Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 21 juni 2006, 03:15   #61
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Ik ervaar een aantal dingen. Negatief zijn inderdaad de hoofdpijn, maar dat gaat over. Ook ervaar ik ongewenste haargroei op mijn oren en gezicht. Haaruitval neemt toe(shedding) omdat ik nooit last heb gehad van haren in de wasbak.
Positief is dat mijn haar donkerder wordt en dikker en afentoe verschijnt er een haar waar het al lange tijd niet is verschenen.

Ervaart iemand anders nog het oor probleem?
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.

Laatst gewijzigd door Pantau; 21 juni 2006 om 03:17
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2006, 18:43   #62
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik ben nog eens de bijwerkingen van minox gaan bekijken. Er stond bij bijwerkingen: zwakte.
Wat moet ik hieronder verstaan?
bron
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2006, 16:33   #63
pucca
HaarWeb lid
 
pucca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Berichten: 78
witte schilfers

Hallo,

Ik gebruik nu 5 weken minoxidil 5%. Ik ervaar sinds een week een soort witte droge schilfers op mijn hoofdhuid. Ik kan het eraf halen. De huid ziet niet rood of geirriteerd. Nu laat minoxidil op m'n flesje ook een witte aanslag achter. Nu weet ik dus niet of het huidschilfers zijn of opgedroogde minoxidil. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben en kan dit kwaad voor je huid en haar(uitval). Is er wellicht een manier om het te voorkomen of behandelen?? Of ligt het aan de soort minoxidil??

Groetjes, Pucca
pucca is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2006, 18:17   #64
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Sommige mensen krijgen van minoxidil roos.
Gewoon een anti-roos shampoo gaan halen.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2006, 12:27   #65
Wookiee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2006
Berichten: 9
Puistjes op voorhoofd

Ik ben drie jaar geleden begonnen met Minoxidil 5% en ben daar na ongeveer een jaar een tijdje mee gestopt omdat het voor geen meter werkte (maar het had ook geen averechtse werking). Na me wat in te lezen op dit forum ben ik een maand of 6 geleden begonnen met een Xandrox 15%, 1mg Proscar en eens in de week Rooscure shampoo. Ik slik daarnaast dagelijks multivitaminen en nog wat andere voedingssupplementen. Dit alles heeft een zeer goed resultaat gehad, mijn haar heeft er in jaren niet zo vol en goed uitgezien en gezien het aantal kleine haartjes gaat het er allemaal nog beter uitzien.

Het probleempunt is dat ik nu sinds een maand of 4 behoorlijk last heb van puistjes, met name op mijn voorhoofd. Voorheen heb ik jaren geen last gehad van puistjes en ook tijdens mijn pubertijd heb ik al helemaal nauwelijks puistjes op mijn voorhoofd gehad. Ook heb ik nu op andere delen van mijn lichaam (met name de borst/rug) sporadisch puistjes, doch bij lange na niet in de mate van de puistjes op mijn voorhoofd.

Ik ben een beetje ten einde raad, want ik vermoed dat wat ik gebruik voor mijn haar de puistjes veroorzaakt. Ik wil echter hier ook zeker niet mee stoppen aangezien ik dan de kans loop dat mijn haar weer gaat uitvallen. Het punt is echter dat ik nu MET een flinke bos haar ook totaal niet tevreden ben met mijn uiterlijk door die verdomde puistjes.

Ik ben in ieder geval van plan mijn huisarts eens te gaan bezoeken. Al vrees ik dat die me ook niet veel verder kan helpen.

