moest ik je kinderen maar eens portreteren Edith , blijf ik tenminste bezig !!
Ik moest wel lachen om de opmerking over het portret van Patrick, zelf vond ik het helemaal mislukt !! Ik heb het zelfs afgescheurd zodat hij alleen de bovenkant meekreeg omdat zijn kin 4 keer te groot was !!
Maar het viel ook niet mee om mezelf op 3 dingen tegelijk te concentreren ; het intervieuw, het portret en een loei van een camera in je nek.....

Ik ga nu maar eens gauw naar mijn volkstuin toe , kijken hoe het onze afwezigheid heeft overleefd.....vast niet zo best
Tot gauw , liefs Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2003, 16:26   #63
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
ook gekeken!

Hoi Ellis,
Ik ben eventjes één dagje thuis en wou je via deze weg zeggen, niet alleen ik, maar een hele ploeg van Rustenburg heeft meegekeken naar jou. Ik vond je verschijning héél goed en ik was stikjaloers op je geweldige haarbos! Ondertussen is TTM voor mij dus een 'gewone' zaak geworden, zo praat ik er inmiddels over en... zo reageren ook de mensen rondom mij... in Rustenburg natuurlijk.
De vraag is wat het worden zal als ik terug thuis ben, en als het boek uitkomt, maar goed, dat zien we dàn wel!
Naar buiten komen met je verhaal en er 'gewoon' over praten zijn inderdaad twee belangrijke stappen in het proces. Want voor mij heeft TTM ook met schuldgevoelens te maken. En op het moment dat ik doorhad dat ik me helemaal niet schuldig hoefde te voelen, verdween een groot deel van de trekdrang...
Maar goed, elkeen zijn eigen proces natuurlijk.
Vanavond vertrek ik terug naar mijn vertrouwde Rustenburg. Ik zal een poging doen om deze week brieven te schrijven... want écht met rust laten ze je daar niet. Op 8 september gaat (eindelijk) het gips er af en waarschijnlijk kom ik op 17 september naar huis.
Het was een prachtige tijd en ik heb daar heel veel geleerd... oa. dat ik eigenlijk innerlijk heel kwaad ben op en om die TTM, ontzettend boos om wat ik dertig jaar gemist heb, vrijheid, kunnen 'bewegen', openheid,...
Ik heb al die jaren 'moeten' verstoppertje spelen, al die jaren 'moeten' een geheim bewaren, al die jaren verdriet en boosheid 'moeten' verstoppen omdat niemand mocht weten wat ik deed... ik deed het immers mezelf aan, dus was ik de schuldige...
Nu mag en kan en zal ik praten!

Alle sterkte voor jullie en Ellis, nog eens proficiat!

Groetjes, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2003, 19:05   #64
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Bolleke !

Ik hoop dat je dit nog leest voordat je weer teruggaat naar Rustenburg...maar anders lees je het later wel.
Ik deel je mening volledig !! Het klinkt natuurlijk wel gemakkelijk , kom ervoor uit en je gaat jezelf beter accepteren en minder schamen en dus minder plukken !!??
Waarschijnlijk is dit niet voor iedereen DE oplossing...helaas ...en natuurlijk moet ik ook nog eerst ervaren wat het met mij op langere termijn gaat doen !
Waar ik nu al een tijdje mee zit te "tobben" is dat ik vele van jullie jaloers heb gemaakt met mijn haarbos op mijn koppie....
Ik dacht hier voor de opnamens ook al aan en heb me suf gepiekerd of ik ze maar niet beter op kon steken om niemand jaloers te maken....maar ik wilde zoveel mogelijk mezelf zijn dus....
Maar ik ben juist weer jaloers op iedereen met wimpers en wenkbrauwen en zo blijven we jaloers op elkaar
Maar ik neem maar aan dat ik die jaloezie niet zo letterlijk moet nemen.....( zeg maar ja !! )
Het was in ieder geval absoluut niet mijn bedoeling om jullie jaloers te maken !!!
Je vertelde dat je op Rustenburg met een hele ploeg had gekeken, zijn er nog meer ttm-ers met je ?
Ik hoop dat het inmiddels al een heel stuk beter met je gaat en er ook zin in hebt om weer naar huis te gaan de 17e....
Ik wens je nog een leerzame en rustige tijd toe daar !!
Veel liefs ,Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2003, 21:18   #65
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Ellis,

Ga niet zitten tobben/piekeren.....over het feit dat jij met je lange, mooie haren op tv bent geweest. Natuurlijk zijn wij jaloers hierop, maar dan wel "jaloers"(tussen aanhalingstekens). Piekeren is een van onze grootste vijanden dus niet doen!! Niet nodig!! We begrijpen van elkaar denk ik heel goed wat we bedoelen en daar gaat het ons om.
groetjes van madelief.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2003, 08:16   #66
ernestina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2002
Locatie: Soest
Berichten: 152
Ellis

Als ik zo'n bos met haar zou hebben, zou ik TROTS zijn. En om alleen al te zien dat jij zo'n mooi haar hebt, voel ik me goed. Ik gun het jou. En dat heeft niks met jaloezie te maken....

Ernestina
ernestina is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2003, 16:13   #67
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Ik hoopte al dat jullie dit zo bedoelden , maar per mail weet je dat nooit zeker.....dus moest ik er even om piekeren en het
effe checken...ach , zo zit ik nu eenmaal in elkaar
Liefs Ellis !!!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2003, 10:40   #68
Edith1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Locatie: nederland
Berichten: 102
ABSOLUUT NIET PIEKEREN!!!! Alleen maar positief bedoeld!!!

Gr.
Edith
Edith1 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.