Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 november 2010, 16:08   #196
Neal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Berichten: 2
Hoi iedereen,

Tijdje geleden maakt ik een post in dit topic over enkele 'vervelende probleemjes'.

Ik ben toen even helemaal gestopt met Minox (op aanraden van de huisdokter) daarna ging alles weer een stuk beter en de laatste maanden gebruik ik weer minox (5% s'morgens en 2% s'avonds) zonder enige vorm van bijwerking. ik denk zelfs dat 2x per dag minox geen probleem geeft.

Maw. denk ik dat het eerder tussen de oortjes zat dan ergens anders gelukkig

Verder gebruik ik niets en merk ik wel dat minoxidil niet heiligmakend is aangezien dat mijn haaruitval gestaag verdergaat
eerst op de kruin achteraan, meer verder ook algemeen naar voren toe.
Fina weiger ik te nemen aangezien het problemen kan geven als je kinderen wil.

zo... weten jullie dat ook alweer :-)
Neal is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2010, 17:29   #197
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neal Bekijk bericht
Ik ben toen even helemaal gestopt met Minox (op aanraden van de huisdokter) daarna ging alles weer een stuk beter en de laatste maanden gebruik ik weer minox (5% s'morgens en 2% s'avonds) zonder enige vorm van bijwerking. ik denk zelfs dat 2x per dag minox geen probleem geeft.

Maw. denk ik dat het eerder tussen de oortjes zat dan ergens anders gelukkig

Verder gebruik ik niets en merk ik wel dat minoxidil niet heiligmakend is aangezien dat mijn haaruitval gestaag verdergaat
eerst op de kruin achteraan, meer verder ook algemeen naar voren toe.
Fina weiger ik te nemen aangezien het problemen kan geven als je kinderen wil.
Minox 2% werkt bij een agressieve vorm van AGA niet of nauwelijks.
Je hebt dan echt tweemaal daags 1ml van minox 5% nodig.
Zou minox 5% na een jaar 2 x daags consequent gebruik nog niet voldoende effect hebben geleverd, kun je overschakelen naar Spectral DNC.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2012, 23:32   #198
Donatello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2011
Berichten: 18
Hoi, ik gebruik sinds een aantal weken minoxidil van kirkland. Alleen ervaar ik nu de bekende witte schilfers van de opgedroogde bestanddelen in de minoxidil.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? En hoe kan ik dit probleem het beste verminderen?
Alvast dank!
Donatello is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2012, 00:44   #199
Donatello
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2011
Berichten: 18
Niemand???
Donatello is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2012, 02:53   #200
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donatello Bekijk bericht
Hoi, ik gebruik sinds een aantal weken minoxidil van kirkland. Alleen ervaar ik nu de bekende witte schilfers van de opgedroogde bestanddelen in de minoxidil.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? En hoe kan ik dit probleem het beste verminderen?
Alvast dank!

Ja ik, met name van Spectral UHP, de laatste twee flesjes gebruik dan ook alleen nog maar voor de inhammen, daar ik op deze plekken minder lasr heb van schilfers. Vreemd van Kirklad had ik juist weinig last van schilfers, maar wel weer van vettigheid.

Hoe je het probleem kunt veranderen is een Minox kiezen waar de stof PPG minder aanwezig is, het merk Rogaine van Johnson & Johnson schijnt minder tot zelfs geen PPG te bevatten.

Ik heb intussen via een apotheek voor slechts 15 euro op maat gemaakte 5 % Minox gevonden, in flesjes van 100 ml.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2012, 07:46   #201
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spider45 Bekijk bericht
Hoe je het probleem kunt veranderen is een Minox kiezen waar de stof PPG minder aanwezig is, het merk Rogaine van Johnson & Johnson schijnt minder tot zelfs geen PPG te bevatten.
Dat geldt inderdaad voor de Rogaine foam niét voor de lotion. In de lotion zit ook gewoon PPG.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2012, 20:36   #202
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Ik krijg de laatste tijd last van dikkere wenkbrauwen en dikkere haren op mijn jukbeenderen. Is dit normaal?

