Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juni 2006, 20:10   #46
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Limburgse... wat moeten die tranen deugd gedaan hebben, kan zo opluchten hé... dat verdriet en die boosheid om jarenlange ttm mogen er echt wel uit nu!!! Goed gedaan meid!
Bang voor de toekomst? Dat geloof ik vast, het is ook zo onwezenlijk wat je tot hiertoe hebt gepresteerd, MAAR JE HEBT HET WEL GEDAAN!!! Dus, kop op, brei er een week zes en week zeven aan... met je eigen prioriteiten (je kent ondertussen vast wel je moeilijke momenten?!)

Goed nieuws: ik heb vandaag beslist om aan mijn eigen 5-wekenplan te beginnen. Niet dat ik zo hard trek, maar het werd weer zo'n vanzelfsprekende gewoonte en dat wil ik niet. Het is vandaag 06-06-06 en dat vond ik een mooie datum om nooit te vergeten .
Mijn plan voor week één: spiegels vermijden, scharen weg, en 's morgens na een nacht werk; direct gaan slapen, niet treuzelen, altijd pleisters of Finger Bob op zak hebben en ze ook gebruiken wanneer het nodig is, niet denken 'ach dat eentje...' Ook registreren wat ik eet (heb een slecht cholesterolgehalte van maar liefst 256! ), wanneer ik slaap en hoe ik me voel. Pfff, een hele boterham maar... ik ga er voor!

PS; na een weekje spanning kan ik jullie ook het goede nieuws melden: ik heb een knobbeltje in de borst, maar na echo, mammo én biopsie blijkt het een 'braaf cystje' te zijn, oef...

Limburgse, hou moed, er komen zeker nog moeilijke momenten en hopeloze dagen maar vergeet dan nooit wat je WEL al hebt bereikt!!!

Liefs..
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2006, 20:29   #47
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
GOED! echt super wat je allemaal schrijft... begrijp je angst, maar dat hoort erbij, en er zll ook zware en slechte dagen bij zijn, ook na het 5wekenplan, maar ook die kom je door! zeker met jouw kracht.. en wij zijn hier natuurlijk ook steeds!µ

succes!!
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 09:26   #48
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik doe ook mee. Limburgse jij hebt me de motivatie gegeven, Bolleke jij trok me over de streep. Samen er tegenaan!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 20:50   #49
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Limburgse,
Hoe was het vandaag? Weet je, wanneer je een tijdje trekvrij bent, dan zoek je (onbewust) andere wegen om met je emoties om te gaan... huilen en intens verdrietig zijn is daar één van. Je rouwt als het ware om die 'verloren vriend'. Ik heb in het verleden hier nog dingen over geschreven omdat het zo typisch en herkenbaar is. Laat die emoties maar de vrije loop maar laat je omringen door mensen die om je geven en je steunen. Niemand is gemaakt om alleen te strijden!
Hou de moed erin en hou vol, please...
En kijk eens aan, je hebt al twee mensen moed en kracht gegeven om mee te doen, geeft dàt je geen positief gevoel?
Liefs
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2006, 22:32   #50
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
hoi ik ben er ook nog eens en kom ook maar iets zeggen voor mijn examens beginnenlimburgse nog veel sterkte en moed!!
ondertussen is mijn haar nog steeds mooi ingegroeid, maar heb een weekje terug zitten trekken en is het dus wat uitgedund (gelukkig geen plekken)
ben er nu weeral een hele dag afgbleven!!
ik merk bij mij erg op dat ik makkelijk kan stoppen als ik alles opschrijf wat ik niet kan doen met kale plekken op mijn hoofd en alle nadelen er ook bijschrijf.
ook maak ik een tabel met dagen, als ik niet trek een groen vakje, trek ik wel een rood.
en ik schrijf zoveel keer na elkaar op " ik kan het ik kan het"
dat heb ik gisteravond gedaan en ben er sindsdien niet meer aangeweest! de drang was er wel, maar onbewust, dus ik had het zeker niet nodig want kon zo weer mijn hand weghalen.
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 21:27   #51
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Limburgse, hoe gaat het ermee? Lukt het nog steeds? Het is al een paar dagen geleden dat we nog iets van je hoorden...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 22:34   #52
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 5, dag 2;

Heerlijke berichten, dankjewel SCHATTEN!!!!!! Grappig, ik wordt gemist als ik 2 dagen niet schrijf! Ik heb het heel druk, maar dag mag geen excuus zijn. Ik blijf het schrijven op dit forum (en in deze Thread) nog een tijd doen. Vooral als de 5 weken voorbij zijn wordt dit nog meer mijn "houvast".

Maar hoe het gaat? Heerlijk! Na die jankbui van laatst voelde ik me echt veel beter. De dag erna heb ik het bij mijn therapeut nog eens dunnetjes over gedaan.... Maar niet meer getrokken. Geeneen!!!!!

