Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 mei 2006, 21:54   #31
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 3, dag 1;

Tjonge wat zitten de dagelijkse routines er diep in! Dat valt pas op als je ze door elkaar husselt! Moest vanmorgen iedere 10 minuten in mijn schrift lezen wat ik moest doen. Maar op de een of andere manier hield ik tijd over, da`s gunstig. En opmaken terwijl je op min. 50 cm afstand van een spiegel moet blijven is lastig. Had de mascara al snel IN mijn ogen hangen...
De 3 maaltijden en gezonde tussendoortjes is gigantisch mislukt. Had een receptie op`t werk (vlaai) en de verjaardag van mijn vader (snoep, snoep, snoep) ben er helemaal misselijk van.
Maar het belangrijkste; Ik heb vandaag niet getrokken. Yes!
Kom op TTM-mers. We kunnen het!!!!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2006, 19:57   #32
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 3, dag 2 & 3;

Daar ben ik weer. En alweer mer 2 trekvrije dagen!!! De routines doorbreken is echt effe wennen, maar zelfs het opmaken op afstand van de spiegel gaat al ietsie beter. Ik begrijp wat het doel ervan is, dus even doorzetten.
Gister schrok ik me rot toen mijn zus me aankeek alsof ze een spook zag en verbaasd zei; "Wat heb jij nou?" (schrik, ik dacht dat mijn haar niet goed zat ofzo), zegt ze; "Hey, je hebt wimpers, cool!!!!" Ik straalde van geluk. Voelde me erg trots. zoiets geeft me ontzettend veel kracht.

Wordt wel tijd dat het weer omslaat. Goed voor mijn humeur, en zeker goed voor het verbergen van de kale plekken. Iedere keer de deur uit door wind en regen en dat zonder camouflage middelen.... Zon en haren waar blijven jullie??? (sorry Bolleke, maar ik ben nou eenmaal erg ongeduldig op dit gebied!)

Zo, vanavond op stap, heb ook al veel te lang niet meer gedaan. Ga me optutten....

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2006, 16:56   #33
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Héhe, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor... PRACHTIG toch wat je doet!!! Ik blijf supporteren, laat je niet vallen... laat ook jezelf nu niet vallen... Het wachten op die haren kan zo lang duren, I know ...
Maar hou vol, je wordt beloond... al was het alleen maar met het overweldigend gevoel dat je 't kan! Die haren... da's bijzaak... alhoewel
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2006, 15:43   #34
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
goed bezig!!! amai amai! geweldig!
Veel succes nog!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2006, 20:14   #35
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 3, dag 4 & 5;

Jippie, alweer 2 dagen NIET getrokken!
`t is nu 6 dagen geleden dat ik 1 wimper trok en 17 dagen geleden dat ik 1 hoofdhaar uittrok, resultaten mogen er zijn!

Ik ben nog steeds even enthousiast, en het resultaat geeft me kracht. Wel merk ik dat het enthousiastme van de eerste 2 weken iets afneemt. Ik moet er echt aan denken dat ik alles uitvoer en noteer. Genoeg water drinken, ontspaningsoefenigen doen zijn dingen die ik wel eens dreig te vergeten.

De regels van deze week die met het trekken te maken hebben zijn nog niet van toepassing geweest. Zoals trekken met andere vingers / andere hand. Of geen aandacht besteden aan een uitgetrokken haar. Ik heb eigenlijk nog geen drang gehad. Hoe is het mogelijk.

Afstand houden van de spiegel is voor mij een hele goede. Een haar die mijn aandacht trok (spriet of`n 'foute' haar) sneuvelde meestal. Dat heb ik nu niet meer. Die regel ga ik erin houden!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 16:18   #36
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 3, dag 6 &7;

`t zou bijna saai worden, maar ik heb er weer 2 trekvrije dagen opzitten. Wel de drang gehad om aan mijn wimpers te trekken, maar niet aan toegegeven. Ik voel me ontzettend sterk als ik van de drang heb "gewonnen".
Tjonge, week 3 ook alweer voorbij....

Ik meende vanmorgen resultaat te zien op mijn hoofd! Of ik heb me er teveel op gefixeerd. Ik WIL natuurlijk ook heel graag haartjes zien...

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 16:22   #37
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
je kan zeker al resultaat zien!!
ik zie altijd heel snel resultaat, dan wordt mijn haar precies ineens veel dikker...
en de stoppeltjes komen altijd direct, maar ze groeien gewoon veel te traag!
veel succes nog!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2006, 16:27   #38
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 4, dag 1;

Tot nu toe vandaag niet getrokken. Ben vanmiddag bij mijn therapeut geweest. Die bezoekjes zijn dus leuk als het zo goed gaat. Ik fantaseer ook al van een kappersbezoek (ben ik jaaaaaren niet geweest), zwemmen enz. enz. enz. Maar nu loop ik er op de zaken vooruit.

Eerst het programma voor week 4;
Alle regels / afspraken van de vorige weken blijven staan. Deze worden nog aangevuld met;
Als je trekt moet je daarvoor eerst een GOEDE reden hebben (!?!?), beloon jezelf dagelijks, trek niet terwijl je met iets bezig bent (tv kijken, auto rijden, bellen enz).
En deze regel vindt ik supersterk;
Kleine afdwalingen zijn geen instortingen, maar ze herinneren je dat je je moet consentreren op je doel!

