Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 10 februari 2006, 09:20   #61
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja ik weet dat er ooit over HSP gesproken is, idd moet ik dat mss nog es allemaal nalezen.
En, Tinneke, heb je het volgehouden gisteren? Ik hoop het!
Bij mij is het gisteren bij 5 in totaal gebleven. Dat vind ik prima.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 09:51   #62
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Iedereen is zo positief over: minder dan 50 haartjes, dat ik dit maar meeneem . Hoe negatiever ik word over: een dag wél trekken, hoe moeilijker het word, om een dag niet te trekken, of minder te trekken.
Bij mij ligt het gemiddelde per dag op de 7 haartjes, dus laat ik mezelf niet zo straffen, maar blij zijn met het resutaat. En mocht er nou een slechte dag tussen zitten, hou ik mezelf maar voor ogen: Tot 50 mag. Hoe meer het mag, hoe minder ik gespannen raak .
Het is ook zooo stom dat ik heel blij kan zijn voor en trots op een ander en mezelf "slap" vind als ik wel getrokken heb, dus daar ga ook maar 's mee stoppen! Als ik even goed kijk , zie ik dat ik op dezelfde goede weg zit als jullie allemaal, dus ik hoor er ook bij, fijn...
Liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 10:07   #63
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Tinneke

Ja dat klopt. Ik ben met een vriendin naar de Japanner gaan eten.
T was lekker yummie!

x
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 12:28   #64
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hallo,

Met mij gaat het goed, sinds 30 januari trekvrij en dat geeft goede moed.Ik houd momenteel een lijstje bij waarop ik aankruis de dagen dat ik niet heb getrokken. Inmiddels ziet de februari maand er al mooi groen uit.
Erna, wat heeft het jou allemaal tegen gezeten. Hadden we nou toch maar afgesproken van 't weekend ? Gelukkig is het kappersbezoek wel goed gegaan. Fijn, als je dan leuk complimenten krijgt. Waar ben je naar de kapper geweest? In Heerenveen zit ook een kapsalon, waar inmiddels bijn a alle kapsters wel op de hoogte zijn van ttm. Ik ben er daar erg open over. Moeilijk, maar het lucht zo op. Anders was ik nou allang weer niet bij een kapper geweest zijn, waardoor ik weer verder weg zou zakken. Ik heb nu grote plekken, maar door het goed te laten knippen, zie je het minder en met de fullmore erover zie je het vrijwel niet. (behalve degenen die het weten)
Nu ben ik ook zover dat als iemand het wel zal zien, na al mijn camoufleer trucs...Pech gehad. Ik heb ttm en ja daar horen op slechte momenten kale plekken bij. Uiteraard vertel ik dat niet aan alle mensen. Alleen als ze het zouden vragen, wat nooit gebeurt, en als ik denk dat het iemand is waar ik zoiets aan kan vertellen. Daar ben ik best wel selectief in.
Hopelijk lukt het je z.s.m de controle weer te krijgen, want je weet het he, je kunt het dat heb je zelf gezien. Iedere niet getrokken dag/haar is er weer een.
Vel sterkte en succes!

groetjes Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2006, 15:46   #65
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
he jente

gisteren was heel goed, maar vandaag is weer een ramp... heb net m'n kneedgum erbij genomen...
goed dat het bij jou een goede dag was!

prettig weekend allemaal!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 17:07   #66
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Vijf dagen niks getrokken, maar dan vanmorgen... dat ene haartje dat eruit piekte uitgetrokken! Onbewust, dus 't is echt een automatisme. De drang is er nog, maar ik heb eigenlijk niet veel moeite moeten doen om 'm in toom te houden... behalve dan als ik gewoon al met m'n haar zit te frullen (dan moet ik oppassen dat dat frullen geen trekken wordt, mijn hand is dan al zo dichtbij...). Okee, één haartje is niet veel, maar 'k wou toch mijn record verbreken, djuu toch.
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2006, 22:17   #67
Geen Doorzetter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2006
Berichten: 7
Hallo, hallo,

Jeetje, effe een paar dagen off line geweest en ik loop gelijk ächter" bij iedereen... Effe gauw alles gelezen en volgens mij bij de meesten toch wel aardig positief...
Bij mij ook wel, Heb voor mezelf de lat lager gelegd. Trek geen oogharen meer, maar des te meer m'n wenkbrauwen !!!Oogharen gaan dus onwijs goed en groet snel. Na 2 weken zie je toch echt al haartjes zitten. Kijk het liefst elke 5 minuten in de spiegel. Wenkbrauwen is zeer slecht nieuws, zit gewoon echt bijna niks meer. Hou m'n hart vast als er straks helemaal niks meer zit. Als ik dan maar niet naar m'n oogharen weer overga...

