Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2018, 07:29   #1
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
aminozuren?

Ik vroeg me af of iemand produkten gebaseerd op aminozuren heeft geprobeerd en wat voor resultaten dat gaf.
Ik vond deze website van iemand die zijn problemen met haaruitval er (deels) mee heeft kunnen oplossen: https://www.alles-rondom-haren.com/aanbevelingen/

Er staat heel veel info op de website, ook ivm zijn persoonlijke situatie, en ik dacht eerst dat het weer een nepsite met reclame voor een specifiek produkt zou zijn, maar bij zijn aanbevelingen duidt hij verschillende merken aan, dus kan het mss toch legit te zijn?
Ikzelf neem nu sinds bijna een maand specifiek aminozuur l-Lysine, maar dat was meer om mijn ijzerabsorptie te verbeteren (in combinatie met vitamine c zou dat voor een veel hogere ijzeropname zorgen - geen idee of het ook effectief bij mij gaat helpen, is nog te vroeg), maar als andere mensen effectief resultaat boeken met verschillende aminozuren ga ik het ook uitproberen.

Laatst gewijzigd door Morrigan; 24 juli 2018 om 10:11
Morrigan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2018, 08:12   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Heb je een ijzergebrek dan? Als je een ijzergebrek hebt dan neem je ferrofumaraat en geen aminozuren. En mocht je een opname probleem hebben in je darmen dan krijg je ferinject.. ik snap je rationale niet helemaal..

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2018, 08:22   #3
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
Volgens de haardokter die ik zie, zou mijn probleem aan een ijzertekort te wijten zijn. Alhoewel mijn ijzer binnen de normen van het labo valt, is het aan de lage kant, en volgens de haardokter moet het veel hoger zijn om geen haarverlies te hebben. Ik ben al een half jaar aan het proberen om mijn ijzer te verhogen - met ijzerpreparaten uiteraard, maar het wordt niet goed opgenomen en ik krijg het dus niet op het niveau dat hij aanraadt.

Ijzerspuiten doe ik liever niet, omdat ik er veel horrorverhalen van lees van vrouwen die er blijvende donkergekleurde, pijnlijke en harde plekken aan overhouden en ik zou elke maand zo'n spuit moeten krijgen dan. :s Vandaar de l-lysine omdat het tesamen met vitamine c zou helpen om ijzer beter te absorberen.

En als ik dan nog zeker zou zijn dat de spuiten de haaruitval zouden stoppen, zou ik het wss nog doen ook, maar ik heb alleen zijn bewering dat bij mij ijzer de oorzaak van alles zou zijn, en ik vind het persoonlijk een beetje onwaarschijnlijk omdat er volgens mij hopen vrouwen rondlopen wiens ijzerwaarden laag zijn (maar niet té laag) en die hebben GEEN haaruitval. Volgens mijn huisdokter zijn mijn bloedwaarden normaal en ligt dat bij andere vrouwen allemaal rond dezelfde waarden. Vandaar dat ik dus ook in andere richtingen probeer te zoeken aan wat het nog zou kunnen liggen, en ik kwam op die website ivm aminozuren terecht.

Laatst gewijzigd door Morrigan; 24 juli 2018 om 10:12
Morrigan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2018, 09:19   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Wat een vreemd verhaal.. hoe kan hij dat met zekerheid zeggen bij een laag-normaal ijzer? Bij een absorptieprobleem zou je ijzer veel lager zijn.
Daarnaast; als je een absorptieprobleem hebt dan heb je wel meer vitamine/mineralen deficiënties. Ik vind het een heel vaag verhaal, maar ik hoop dat je huidige beleid je kan helpen..

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.