Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2005, 09:40   #31
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dag iedereen
Bolleke, ik had net hetzelfde: gisterenavond ook heel onbewust één stom haartje uitgetrokken en dan mezelf meteen hardop berispt. En de rest van de avond niet meer getrokken! En vanmorgen ook helemaal niet!
Ik heb er ook al aan gedacht om een kalender op de wc te hangen waar ik op kan doorstrepen als ik niet heb getrokken.
Ik heb ooit eens toen ik ook absoluut wilde stoppen allemaal kleine briefjes gemaakt met 'NOOIT MEER' erop. Die heb ik overal in huis opgeplakt, op spiegels, kast, enz. om mezelf er telkens aan te herinneren. Het heeft helaas maar heel eventjes effect gehad. Maar misschien moet ik het weer doen.
Trouwens een Zweedse vriendin van me heeft op haar spiegel een zinnetje geplakt: "du är vacker". Dat betekent "je bent mooi". Ik heb het Zweedse zinnetje nu ook op plakband geschreven en op m'n wc-spiegel geplakt, om mezelf te stimuleren en op te peppen. Mooi haar en wimpers en wenkbrauwen, dat wil ik echt weer.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 09:44   #32
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kim, ik lees net je postje. Goed dat je eens al je frustratie hebt uitgesproken, dat lucht op. Wees blij met zo'n begrijpende vriend! En laat je niet van de wijs brengen door je ex.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 21:03   #33
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Tot nu toe 0 vandaag. Het kost me wel erg veel energie. IK heb een punt op mijn hoofd nu die mijn aandacht trekt en graag wil dat ik trek daar. Nee "vriend", nu niet!! Ik doe weer mijn best die z.g. vriend (=dus mijn vijand)terug in de hoek te schoppen en te luisteren naar de echte vriend, de ''stem" die zegt laat het nou, je kunt het, iedere haar trekken is er 1 teveel! En zo is het!!
Allemaal weer veel succes en ja Karin op naar het Kerstdiner
Trouwens het eten zit me eerlijk gezegd ook erg dwars, ik zit me continue vol te proppen met ook dingen die ik helemaal niet lekker vind. ...en ja ieder pondje komt nog steeds door het mondje Nou ja dit is ook iets wat ik echt zelf zal moeten doen, helaas

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 22:40   #34
Nien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2004
Berichten: 25
Hoi allemaal,

heb vandaag ook nog niet getrokken! Ben te moe om verder nog wat te schrijven, maar wilde jullie in elk geval meedelen dat het mij vandaag ook gelukt is van mijn haar af te blijven.
Succes weer allemaal!
En idd Karin, samen staan we sterk!!!!

Liefs
Nien is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2005, 22:56   #35
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
Hallo allemaal!

ik ben enorm trost op jullie allemaal zeg! knap hoor dat jullie "gewoon" van jullie haren kunnen afblijven. zelf zou ik ook graag willen vertellen dat ik gister en vandaag niet heb getrokken, maar helaasss... Gister zijn er toch zeker 50 gesneuveld en ook vandaag denk ik ongeveer zoveel. Ik probeer nu wel bij elke haar te denken "elke getrokken haar is een haar! stop!" en dat helpt wel. voor mijn doen trek ik niet zoveel als normaal en dat is wel positief! op naar de dag dat ik kan zeggen "vandaag geen een!".

Iedereen sterkte verder!

grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 00:00   #36
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi iedereen

geen lang verhaal meer van mij (reden: zie thread Hallo Allemaal) maar in elk geval even voor een aantal mensen een woordje:

Madelief: goed hoor, dat rotplekje, ik herken dat, en maar aandacht vragen, zo'n soort van aandachttrekkende kriebel van trek hier.... schop er inderdaad maar tegenaan! Ook het eten herken ik, ben in mijn vakantie 2 kilo aangekomen en nog eet ik bij thuiskomst een zak chips leeg...zucht. nouja first things first.

Erna: je trekt in elk geval al minder, dat is ook een compliment waard hoor! Dat zijn eerste stappen, mijn radicale methode van in een keer naar 0 is eigenlijk niet goed!!! Maar voor mij de enoge manier.

Stien, super meid, ga zo door! Doen wij ook.

Janika, wat een idee, dat Zweedse zinnetje, misschien doe ik dat ook wel. Ik hou totaal niet van mij, wie weet dringt het dan ooit eens door dat iedereen mooi is (en met haar nog mooier)

En Kim, gelukt met de Birckenstocks? Die lopen lekker he?? Heel goed hoor, dat je alle emoties eruit kon gooien en wat een leive vriend heb jij. Heel wat beter dan die eisende ex!! Ook het gedrag van je vader en jouw frustratoe herken ik, mijn ouders kunnen soms midden in mijn verhaal tegen elkaar gaan praten over het weer. belachelijk, kan ik nog steeds niet mee overweg en zij zien absoluut niet in dat ze dat niet kunnen maken. Helaas zullen we het moeten leren accepteren vrees ik maar dat is wel erg moeilijk!!

Daniela, ik ga het proberen hoor, dat van in je handen knijpen. Ik verwacht er best veel van!