Hee Bolleke, wat voor boek is dat an jou ?? Las er even gauw iets over !!!

En wat voor kneedgum gebruiken jullie dan en werkt het echt ?? Wil alles proberen, want je handen worden echt steeds naar je hoofd getrokken.. En leuke tip van dat je dan maar snoep moet emen. Het helpt bij mij vaak wel, heb ik straks weer een ander probleem, haha. Maar dat is denk ik wel veel meer aanvaard, in ieder geval veel bekender !!!

Nou, jongens, een trekvrije zaterdagavond en veel liefs vanachter m'n comuptertje
Geen Doorzetter is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 13:15   #68
erna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 147
veel emoties...

Hallo allemaal,

hier gaat het allemaal weer redelijk...ik heb een emotionele week achter de rug, waarvan ik van de ene kant naar de andere kant ben geslingert! De breuk met mijn vriend heeft veel voor mij losgemaakt! ik heb ruzie gehad met mijn moeder, met mijn vriendinnen...alles was me gewoon even te veel! Maar oh wat lucht dat op zeg! FF ruzie maken en dan wordt je alles weer duidelijk! Eigenlijk ben ik vaak bang voor ruzie en mijd ik dat! Maar op zijn tijd is het juist weleens goed en doet het alleen maar goed! Ik ben nu weer nader tot mijn moeder en vriendinnen gekomen!
Toch is het nog een grote warboel binnen in me, vanwege mijn vriend (of ex...). Mijn gevoel zegt dat we bijelkaar horen, maar mijn verstand is bang voor een grote teleurstelling!
Hebben jullie dat ook dat jullie altijd veel van mensen verwachten en dat je dan x op x teleurgesteld wordt? Ik heb dat vaak en dat kost me zoveel energie... Nu verwacht ik dus dat mijn ex het wel in zal zien hoe het werkelijk zit, maar oohhhh...

Maar ttm: dat gaat best goed! Vrijdag had ik emotioneel in inzinking, maar aan mijn haar heb ik eigenlijk niet gezeten. Zaterdag heb ik er 3 uitgehaald en vandaag staat de teller op 6, n mooi getal, dus daar laten we het bij!

Iedereen, ik denk aan jullie, leef met jullie mee en wens jullie allemaal succes met de strijd tegen ttm! grt erna
erna is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2006, 14:40   #69
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Zo ik vind het nog steeds jammer dat ik niet langer heb kunnen volhouden met niet trekken...Misschien houdt het ook nog verband met de omega/visolie. Die heb ik vanaf februari niet meer geslikt, dus ga ik terug meteen weer slikken-dommertje -want het hielp me wel rustiger te zijn.

O Ja dat wilde ik nog tegen je zeggen, (G)Een Doozetter, misschien helpt omega 3-6 jou ook wel! Je kan het gewoon kopen bij de drogist, het is een voedigs(ondersteunend) supplement net zoals vitamine C etc. Ik heb die tip hier van het forum, heeft mij geholpen, rustiger te worden, waardoor ik minder/niet trok. Niet geslagen altijd mis toch?!
Nog ff een reactie, op jou verhaal Erna: Ja dat heb ik ook! Ik ben zo enorm kwetsbaar in contact. Waardoor ik vaak, een lange aaneenschakeling heb van korte contactjes. Dat betekend dat ik met dezelfde persoon iedere keer een korte tijd contact heb, om dat een periode later weer op te pakken. Voornamelijk omdat ik me al gauw overbodig voel in contact en de angst dat ik een laatste keer "iets" verkeerd heb gedaan, weerhoudt me ervan opnieuw contact aan te gaan.
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2006, 15:26   #70
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Bfff het is weer vechten vanmiddag. Maar ik blijf tellen en schrijven.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2006, 16:15   #71
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He Jente en alle anderen

goed dat je blijft tellen zeg, daar moet ik dus ook echt eens mee beginnen.
Dit w-end was een ramp bij mij, Pieter was gaan skieën en het was dan nog rotweer ook... zat. was nog ok: ik ben gaan sporten enzo, maar s avonds...phoe! ik had eigenlijk afgesproken maar heb afgebeld omdat ik echt niet in de moed was, uiteindelijk heb ik er wel van genoten eens rustig thuis te zitten, maar er zijn wel veel haren gesneuveld
zondag lang geslapen (gelukkig) en een hele dag aan m'n eindwerk gewerkt, elke keer als ik niet aan het typen was moest ik trekken... echt walgelijk gewoon, zo erg heb ik het lang niet meer gehad.

