Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 maart 2013, 10:16   #1
K95
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Berichten: 2
Exclamation Trichotillomanie

Lieve iedereen,

Ik ben een meisje van 18 jaar en sinds ik 10 of 11 jaar ben, heb ik Trichotillomanie. Het begon allemaal heel onschuldig. Mijn oudste zus kwam een keer naar mij toe en liet me een haar zien waarvan de hele wortel er nog aanzat. Dit vond ik heel interessant, waarom weet ik niet. Ik begon met eerst maar een paar haren per dag uit te trekken, simpelweg om weer zo'n wortel te bestuderen. Dit liep uit de hand en de kale plekken begonnen op te vallen. Mijn moeder merkte het na ik denk een maand. Die reageerde vol schrik en zei dat ik er gewoon me op moest houden, maar dit gaat niet zo makkelijk als zij denkt! Ik ging dus gewoon door en leerde de plekken steeds beter te verbergen. Van stijl haar kreeg ik opeens heel dik en krullend haar (hoe dat kan ik weet ik niet, maar ik was/ben er wel heel blij mee!). Ik kon toen maar een manier bedenken om de haren te verbergen: ik at ze op. Ik voelde me erg eenzaam, mijn moeders reactie gaf me het gevoel de enigste op de hele wereld te zijn met deze ''zieke'' gewoonte. Toen ik een keertje op Google intypte 'haren uittrekken', zag ik tot mijn grote opluchting dat ik niet de enige was/ben!! Ik las alleen wel dingen waarover ik me nu ernstige zorgen maak. De haren die ik op heb gegeten, blijven natuurlijk in mijn maag. Nu wil ik deze laten verwijderen middels een operatie, maar waar moet ik terecht?! Hoe lang duurt zo'n operatie en welke kosten zijn eraan verbonden? Ik wil het namelijk aan niemand vertellen. Mijn moeder reageerde al heftig op het feit dat ik de haren eruit trok, ik kan me niet voorstellen hoe ze reageert als ik haar vertel dat ik ze een lange tijd ook heb opgegeten. Plukken en eten van de haren doe ik, gelukkig, niet meer. Hierom wil ik erg graag af van de haren in mijn maag. Ik heb het idee dat ik er ook veel dikker door ben geworden en kan worden doordat de stofwisseling niet meer is zoals hij was (dit kan ook gewoon liggen aan iets anders, dat weet ik niet..). Van 57 kg ben ik naar 66 kg gegaan in een best korte tijd. Kan iemand mij helpen?! Ik woon overigens in het oosten (Twente) van Nederland. Als daar ergens een arts in de buurt is die meer ervaring heeft met mensen die dezelfde gewoonte hebben/hadden en ook eerder mensen heeft geopereerd, zou ik graag in contact willen komen met hem.
K95 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haren, help!, trichofagie, trichotillomanie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.