Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 mei 2008, 13:53   #1
gloria2008
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2008
Berichten: 11
AA en pil

Hallo allemaal,

Ik ben 29 jaar en heb al sinds mijn 22 last van dunner wordend haar. Bij mij is AA vastgesteld. Op moment gebruik ik yasmin, diane had bij mij te veel bijwerkingen. Laatste tijd heb ik veel last van vlekken in mijn gezicht als ik in de zon ben geweest en ook elke dag erge hoofdpijn, komt door yasmin en daarom wil ik mee stoppen. Toen ik met diane was gestopt had ik erg veel haaruitval. Dat verwacht ik nou weer, maar ik wil weten of het dan op den duur minder wordt of kan ik helemaal kaal worden zonder pil???? Finasteride, minoxidil en andere middelen hielpen bij mij helemaal niet dus pil is de enige wat ik tegen aa kan gebruiken.

Groetjes
Gloria
gloria2008 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2008, 21:19   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gloria2008 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben 29 jaar en heb al sinds mijn 22 last van dunner wordend haar. Bij mij is AA vastgesteld. Op moment gebruik ik yasmin, diane had bij mij te veel bijwerkingen. Laatste tijd heb ik veel last van vlekken in mijn gezicht als ik in de zon ben geweest en ook elke dag erge hoofdpijn, komt door yasmin en daarom wil ik mee stoppen. Toen ik met diane was gestopt had ik erg veel haaruitval. Dat verwacht ik nou weer, maar ik wil weten of het dan op den duur minder wordt of kan ik helemaal kaal worden zonder pil???? Finasteride, minoxidil en andere middelen hielpen bij mij helemaal niet dus pil is de enige wat ik tegen aa kan gebruiken.

Groetjes
Gloria
Gloria,
Gezien je verhaal denk ik dat je alopecia androgenetica bedoelt. De (mannelijke) vorm van haarverlies, dat ook bij vrouwen voorkomt.
Dat wordt hier afgekort tot aga, AA afkorting betekent op dit forum alopecia aerata daar is een andere pijler voor en is een geheel andere aandoening.
Op je vraag zelf is heel moeilijk een antwoord te geven. Haaruitval kan heel langzaam verlopen en jarenlang voor de "buitenwereld" onzichtbaar zijn, maar ook snel en agressief dat is sterk afhankelijk van de mate waarin je "lijdt" aan de aandoening. Mijn dermatoloog heeft me 3 jaar geleden gezegd dat ik een milde vorm van aga heb en ik denk dat hij gelijk heeft, omdat het nu na 3jr voor niemand (buiten mijzelf dan) zichtbaar is dat ik aga heb. Weliswaar gebruik ik medicijnen die het afremmen als ik zou stoppen gaat het veel harder, althans dat vermoed ik wel.

Lastig probleem en moeilijk om voorspellingen op te doen. Heb je overigens minoxidil lang genoeg gebruikt om te weten of het echt niets voor je doet? Veel mensen stoppen na een paar maanden, maar als je de gebruikersposts leest is het wel een kwestie van doorzetten en ga je pas echt na maanden wat resultaat in de vorm van afname van haaruitval en als het goed aanslaat teruggroei zien.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.