Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2006, 16:16   #76
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Dank je wel voor die lieve reactie Lois.

Ik ben ook gelukkig met het resultaat hoewel ik blijf beseffen dat het duveltje altijd aanwezig blijft. Ik probeer hem weg te houden door mijzelf dagelijks te bekijken en koplimenten te geven, zo van *goed van mezelf dat ik nee kan zeggen tegen het plukken *de echte kale plekken zijn al veel minder zichtbaar
*lekker de wind door je haar zonder dat de rozege hoofdhuid er door schijnt etc.
toen ik zo'n 18 jaar geleden met het roken stopte deed ik daar hetzelfde mee, dit is me toen ook gelukt, dat hoop ook met de TTM te bereiken. Gewoon na enkele jaren geen behoefte meer te voelen on te trekken
Hopelijk gaat het bij jouw ook snel weer de goede kant op.
sterkte Angela.
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2006, 20:19   #77
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
Al ongeveer dertien dagen niet getrokken,het gaat zo onwijs goed,ik kan de drang gewoon weerstaan,heerlijk,ik zie onwijs veel "verkeerde"haartjes,en ik laat ze gewoon zitten.
Ik sta versteld van mezelf.
Heerlijk ook om na zon tijd weer mascara in te doen,op alle bij mijn wimpers,wauwie.
Ik hoop alleen als ik een stressperiode heb,dat ik me dan op iets anders kan richten.
maar tot nu toe ben ik blij.

Sterkte allemaal.

Linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2006, 13:59   #78
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
linda, ook geweldig dit te horen! Doe zo voort! Voor je het weet kan je weer onbezorgd gaan zwemmen en al die andere dingen die voorheen moeilijk en een beetje " eng" waren! Groetjes Lo
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2006, 12:13   #79
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
Wink

dank je wel fashion girl.

Ik had het gister wel weer heel slecht...raar is dat toch,dan gaat het zo lang goed,en dan voel ik toch een drang..grgrgr.
ik heb me kunnen bedwingen tot een haartje,dan denk ik,nou dan maar dat ene haartje,beter dan alles....daarna ging het goed.
Gister was ik bij mensen,en ik ben zo gewend om te schamen,en weg te draaien zodat mensen het niet zien,maar toen dcht ik ineens,onee...mensen zien het niet meer,lol...was wel even wennen,voel me echt Linda zonder wimpers...maar nu ff niet meer(zolang ik stabiel blijf)

Groetjes van linda.

ps.ben echt blij met deze site,en de mensen.sterkte allemaal.
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2006, 17:02   #80
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
Hoi allemaal,

Na een tijdje dat het vrij goed ging bij me gaat het nu weer helemaal mis. Kan mezelf niet bedwingen om niet aan mijn haren te trekken. Ik had er alle vertrouwen in totdat mijn moeder weer iets zei wat mijn zelfvertrouwen compleet naar beneden hielp. En sindsdien is het gevoel dat ik van de TTM af zou komen weer geheel verdwenen. En heb ik weer ontzettend veel haren uit mijn hoofd getrokken. Ik ben alweer hard opweg om te zoeken naar het gevoel maar kan het maar niet vinden. Hoop dat de weg naar het vinden niet te lang is want als ik zo doorga zoals nu, ben ik snel weer zo kaal als een bowlingbal...grr.. ik ga maar weer even verder zoeken..

Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed gaat en dat het bij de mensen waar het minder bij gaat de ttm snel onder controle hebben!

Liefs Anouk
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2006, 20:14   #81
peterkonrad
Banned user
 
Geregistreerd: 28 november 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 31
kop op

ik ben in week 4 van het 5-wekenprogramma, maar ik heb na een paar bemoedigende weken nu ook een (kleine) terugval. Ik denk ook dat het met het zelfvertrouwen te maken heeft. Ik trek vooral wanneer iik iets " ingewikkelds" moet oplossen. Dan krap ik letterlijk in mijn haar...Ik heb steeds faalangst. In de eerste weken begon ik de positieven slogans steeds te herhalen. Daarnaast begon ik terug met yoga voor het slapengaan, waardoor ik ontspannen ging slapen. Hierdoor kreeg ik zoveel positieve energie dat ik het gevoel had de hele wereld aan te kunnen. Leve de positieve energie. Ik hoop ze snel terug te vinden. Misschien kunnen wij op deze positieve thread ( STOP-groep: samen sterk!) ieder iets positiefs neerschrijven. Dit kan echt de wereld beteren.

mijn positieve boodschap: " ik wil het, ik kan het, ik ga ervoor "

morgen weer...
peterkonrad is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2006, 09:51   #82
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
mijn positieve boodschap:

Het leven is te mooi om ongelukkig te zijn, te piekeren....
Geniet van elke dag!!!!!!!! We zijn het waard om gelukkig te zijn!

De lente is in het land, de bloemen bloeien weer, overal bloesem....
Wat wil je nog meer?

liefs 10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2006, 21:33   #83
peterkonrad
Banned user
 
Geregistreerd: 28 november 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 31
geniet van ieder ogenblik...
lees eens de tekst op een vroegere thread " gedichtje om eens over na te denken " door Oilily.
peterkonrad is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 11:45   #84
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
dat tekstje staat op mijn bureau... ik lees het elke dag.

positief bericht voor vandaag:
Zalig weer, kom buiten en geniet van de lente....
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 20:14   #85
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Update:

Gek maar waar door mijn drukke leventje nu en mijn nieuwe instelling van "het komt wel goed en dat ik mezelf leuk en goed vind is genoeg" (niet meer teveel voor anderen invullen, wat zij van mij vinden en daarover stressen en al het leed van de wereld op mijn nek...) ben ik een klein weekje trekvrij
Fijn hé?
Liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2006, 20:46   #86
peterkonrad
Banned user
 
Geregistreerd: 28 november 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 31
samen

Heerlijk dat zonnetje, dat tekstje heb ik ook steeds bij de hand.
Eén week trekvrij... proficiat, en relativeren geeft ook een positief gevoel. Ik geniet erook van om iets " samen " te doen. Samen genieten.
peterkonrad is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.