Ik heb mezelf al beloond met een fles versgeperste sinasappel/ aardbeien sap uit de supermarkt. (die laat ik normaal staan omdat ik ze te duur vindt)

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 21:25   #39
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 4, dag 2;
Ik heb helemaal alleen een uur tv gekeken zonders drang! Hoe is het mogelijk?
Ik ben het hele weekend weg met mijn schoonfamilie. Zij weten sinds kort van mijn TTM. Gegarandeerd dat ze erover beginnen..... Moeilijk, maar dat hoort erbij. En ik kan nu natuurlijk over 4 positieve weken praten. Ook gaan we een dag naar een pretpark. Zonder petje op (dat is camoufleren, en dat mag niet). Hoe ga ik dat doen? De wildwaterbaan?!?!?! Dat vind ik normaal het leukste.....
Ik zal waarschijnlijk dinsdag weer verslag doen.

Fijn weekend,
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 22:16   #40
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Wow joh, kei goe bezig!
Ik vind het heel motiverend om je verslagjes te lezen, en dat van die kleine afdwalingen, dat klopt wel...

Ik wens je veel plezier in de wildwaterbaan!

Groetjes,

Bieke
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 20:02   #41
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 4, dag 3;

Nog even snel schrijven voordat het familieweekend begint...
Gaat nog steeds super! Ik moet mezelf dagelijks belonen, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb vandaag een veel te grote, vette, heerlijke pot chocolade mousse verpulverd!!!! MMMMMMM!!!!!!!. Straks heb ik veel haar (als het zo goed blijft gaan), maar dan ben ik zo vet als`n varken als ik mezelf zo blijf belonen.... Maar op dit moment boeit me dat niet. Ik strijd tegen TTM en de choco mousse was een heerlijke bijkomstigheid....

Tussenstand sinds het begin van deze 4 weken en 3 dagen; Nog steeds 1 haar en 1 wimper getrokken. bravo!!!!

Fijn weekend allemaal,
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 20:58   #42
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Bravo, houwen zo!!! ik bewonder je kracht, echt waar!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 23:30   #43
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Limburgse, zo geweldig van je !! Doe zo voort!
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2006, 23:17   #44
susa30
susa30
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Locatie: Brabant
Berichten: 18
ben ik weer

hoi hoi

limburgse wat doe je het goed, ik kom niet zo veel hier op het forum en ben ook paar weken op vakantie geweest en redelijk trek-vrij...ik doe het echt met spanning heb ik gemerkt, heb nu ook een kalere plek bovenop mijn hoofd(jaja dat zien andere minderen, erg belangrijk) want mijn tante lag even heel slecht en dan gaat het goed fout met mijn haartjes...
ook laat ik mijn haren lang groeien, aii en merk dat ik geneigd ben om ze op te steken om zo te verbloemen, ff aankijken hoe dat gaat anders knip ik ze weer korter...
mijn dochter van 13 maanden trekt sindskort ook, als ze moe is, aiii dat wil ik echt niet en moet zeggen dat ik het nooit(bijna) doe als ze naar me kijkt...want schijnt erfelijk te kunnen zijn.... ik probeer haar af te leiden en maar niet te veel aandacht aan te geven maar ben bang dat het er al in zit !

Limburgse goed dat je jezelf beloond en nog beter dat het werkt...ga zo doorrrrr... kom later weer lezen hoe het je vergaat !

Liefs Susa30
__________________
susa30 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 19:49   #45
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 4, dag 7;

Dankjewel allemaal! Weer een power-boost gekregen van jullie woorden....

Schoon-familieweekend zit erop, was erg leuk. Nee, ik ben niet in de wildwaterbaan geweest , en JA, ik heb ze eerlijk verteld waarom. "Je kunt droog uit de wildwaterbaan komen, maar ook drijfnat.... En dat wil ik niet riskeren met mijn kapsel." Wow, wat was ik trots op mezelf toen ik dit zinnetje had uitgesproken! En de anderen reageerden; "Oke, dan gaan wij ook niet, kom op naar de volgende attractie."
Heerlijk om na al die jaren open boek te kunnen spelen. Dat geeft me echt veel rust!

Ik heb niet meer getrokken! Het gaat goed. Alleen bekruipt me de laatste dagen een akelige angst. Ik klamp me vast aan dit 5-wekenplan, maar over een week zijn de 5 weken voorbij.... Help, wat moet ik dan? Ik ben verschrikkelijk bang dat ik een terugval ga krijgen. En angst is een slechte emotie. Ik moet trots zijn, kin omhoog, ik ben geweldig bezig. Komende week ga ik al een afspraak maken bij de kapper. (voor`t eerst in +/- 9 jaar) Ik heb gewoon zin om te gaan! Terwijl ik er nog steeds "eng" uitzie zodra mijn staart los is.... Ik schrijf chaotisch; bang, trots, blij.... alles tegelijk. Zo gaat het nu ook even door mijn hoofd.

Ik ben ooit 3 maanden trekvrij geweest , in die tijd heb ik mijn fantastische vriend leren kennen. En toch toen die terugval. En dan nog die andere 1000 kortere pogingen, allemaal uiteindelijk zonder resultaat.... ........................... huilbui........................................... .................................................. ..
Ik ben gewoon bang voor een teleurstelling.... daar heb ik er al zoveel van gehad.

Als ik me maar blijf consentreren. Ook na die 5 weken ga ik zo door. Blijven registreren, routine blijven verstoren enz.
Maar goed, eerst nog een week met mijn grootste vriend; het 5-wekenplan!

huilen lucht trouwens wel erg op! Had ik al lang niet meer gedaan valt me nu ineens op!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
al weer weken plukvrij joeske TTM - Algemeen 1 18 maart 2006 16:45
Even voorstellen / plan van aanpak. rene154 Medicijnen/haargroeimiddelen 25 11 december 2004 20:06
Minox resultaat op enkele weken ? Kristof Medicijnen/haargroeimiddelen 6 4 maart 2004 09:32
drie weken plukvrij! wiepwiep TTM - Algemeen 2 28 mei 2003 00:51
al twee weken!!! miss TTM - Algemeen 0 26 april 2003 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.