Nou verder (heb ik nu iedereen gehad??) mocht ik iemand nu niet persoonlijk hebben aangesproken, sorry. Ben heel moe en emotioneel nu. ben in elk geval blij dat ik vandaag weer naar de kapper ben geweest en ik heb voor de derde dag een euro in het potje kunnen doen. Schijbaar staat mijn schakelaar in mijn hoofd nu op niet trekken, wou dat ik hem voorgoed in die stand kan vastplakken. Misschien is mijn gen wel half stuk hahaha.

Lieve groeten en slaap lekker allemaal

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 09:27   #37
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Gisteren weer maar één haartje getrokken, joepie!
Heb gelukkig deze week elke avond een vriendenactiviteit waardoor ik geen tijd heb om voor de tv te hangen en te gaan trekken. Probeer mezelf ook zo ver te krijgen dat ik nà zo'n gezellige avond niet nog voor tv ga zitten. In bed kruipen is dan veel verstandiger.
Trouwens een moment waarop ik meestal de neiging heb om te gaan trekken is 's avonds als ik mijn tanden poets. Ik probeer nu al tandenpoetsend door m'n appartementje te wandelen en intussen iets anders te doen (kussens op bank goed leggen, ontbijtspullen klaarleggen, gordijnen dichtdoen enzo).
Iedereen sterkte gewenst, ik hoop dat het ons samen lukt om te bewijzen dat we ook zonder haartrekken kunnen, al is het maar een weekje. Het feit dat het kàn zou al een opsteker moeten zijn.
Liefs aan allen en dank aan Karin voor de persoonlijke postjes.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 09:34   #38
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Wauw Janika,
ik vind het een geweldige insteek, dat je schrijft dat we het moeten kunnen ook al is het maar een week. Wat heerlijk positief!! Grappig (sorry) dat jij tijdens het tandenpoetsen juist die neiging krijg, dat is nu juist bij mij een goede remedie ok niet te trekken. Maf he? Trouwens, dat door mijn huis hobbelen al poetsend nog dingen doen, dat doe ik elke dag, ik kan er niet bij stil staan. Met als gevolg dat er zo nu en dan overal druppen liggen (heb een electrische, volgens mij kwijl ik dan meer )

vandaag weer een dag, het gaat lukken, ik voel het gewoon!!

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 10:22   #39
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja ik heb ook een elektrische en ik ga daar ook enorm van kwijlen. Ik moet dan ook dringend m'n vloer eens dweilen. En dat rijmt nog ook.
Groetjes
J
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 10:36   #40
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hahaha sorry, moet er erg om lachen. Wat een gesprekken hebben we hier he, tot aan kwijlend tandenpoetsen toe. mooi dat we nog kunnen lachen
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 10:42   #41
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janika
Ja ik heb ook een elektrische en ik ga daar ook enorm van kwijlen. Ik moet dan ook dringend m'n vloer eens dweilen. En dat rijmt nog ook.
Groetjes
J
haha ja ik ga ook altijd kwijlen van elektrische tandenborstels! Gek is dat.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 10:46   #42
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Zullen we een zelfhulpgroep starten?? Hahaha
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 11:15   #43
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040

(smiley met mooie witte tandjes)

maar even serieus nu...
net 2 haartjes getrokken hier op m'n werk, potdorie. dat zijn er 2 teveel.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 12:16   #44
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Verdikkie Janika, LAAT DAT!!

nouja, laat het er niet meer worden dan.

succes!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 12:30   #45
Bonzobeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Locatie: Wilrijk
Berichten: 37
Hallo allemaal,


Weeral een tijdje geleden... Awel ik doe ook mee !
Ik heb het laatste jaar zoveel schade aan mijn haar aangericht zodat ik nu echt heel dunne haar heb. Vooral als ik buiten kom en het waait hard dan schiet ik al in paniek. Vorig weekend zat ik buiten en één van mijn vrienden zei "amai, wat is dat ? Jij hebt de laatste tijd zo weinig haar". Net terwijl ik dacht dat het wel redelijk gecamoufleerd was. Tja, dat is een klap tegen mijn kaak, maar wel degene die ik nodig had. Het moet eindelijk eens gedaan zijn met dat getrek en gepluk en geprul. Sinds maandag draag ik thuis altijd een haarband of zorg er voor dat ik een sjaaltje op heb en op't werk doe ik plakkers rond mijn wijsvingers zodat ik er me elke keer van bewust ben als mijn handen weer in mijn haren zitten. Want meestal ben ik me van het gepluk niet bewust. Het voelt niet goed aan en ik word er wat zenuwachtig van, maar ik moet gewoon iets doen. Deze avond ga ik naar een "hypnotiseur". Via een vriendin heb ik zijn adres gekregen en zij sprak er vol lof over. Ik heb er mixed feeling over en geloof in al die dingen niet, maar baat het niet dan schaadt het niet hè. Maar ik ga zeker mijn ongelooflijke best en meer dan dat doen om niet meer te plukken. Ik wil verdorie mijn haren terug !!! Veel succes allemaal....
Bonzobeer is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58
Wat doet 6bap nu precies? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 6 oktober 2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.