Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 december 2021, 17:39   #1
christiaann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 104
Geslacht:
Ervaringen topische finasteride

Hallo,

Ik heb een aantal dagen Essengen 6 gebruikt (minox + topische fina) alleen ik ervaarde helaas al snel bijwerkingen (hoofdpijn + hartkloppingen). Dit lijken me bijwerkingen van de minox die erin zit? Of kan dit ook komen door de fina?

Nu zit ik erover te denken om alleen topsiche finasteride te gaan gebruiken.

Zijn er hier mensen die topische finasteride gebruiken? Zo ja, wat is jullie ervaring hiermee? Ervaren jullie bijwerkingen?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door christiaann; 28 december 2021 om 17:47
christiaann is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2022, 14:23   #2
Quinten94
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Dag Christiaan,

Ik ben na mijn HT bij Esteworld eind maart 2021 begonnen met Essengen 6 en mij vielen er niet meteen bijwerkingen op. Enkel dacht ik soms last te hebben van wat ‘mist’ in het hoofd, maar dat leek me uiteindelijk toch niet duidelijk. Sinds een aantal maanden merk ik overdag ook wel een soort van zeurende hoofdpijn die moeilijk te verklaren is. Hartkloppingen had ik vroeger ook wel eens, dus dat is bij mij niet meer sinds de medicatie. Sinds een week ben ik gestopt met Essengen 6 (ben nog aan het wachten op de nieuwe levering uit Amerika) en overbrug ik nu deze periode met een Minoxidil 5% spray. De hoofdpijn is nu precies nog iets erger geworden. Ik denk dus inderdaad dat het de Minoxidil is die de hoofdpijn veroorzaakt. Ik ben nu sinds gisteren gestopt en vandaag is het al beter. Ik ben ook aan het twijfelen om verder te gaan met Essengen F (= enkel topische finasteride).

Heb jij ondertussen al iets anders ondernomen?
Quinten94 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2022, 10:33   #3
christiaann
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2015
Berichten: 104
Geslacht:
Hallo Quinten94,

Bedankt voor je reactie!

Balen dat jij ook bijwerkingen ervaart die afkomstig lijken te zijn van de Minoxidil.

Waar zit bij jou de twijfel om over te gaan om topische fina?

Ik heb vorige week Essengen F besteld, daar wacht ik momenteel nog op. Voordeel naar mijn inziens is dat je de dosering gemakkelijk kunt aanpassen door het te mengen met een andere topische lotion. Ik ben van plan om een lichte dosis te gaan gebruiken.
christiaann is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2022, 15:07   #4
cgar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2021
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christiaann Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een aantal dagen Essengen 6 gebruikt (minox + topische fina) alleen ik ervaarde helaas al snel bijwerkingen (hoofdpijn + hartkloppingen). Dit lijken me bijwerkingen van de minox die erin zit? Of kan dit ook komen door de fina?

Nu zit ik erover te denken om alleen topsiche finasteride te gaan gebruiken.

Zijn er hier mensen die topische finasteride gebruiken? Zo ja, wat is jullie ervaring hiermee? Ervaren jullie bijwerkingen?

Alvast bedankt!

ik kreeg last van hartkloppingen als ik in het weekend alcohol drink, wat ik nu doe is dat ik
- of in het weekend niet drink
- als ik in het weekend drink stop ik vrijdagochtend met essengen en start ik maandagmiddag weer op.
cgar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.