Raar maar waar, gisteren heb ik gewoon bijna niet getrokken en ook geen drang gehad (uiteindelijk maar 3 haren), vandaag zelfde verhaal... dus dat is wel goed. Ik kan er niets van maken...

zo, dat was even mijn stand van zaken (moest duidelijk even van m'n hart)
veel succes allemaal!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2006, 19:09   #72
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi 10 en de anderen,
Ja, raar allemaal, toch heeft het heel veel met onze gevoelens en ons denken te maken hoor. Zaterdag had ik dus twee examens, niet echt goed, maar ook niet echt slecht, ik gok dus op de helft (en meer moet dat niet zijn). Na die zware week en die emoties ivm de brief van prinses, ben ik het dus rustigeraan gaan doen...
Badje, bedje, ontspannen, gisteren de hele dag voor mezelf, ver weg met de trein, wandelen, gesprek met een vriendin, gesprek met m'n peut, en nog eens een badje (met etherische oliën en een glaasje wijn erbij )...
Het resultaat: niet getrokken, zelfs geen drang sinds het moment dat ik beslist heb dat het maar eens gedaan moet zijn. Ik weet dat er nog obstakels zijn en misschien moet ik daar nog iets mee doen. Maar misschien moet ik ze ook gewoon een 'plaats' geven in mijn leven. Ook dat kan rust brengen... wie weet...
Nou verwarrend bericht misschien... moest er effe uit.
Succes aan iedereen en voor de verliefden: happy Valentine!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 10:16   #73
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi allemaal,

Ik ben nog steeds aardig plukvrij, dit nu al gedurende zo'n 3 weken op een enkel haartje na dan. Ik ben blij dat ik de herkenning van dit forum heb gevonden, nu ben ik er me veel bewuster van doordat ik er veel over kan lezen en schrijven.
Vanmiddag wordt mijn haar weer geknipt door mijn vriendin, zij weet van mijn afwijking en heeft destijds aangeboden het om de 6 tot 8 weken te knippen, vroeger was het een hele stap om naar de kapper te gaan. soms nam ik zelf de schaar ter hand om niet te hoeven gaan, gelukkig is dit nu anders.
Groeten en iedereen sterkte en gewenst met het "antitrekgedrag" .

Liefs Angela.
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2006, 10:59   #74
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Proficiat Angela!
Je bent heel goed bezig, doe zo voort! Bewust blijven van wat je doet is soms energievretend maar het loont de moeite! Volhouden hé!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2006, 09:53   #75
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik trek nu weer alleen 's avonds en als ik niet kan slapen 's nachts... En dan kan ik het echt niet tegenhouden. Het gaat gelukkig meestal wel met één haartje tegelijk. Ik heb dus nu weer haarmasker naast mijn bed staan om dat er op te smeren en dat maakt me terug rustiger want dan kan ik er niet aankomen. Ik ben deze week naar een cursus 'omgaan met stress' geweest en scoorde superhoog op een test (zoek hulp was de uitslag). Het deed me wel héél goed en er volgen nog zo'on twee dagen. Ik ben dus opnieuw aan het leren om mezelf te kalmeren en iets minder hooi op mijn vork te nemen. Vandaag ben ik al veel rustiger opgestaan dus dat valt wel mee. Ik heb dus al een tijdje niet meer geteld omdat ik weet dat dat nu toch geen nut had... Mijn haar ziet er nog wel goed uit voor de 'buitenwereld'. Het is al echt lang aan het worden en ik doe er mousse in en dan droog ik het met zo'n haardroger voor krullen ondersteboven. Heel volumineus en tof.... Wat heb ik toch geluk met zo'n haar *zucht*
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De Nieuwe Doktors. sjef Overige behandelingen 32 23 mei 2005 22:35
Nieuwe pruik Anjo Haarproblemen bij vrouwen 5 5 november 2004 11:30
Hoe activeer ik de nieuwe WYSIWYG editor? Webmaster Hoe gebruik ik het Forum? 0 22 maart 2004 12:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.