De opdrachten voor deze week spelen in op je manier van denken;

Als je besluit te trekken omdat je een probleem hebt, dan heb je daarna 2 problemen!

Geloof niemand die zegt dat je niet kunt stoppen.

Stel je het stoppen voor. Er zijn veel redenen die ervoor zorgen dat je niet opnieuw wilt beginnen.

Zie de drang als een draadje in je hoofd. Trek dit draadje door je oor naar buiten. Laat het niet rondhangen in je hoofd.

WIL IK VOOR DE REST VAN MIJN LEVEN TRICHOTILLOMANIE HEBBEN?

Daarnaast blijven alle regels, opdrachten enz. van alle voorafgaande weken gelden.
Kom op, ik kan het, jullie kunnen het!!!! Fantastisch dat ik jullie heb kunnen motiveren. Wat voor mij belangrijk is geweest is dat ik er niet impulsief aan ben begonnen. Ik heb er echt 2 weken over nagedacht en me voorgesteld hoe het is om zo`n 5 wekenplan te volgen. In die weken vooraf heb ik het heel zwaar gehad en veel getrokken. Ik was er helemaal klaar voor om te beginnen. En nu ben ik bijna 5 weken verder. Ik kan het zelf niet bevatten.
Hou je aan de regels die je voor / met jezelf hebt afgesproken.

Ik heb gister andere kapsels uitgeprobeerd. Ik ben de deur uit geweest met los haar, waarbij ik met de voorste haren een klein staartje had gemaakt achterop mijn kruin. (dit moet wel om de grote plek die nu langzaam dichtgroeit te verbergen). Ik liep op straat en voelde mijn losse haren op mijn rug liggen. Heb in iedere etalage gekeken of het nog goed zat. Ik voelde me heerlijk!!! Mijn zus vroeg of ik naar de kapper was geweest! Hahaha! Nee, maar dat wil ik nu ook snel gaan doen!
Zo, ik bruis weer van het enthousiasme!!!!

Douchen, haren wassen en slapen..... Tot morgen!
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2006, 22:36   #53
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Trouwens Jente, Ga jij het 5-wekenplan volgen zoals ik dat heb gedaan. Je helemaal aan alle regels van het plan houden? Of heb je net als Bolleke een eigen variant gemaakt?

Ik ga jullie volgen.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2006, 09:32   #54
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ik wou het volgens de regels doen, maar ik ben al twee dagen erg veel aan het trekken... misschien moet ik opnieuw beginnen...

Laatst gewijzigd door Jente; 9 juni 2006 om 13:55
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2006, 11:56   #55
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Geweldig Limburgse, dat geeft moed en hoop!
Ik ben nog steeds trouw aan 'mijn eigen 5-wekenplan', ttz: spiegels vermijden, scharen weg (want hoe kan het anders ooit lang worden? ) en héél alert zijn. Moeilijke momenten niet uit de weg gaan maar op een andere manier verwerken, emoties laten komen en gaan en wéten dat je daar overheen komt, liefst met goei vrienden, samen een glaasje wijn drinken en onszelf beklagen (dat we 't uiteindelijk toch zo slecht nie hebben ), plannen maken en erin geloven, goed voor mezelf zorgen, voldoende nachtrust en eigenlijk alleen maar doen wat goed voor lichaam en geest is: gezond eten, werken aan een gezonde relatie met de mensen die belangrijk voor je zijn enz...
Net zoals jij zegt Limburgse, heb ik me ook mentaal voorbereid op deze 5-weken. Niet dat ik zo veel getrokken had, maar ik heb een serieuse dip gehad, en dat is altijd zo'n beetje de voorbode van een heel sterke periode en die momenten moet je dan ook aangrijpen! Ik weet niet of jullie dit ook zo aanvoelen.. zeg maar die momenten dat alles vanzelf gaat en andere dagen dat er niets lukt. Maar goed, sinds 6-6-6 geen enkel haartje, goed zo, en doorgaan . Ik hoop dat je't niet erg vindt dat ik over mijn eigen plan in jouw thread schrijf Limburgse, maar jij was wel de aanzetter van dit project hé . Of neen, wie was dit alweer? Jeetje, je zat naast me en ik ben je naam vergeten, help!!!

