Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 juni 2003, 19:13   #1
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Kans op bijwerkingen Finasteride

Hallo allemaal,

ten eerste wil ik zeggen dat ik dit een zeer goed forum vind.

Ik ben 22 jaar en heb al 3 a 4 jaar last van haaruitval. Ben 2 jaar gelden naar Dhr Boersma geweest en vind dit de grootste oplichter die er op dit gebied rondloopt. Ik ging erheen met goede moed. Er werden wat foto's gemaakt en de heer Boersma rade mij amixill aan. Hij verzekerde mij vervolgens dat ik nooit meer kaal zou worden. Amixill hielp dus helemaal niets en ik was 3oo gulden aan kosten kwijt. Heb het spul 2 jaar lang gebruikt.

Maargoed ik zit er nu over te denken om aan de finasteride te gaan. Het enige wat mij tegenhoud zijn de bijwerkingen. Vooral de mogelijkheid om borstvorming te krijgen. Is deze kans groot en zo ja is hier iets aan te doen?
Wanneer je stopt met finasteride verdwijnen de bijwerkingen dan ook?
Zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen over deze bijwerking?

Heb zojuist de combinatie Saw Pallmetto + Minoxill besteld, zijn er ook mensen die hier goede ervaringen mee hebben en remt het de haaruitval ook daadwerkelijk?
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juni 2003, 22:55   #2
melvinpoorter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2003
Berichten: 63
Hee Ralluf,

Ik gebruik bijna 5 jaar finasteride en tot nog toe is het perfect voor m'n haar geweest. En heb ook zeker nieuwe haren gekregen. Laatste maanden lijkt het wel wat minder te merken maar ik heb nog niet de haaruitval die ik had voordat ik begon.
Wel bijwerkingen dat nm'n libido wat omlaag is en dat m'n erecties iets minder hard zijn.
Borstvorming vind ik moeilijk te zeggen ik heb wel redelijke borsten, maar dit kan ook van het bankdrukken zijn. Mijn "borsten?" zien er in ieder geval niet vrouwlijk uit en ik denk zelfs dat er mannen jalours op zijn. Is in ieder geval beter dan een ingevallen borstkastje.

Als je aan de finasteride gaat beginnen neem dan proscar en deel deze in vieren. Scheelt aanzienlijk in de kosten.

Succes, Melvin
melvinpoorter is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2003, 00:02   #3
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
he melvin

he melvin, ik heb een vraagje aan je, die ik in het vorige forum ook al plaatste hoe jou haarstatus na 5 jar finasteride is ten opzichte van 5 jaar geleden? Heb je een mooiere haardos of is het wel verminderd maar in mate? Ik gebruik het nu 2 jaar maar heb nog wel last van haaruitval, maar weet niet of het normaal is , omdat ik er ook echt op let en steeds maar door m'n haren ga met m'n hand ( jaja een beetje psychisch)..
Dus ben erg benieuwd naar jou 5 jarige ervaring, zodat ik ook een beetje min of meer wat kan verwachten in de komende jaren..
Ik ben overigens wel van plan om binnen nu en een half jaar aan de duta te gaan
Maar ik hoor van je alvast bedankt
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2003, 12:19   #4
GEorGE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2002
Berichten: 64
He cees,

Ik gebruik fina nu ook zo'n vijf jaar. Ik heb er geen volle bos door gekregen.
Mijn gevoel is vooral dat het een remmend effect heeft op de uitval.
M.a.w. als ik het niet had gebruikt dan was ik waarschijnlijk een stuk kaler geweest.
Ik heb vaak van mensen gehoord dat het lijkt alsof ik meer haar heb. Zelf zie ik dat niet zo. Ik kijk er elke dag naar en zeker het laatste jaar heb ik het idee dat het minder wordt, zowel mijn haar als de werking van fina.
Het is wel zo dat dit slechts mijn ervaring is. Fina slaat bij sommige mensen beter aan dan bij anderen.
Ik gebruik sinds 4 maanden ook SP, daar heb ik nog weinig profijt van.

Succes
GEorGE is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2003, 17:17   #5
ralluf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2003
Berichten: 161
Bedankt voor de reacties, ga als het goed is komende week naar de arts toe.

Maar dan heb ik nog 1 vraagje, is er iets tegen die mogelijke borstvorming te doen? Als je het weg laat halen komt het dan vanzelf weer terug? Ik was vroeger namelijk nogal dik en heb ze toen weg laten halen, vandaar dat ik nogal huiverig ben dat ze terug komen.

Groeten Ralluf
ralluf is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2003, 22:34   #6
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
he goerge,

bedankt voor je reactie, maar je zegt dat je er geen vollere bos door hebt gekregen, maar is je haarstatus wel enigzins vebeterd gezien 5 jaar geleden...?
Alvast bedank
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2003, 00:40   #7
GEorGE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2002
Berichten: 64
Re: he goerge,

Citaat:
Originally posted by cees
bedankt voor je reactie, maar je zegt dat je er geen vollere bos door hebt gekregen, maar is je haarstatus wel enigzins vebeterd gezien 5 jaar geleden...?
Alvast bedank
Nou dat zou ik niet willen zeggen. Ik denk vooral dat mijn haaruitval is afgenomen. Als ik geen fina had gebruikt zou ik waarschijnlijk een heel stuk kaler zijn. Als ik naar foto's kijk van 5 jaar terug dan heb ik nu wel minder haar helaas. Geen nieuw haar door fina dus.
Mijn haar wordt ook snel vet, maar dat was altijd al zo. Ik heb ook lang last gehad van schilfers. Sinds kort niet meer, gebruik een andere shampoo, en sindsdien geen last meer van.

Klein detail: ik rook, en dat is wel behoorlijk slecht voor je haar, al geloof ik niet dat als ik zou stoppen ik een volle bos zal krijgen.

George
GEorGE is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2003, 10:19   #8
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
hello

Nou lekker is dat, want de dermatologen beweren dus echt wel als jij fina gebruikt, je zeker niet kjalender word, maar ja dan zal ik binnen nu en een jaar maar gaan overstappen op de duta.....
thanx voor je reactie
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2003, 19:18   #9
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Finasteride gebruik zijn de resultaten verschillend per persoon.

Bij de een stopt de haar uitval
Bij de ander vertraagd het proces alleen maar
Of de haaruitval stopt eerst maar na 2 a 3 jaar toch weer langzame recessie.

Belangrijk is om toch steeds weer iets nieuws toe te voegen en niet alleen op fina te bouwen.

combinaties werken vaak beter met andere erkende middellen.

minoxidil
Folligen
tricomin
spiro

bij gebruik van minox is het aan te raden om ook emu olie 2 of 3 keer inde week op je scalp te doen.Helpt bij de irritatie die je bij lang gebruik kunt krijgen en emu olie kan ook helpen voor hergroei haren.

Of Dutasteride slikken als niks meer helpt en alles toch achteruit gaat.
Nate is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.