Alvast bedankt!
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2012, 21:26   #203
KaleDonder
HaarWeb lid
 
KaleDonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2012
Berichten: 145
Geslacht:
Ik gebruik nu een maand of anderhalf 5% minox van Kirkland 1x per dag en ook ik merk schilfering. Op sommige plekken zelfs een soort gele korstjes. Daarnaast is m'n haar behoorlijk vet geworden en lijkt de minox slecht in te trekken en jeukt het behoorlijk. Misschien beter verdelen, stoppen, of heeft iemand andere suggesties?
KaleDonder is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2012, 21:41   #204
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleDonder Bekijk bericht
Ik gebruik nu een maand of anderhalf 5% minox van Kirkland 1x per dag en ook ik merk schilfering. Op sommige plekken zelfs een soort gele korstjes. Daarnaast is m'n haar behoorlijk vet geworden en lijkt de minox slecht in te trekken en jeukt het behoorlijk. Misschien beter verdelen, stoppen, of heeft iemand andere suggesties?
Je zou eens kunnen proberen om je haar goed wassen met een meer agressieve shampoo (Head & Shoulders) en om de minoxidil na het douchen op een licht vochtige hoofdhuid aan te brengen. Het geeft wel een grotere risico op systemische opname, dus als je het probeert moet je wel iets beter in de gaten houden hoe je lichaam reageert.

Dep de minoxidil na het opbrengen een beetje met de vingertoppen, om het wat meer te verspreiden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2013, 09:31   #205
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
Ik gebruik nu een week Kirkland 5%. Het valt mij op dat ik in deze week belachelijk vaak nies en erg donkere ontlasting heb. Kan dit iets met de minoxidil te maken hebben? Daarnaast heb ik de gebruikelijke wallen onder de ogen en een beetje een opgeblazen gevoel in mijn hoofd.
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2015, 11:09   #206
Wachtwoord
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Hallo,

De volgende bijwerkingen van Minoxidil 5% (Spectral)

- Schilfers op de inhammen
- Jeukende hoofdhuid
- Erectiestoornissen (Gestaag afnemend sinds het gebruik van 2%)
Ik vermoed dat dit door Mino komt, aangezien ik er ook bij het masturberen last van heb en niet meer met een odol wakker word.

Kop kaalscheren en stoppen met gebruiken?
Wachtwoord is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2015, 11:37   #207
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik zou voor die erectiestoornissen gewoon langs de dokter gaan. Heel veel mannen krijgen hier gedurende hun leven mee te maken en maar heel weinig daarvan hebben de luxe om minoxidil de schuld te kunnen geven
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2015, 13:50   #208
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Erectie stoornis door minoxidil? Klinkt nieuw voor me
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2016, 01:33   #209
Yamcha2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2015
Berichten: 7
Geslacht:
Side Effects of This Medicine

Along with its needed effects, a medicine may cause some unwanted effects. Although not all of these side effects may occur, if they do occur they may need medical attention.

Check with your doctor as soon as possible if any of the following side effects occur:

* Less common
o Itching or skin rash (continued)

* Rare
o Acne at site of application; burning of scalp; increased hair loss; inflammation or soreness at root of hair; reddened skin; swelling of face

* Signs and symptoms of too much medicine being absorbed into the body—Rare
o Blurred vision or other changes in vision; chest pain; decrease of sexual ability or desire ; fast or irregular heartbeat; flushing; headache; lightheadedness ; numbness or tingling of hands, feet, or face; swelling of face, hands, feet, or lower legs; weight gain (rapid)

Other side effects not listed above may also occur in some patients. If you notice any other effects, check with your doctor.







Ik heb last van die ' Signs and symptoms of too much medicine being absorbed into the body—Rare', sinds ik 2 weken geleden overschakelde naar de 5 procent :p laag libido vooral. Het product werkt wel goed vind ik. Heb het vroeger een hele tijd genomen en uiteindelijk kreeg ik die bijwerking ook. is er een alternatief product? of is 2 sterk genoeg?
Yamcha2 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2016, 02:20   #210
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
je hebt het dubbel gepost zie ik

Maar hierbij weer, je kunt dit het beste aan de huisarts vragen en bij eventuele last een pauze nemen. Of overstappen naar de merk Spectral (nanoxidil), maar die is helaas wel 3 x zo duur.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
Kans op bijwerkingen Finasteride ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 8 26 juni 2003 19:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.