Jente, veel succes bij Loes vandaag. Hopelijk alweer een stapje dichter bij je 'bevrijding'... ook voor jou zal de zon schijnen hoor, alleen moet jouw tijd er rijp voor zijn. Zou het vandaag geen mooie dag zijn om een besluit te nemen? Je bent het WAARD!!! Ik denk aan je...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2006, 21:46   #56
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 5, dag 3;
Niet getrokken vandaag! Ben met de mensen van mijn werk naar een bruiloft geweest. Ik had mijn haar los, met wel een dun staartje boven achterop mijn hoofd. Iedereen vond het leuk! Ik moest er erg aan wennen. Weer een positieve ervaring!
Doet me deugd, Bolleke, juist fijn dat je in deze thread schrijft! Zo blijven we dicht bij elkaar wat betreft dit onderwerp. En alle anderen met een soortgelijk 5-wekenplan zijn welkom natuurlijk! Ondertussen schrijf en lees ik er gretig op los!
Bolleke, waarom doe jij de scharen weg? Knip je je haar om een model ervan te maken, of knip je ook als vervanging van trekken? Je plan klinkt goed. dat is een hele lijst. Bedenk je je wel dat je 5 weken de tijd hebt? Je kan natuurlijk ook al jou "regels" verdelen over die weken. Je bent nu 3 dagen trekvrij, Geweldig!! Maar mag je van jezelf wel nog trekken? Ik mocht dat wel. Iets wat niet mag / verboden is, dat houdt je extra bezig.
Ik ben ook de naam vergeten van de persoon die het 5-wekenplan heeft genoemd tijdens de meeting in Antwerpen. Kan iemand ons hieraan helpen?
Jente, maak een plan voordat je opnieuw begint. Bepaal voor jezelf een start en einddatum. Bereid je voor. Dat zijn in ieder geval mijn tips. Als je twijfelt, niet beginnen. Houdt ons op de hoogte.....
Goh, ik klink zelf al als therapeut. Ervaringsdeskundige klinkt beter..... en die zijn niet zo duur per uur!
De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2006, 22:20   #57
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Dat meisje dat het 5-wekenplan heeft vertaald is Ilse(-met-nog-een-nummer-achter).
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2006, 10:25   #58
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Ach ja, weet het weer, Ilse-47, bedankt!!
Nu ja, zoals ik al zei, ik volg mijn eigen plan. Het komt er op neer om eerst een goede 'voorbereiding' te maken, dan een uitgewerkt plan, dan de wil om te slagen en dan de kracht om te doen. Bij die 'wil om te slagen' ben ik meestal blijven hangen. Niet dat ik niet wou, ik dàcht alleen maar dat ik het wou. Ik heb ergens in mijn boek geschreven dat wie voor de spiegel staat, naar zichzelf kijkt en voelt: "ik wil trekken, ook al wil ik niet", dat die persoon dan in zijn onbewustzijn nog redenen heeft om wél te trekken. daar moet je eerst zien achter te komen... lang proces..
Ach ja, jullie hebben daar natuurlijk allemaal geen boodschap aan... de zon schijnt: geniet!!!
Vandaag de zesde dag op rij, helemaal trekvrij, joepie!

Jente, Limburgse, ik denk aan jullie!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2006, 22:21   #59
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 5, dag 5;

Bolleke,ik ben trots op je!! Ik sta voor de spiegel en denk dagelijks; Ik wil niet meer trekken en ik zal niet meer trekken!!!! Ik heb hier en daar natuurlijk wel eens meegekregen dat jij hard aan het werk bent om het verleden een plekje te geven en om jezelf goed te leren kennen (hoop dat ik het zo een beetje goed omschrijf) en dat je dan pas ttm kunt aanpakken? Heb je het gevoel dat je daar klaar voor bent?
Ik wel. En ik denk dat alle pogingen die ik gedaan heb om te stoppen met trekken in het verleden een bijdrage hebben gehad aan het succes van nu. Ik ben nu ouder, denk anders, heb alles in mijn koppie op orde (grotendeels ), en ik ben onafhankelijk. Ik weet dat ik me niet anders hoef voor te doen dan wie ik ben. Ik heb mijn goede en minder goede kanten.

En het gaat ook nog steeds fantastisch! Ik heb de afgelopen 2 dagen niet getrokken. Het einde van het 5-wekenplan is in zicht. Woensdag is mijn "feestdag". Dan ga ik er de hele dag op uit met mijn zus. En dan ga ik de kapper bellen voor een afspraak. Ik kan niet wachten.... (ook al zullen het hooguit de puntjes zijn die ik ga laten knippen)

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 10:17   #60
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Limburgse, inderdaad: je verdient een hele grote, kleurrijke pluim voor je moed en je inzet!
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
al weer weken plukvrij joeske TTM - Algemeen 1 18 maart 2006 16:45
Even voorstellen / plan van aanpak. rene154 Medicijnen/haargroeimiddelen 25 11 december 2004 20:06
Minox resultaat op enkele weken ? Kristof Medicijnen/haargroeimiddelen 6 4 maart 2004 09:32
drie weken plukvrij! wiepwiep TTM - Algemeen 2 28 mei 2003 00:51
al twee weken!!! miss TTM - Algemeen 0 26 april 2003 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.