Is hier iemand met dezelfde ervaringen of heeft iemand misschien een mogelijke oplossing? Het zou erg op prijs gesteld worden.
Wookiee is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2006, 12:54   #66
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Ik heb ook na t gebruik van fina veel last gaan krijgen van puistjes !
Daarnaast veel last van een vettige hoofdhuid en dan met name t voorhoofd richting de voorste haarlijn...hoe t komt...joost mag het weten, had het eerder nooit.
Dus ik was mijn gezicht elke avond even met een washandje...en op 1 of ander manier werkt dat altijd redelijk goed!
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2006, 17:10   #67
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 131
ik ben zelf gestopt met minox 5% deze week,,

kreeg druk op de borst elke en heel vaak en hartkloppings en werd vaak licht in me hoofd, had soms het gevoel dat ik flauwviel, zo duizelig, grote troep is et als et aan mij ligt, raak et nooit weer aan bah!
en het gooide asociaal veel haar uit me hoofd vanaf de 1e dag dat ik het gebruikte verloor ik 3 dubbel x zo veel haar, en nieuwe zie ik nie eens terug komen, het maakte alles doorzichtig, averechts met bijwerkingen dus

ik blijf wel gewoon aan de fina en SP en rooscure 3x in de week, zit al een jaar bijna straks aan de fina, maar niets geen vooruitgang gezien nog, et gaat gewoon langzamer door, met inhammen en kruin maarja, hopen dat er nog wat gebeurt.
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2006, 18:07   #68
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
nu ik minoxidil 15 % gebruik zie ik de laatste tijd goed mijn hoofdhuid door mijn haren, ze zijn precies veel dunner toen ik minox 5 % gebruikte had ik dit niet... ofwel moet ik de conclusie trekken dat saw palmetto voor geen meter werkt... IK denk er sterk aan om terug met fina te beginnen, of mss duta maar dan wel via internet
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2006, 19:33   #69
BiTemp
Live & Learn
 
Geregistreerd: 5 september 2005
Locatie: Buitenland
Berichten: 115
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wookiee
Ik ben drie jaar geleden begonnen met Minoxidil 5% en ben daar na ongeveer een jaar een tijdje mee gestopt omdat het voor geen meter werkte (maar het had ook geen averechtse werking). Na me wat in te lezen op dit forum ben ik een maand of 6 geleden begonnen met een Xandrox 15%, 1mg Proscar en eens in de week Rooscure shampoo. Ik slik daarnaast dagelijks multivitaminen en nog wat andere voedingssupplementen. Dit alles heeft een zeer goed resultaat gehad, mijn haar heeft er in jaren niet zo vol en goed uitgezien en gezien het aantal kleine haartjes gaat het er allemaal nog beter uitzien.

Het probleempunt is dat ik nu sinds een maand of 4 behoorlijk last heb van puistjes, met name op mijn voorhoofd. Voorheen heb ik jaren geen last gehad van puistjes en ook tijdens mijn pubertijd heb ik al helemaal nauwelijks puistjes op mijn voorhoofd gehad. Ook heb ik nu op andere delen van mijn lichaam (met name de borst/rug) sporadisch puistjes, doch bij lange na niet in de mate van de puistjes op mijn voorhoofd.

Ik ben een beetje ten einde raad, want ik vermoed dat wat ik gebruik voor mijn haar de puistjes veroorzaakt. Ik wil echter hier ook zeker niet mee stoppen aangezien ik dan de kans loop dat mijn haar weer gaat uitvallen. Het punt is echter dat ik nu MET een flinke bos haar ook totaal niet tevreden ben met mijn uiterlijk door die verdomde puistjes.

Ik ben in ieder geval van plan mijn huisarts eens te gaan bezoeken. Al vrees ik dat die me ook niet veel verder kan helpen.

Is hier iemand met dezelfde ervaringen of heeft iemand misschien een mogelijke oplossing? Het zou erg op prijs gesteld worden.
Ik kreeg puistjes op mijn rug en schouders toen ik met GLA supplementen begon. Verlagen van de dosis heeft iets geholpen. Ik ben nu een maand helemaal gestopt met GLA maar krijg het idee dat ik dat niet had moeten doen: toegenomen uitval. Finasteride en xandrox hadden bij mij geen invloed op de huid.
__________________

minoxidil 15% (sinds 2005)
shea butter
BiTemp is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 04:43   #70
trrz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2005
Berichten: 4
Minoxidil: kwaliteit haar

Ik gebruik sinds een half jaar Minoxidil van Kirkland (5%).
Ik ben er echter mee gestopt, omdat de kwaliteit van mijn haar merkbaar verandert. Het haar wordt vettiger, hard en dof. Ik vond het echt geen zicht.

Is er iemand die dezelfde verschijnselen opmerkt. Hangt het misschien af van de dosering Minoxidil. Ik kan bij mijn apotheker Minoxidil met concentratie 2% krijgen. Is de kwaliteit met deze concentratie beter? Zo ja, is 2% wel voldoende effectief?
trrz is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 12:28   #71
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trrz
Ik gebruik sinds een half jaar Minoxidil van Kirkland (5%).
Ik ben er echter mee gestopt, omdat de kwaliteit van mijn haar merkbaar verandert. Het haar wordt vettiger, hard en dof. Ik vond het echt geen zicht.

Is er iemand die dezelfde verschijnselen opmerkt. Hangt het misschien af van de dosering Minoxidil. Ik kan bij mijn apotheker Minoxidil met concentratie 2% krijgen. Is de kwaliteit met deze concentratie beter? Zo ja, is 2% wel voldoende effectief?
ik gebruikte minox 5% van dokter lee en ik had geen last van vettig haar het werd zelf minder vettig wat ik goed vond omdat ik van nature uit vettig haar heb. nu ik de 15% gebruik wordt het wel snel vettig, dus ik koop geen nieuwe en als duta helpt zoals fina voor mij deed heb ik al die andere dingen niet meer nodig... lekker goedkoper
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2006, 13:14   #72
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Misschien dat de alcohol in Minoxidil teveel voor je hoofdhuid is. Je zou een Minoxidil zonder alcohol kunnen proberen. Lipoxidil.com heeft deze.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2006, 17:54   #73
Roeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2006
Berichten: 129
ik snap niet waarom mensen minox gebruiken. als je der mee stopt valt je haar toch als een sneltrein uit ? dus dan moet je het toch net zo lang gebruiken totdat je het niet meer erg vind dat je haar uitvalt ? of hebben jullie dat er juist voor over..? kost ook wat centjes lijkt mij.
Roeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2006, 19:19   #74
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roeltje
ik snap niet waarom mensen minox gebruiken. als je der mee stopt valt je haar toch als een sneltrein uit ? dus dan moet je het toch net zo lang gebruiken totdat je het niet meer erg vind dat je haar uitvalt ? of hebben jullie dat er juist voor over..? kost ook wat centjes lijkt mij.
Zo duur is het niet en zolang je die haren hebt, ben je ze tenminste niet kwijt ...

Mocht er ooit werkelijk een wondermiddel komen, dan wekt die dode en totaal verdwenen haren vast niet meer tot leven ... maar wie weet wat het nog kan bereiken bij die zombie-minoxharen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2006, 04:16   #75
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ik heb minoxidil 5% van kirkland ,en minoxidil 5% door de apotheek gemaakt.De kirkland minox is heel vettig vind ik ,terwijl je van de bij de apotheek gemaakte 5% minox niet eens iets merkt van vettigheid ,ook niet achteraf. De apotheek vertelde mij zelf ,dat in minoxidil zoals kirkland etc.. dat je bestelt via internet shops, een bewaarmiddel verwerkt zit ,en dat dit voor de vettigheid zorgt,en niet de alcohol ?. Hij zei ook ,hoe verser de minox is,hoe beter. Ook ik krijg van de kirkland minox een witte schilferige hoofdhuid ,terwijl de andere nooit problemen geeft. De 5% kost hier 10.50 € voor 60ml ,ik mag dus niet klagen .

Nb: wat betreft puistjes ,ik gebruik de zuivere Aloë Vera-gel 99.9% ,ze gaan weg en blijven hiermee ook weg !

Laatst gewijzigd door Dundee; 28 november 2006 om 04:35
Dundee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 22:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 18:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 14:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 20:59
Kans op bijwerkingen Finasteride ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 8 26 juni 2003 20:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.