Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2019, 20:22   #1
Anoniem689
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2014
Berichten: 10
Geslacht:
HT nog zinvol? (24j)

Dag allen,

Ik ben één van de ongelukkigen bij wie erfelijke kaalheid al heel vroeg is opgetreden. Tegen mijn achttiende begonnen de eerste tekenen reeds zichtbaar te worden, en met de jaren werd het gradueel erger. Tussen mijn 20ste en nu heb ik wel Minoxidil en Finasteride gebruikt, maar helaas niet consistent. Mijn dermatoloog raadde me het gebruik van fina ook niet aan omwille van een aantal studies die wijzen op potentie- en prostaatproblemen. Daarom neem ik al een tijd geen finasteride meer.

Nu is de kaalheid al vrij vergevorderd (ik zou zeggen NW6) en overweeg ik toch een haartransplantatie. Maar aangezien mijn haarlijn al volledig verdwenen is, en ik blond ben van haarkleur vraag ik me af of ik wel nog een wenselijk resultaat kan verkrijgen. Enkele foto's in bijlage.

Ik heb me reeds laten informeren bij een consultant, die me zei dat een HT wel nog nuttig is aangezien mijn donorgebied wel nog vrij goed is om er een groot aantal grafts uit te halen.

Maar graag had ik jullie mening geweten. Is een haartransplantie in mijn geval nog zinvol?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg InkedIMG_0248_LI.jpg‎ (46,5 KB, 308x gelezen)
Bestandstype: jpg InkedIMG_0250_LI.jpg‎ (48,9 KB, 297x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0252.jpg‎ (70,6 KB, 293x gelezen)
Bestandstype: jpg InkedIMG_0256_LI.jpg‎ (69,5 KB, 297x gelezen)
Anoniem689 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2019, 20:49   #2
jorisvermeer
HaarWeb lid
 
jorisvermeer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2015
Berichten: 58
Geslacht:
Je Donor is zo moeilijk te bepalen. Het is beter te zie als het gemillimeterd is. Maar zo ik het inschat kan je zeker een HT overwegen! Maar je moet wel realistische verwachting hebben. Kijk de haardichtheid zal nooit meer zo zijn als vroeger had.
jorisvermeer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2019, 21:05   #3
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisvermeer Bekijk bericht
Je Donor is zo moeilijk te bepalen. Het is beter te zie als het gemillimeterd is. Maar zo ik het inschat kan je zeker een HT overwegen! Maar je moet wel realistische verwachting hebben. Kijk de haardichtheid zal nooit meer zo zijn als vroeger had.
Hebben we hier weer een verdekte HT-aanbieder?
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2019, 21:11   #4
jorisvermeer
HaarWeb lid
 
jorisvermeer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2015
Berichten: 58
Geslacht:
Nee! Er zijn ook nog gewoon mensen die betrokken zijn en mensen proberen te helpen op dit forum! Misschien raar?
jorisvermeer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2019, 22:17   #5
Mikeye
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2019
Berichten: 239
Geslacht:
Ik denk dat het kan maar dat het lastigste gaat worden om nog vast te houden wat je nu nog hebt. Als je zo jong nog bent dan gaat er zonder medicatie geheid nog meer uitvallen. Dan kun je nu laten transplanteren maar als je dan niet aan de medicatie gaat vordert je haarverlies helaas gewoon.... Dus lijkt me dat je dan een keuze moet maken of je de risico's van de medicatie er voor over hebt om haar te hebben. Ik heb het met je te doen, op jouw leeftijd zou dit gewoon niet moeten kunnen maar je ziet het helaas steeds meer op jonge leeftijd.
Mikeye is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2019, 22:41   #6
jorisvermeer
HaarWeb lid
 
jorisvermeer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2015
Berichten: 58
Geslacht:
Als ik het zo constateer dan zit er eigenlijk geen haar meer op zijn hoofd! Dus hoeft ie ook niet meer aan de medicatie!
jorisvermeer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2019, 22:57   #7
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Je zou ook op consult kunnen gaan bij enkele klinieken. Deze kunnen het zo beoordelen en anders adviezen geven over andere oplossingen
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2019, 12:46   #8
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem689 Bekijk bericht
Dag allen,

Ik ben één van de ongelukkigen bij wie erfelijke kaalheid al heel vroeg is opgetreden. Tegen mijn achttiende begonnen de eerste tekenen reeds zichtbaar te worden, en met de jaren werd het gradueel erger. Tussen mijn 20ste en nu heb ik wel Minoxidil en Finasteride gebruikt, maar helaas niet consistent. Mijn dermatoloog raadde me het gebruik van fina ook niet aan omwille van een aantal studies die wijzen op potentie- en prostaatproblemen. Daarom neem ik al een tijd geen finasteride meer.

Nu is de kaalheid al vrij vergevorderd (ik zou zeggen NW6) en overweeg ik toch een haartransplantatie. Maar aangezien mijn haarlijn al volledig verdwenen is, en ik blond ben van haarkleur vraag ik me af of ik wel nog een wenselijk resultaat kan verkrijgen. Enkele foto's in bijlage.

Ik heb me reeds laten informeren bij een consultant, die me zei dat een HT wel nog nuttig is aangezien mijn donorgebied wel nog vrij goed is om er een groot aantal grafts uit te halen.

Maar graag had ik jullie mening geweten. Is een haartransplantatie in mijn geval nog zinvol?
Gezien de foto-s is het haar op het achterhoofd en de zijkanten hoog gebleven. Dat betekend dat je een redelijk tot groot donorgebied hebt behouden. Als je het huiswerk m.b.t. haartransplantaties gaat doen, dat betekend dat je zowel de mogelijkheden als de
onmogelijkheden (heel belangrijk) leert kennen, een haartransplantatie bij jou zeker tot de mogelijkheden behoort.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2019, 14:06   #9
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Ik twijfel ook over HT, erg lastig, maar als je dat zelf niet doet, zou ik er toch voor gaan, want je lijkt inderdaad donor haar genoeg te hebben. Desnoods nemen ze maar van de zijkanten en meet je je zelf die aan de zijkanten geschoren, gepigmenteerde look met James Dean achtig haar on top aan. Dan heb je haar genoeg en kom je nog trendy over ook.

Tegen dat je ingeplante haren terug uitvallen, zal zeer waarschijnlijk de haarkloonbehandeling commercieel beschikbaar zijn.

Met medicatie zou ik ook opletten. Dat is vooral voor behoud en er zijn diverse studies die aantonen dat de nadelige effecten permanent zijn, zelfs na stopzetten van de medicatie. Potentiestoornissen en volgens sommige bronnen zelfs krimpen van de fallus zijn. Dat allerlaatste vind ik moeilijk te geloven, maar het zal je maar overkomen. Tenzij je net zoals iedereen een stokbrood in je boxer hebt zitten (tot dat er na een sporttraining kan gedoucht worden, dan wachten sommigen liever tot thuis) waardoor je reserve genoeg hebt.
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2019, 17:18   #10
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Gewoon op consult gaan, zie niet in waarom het niet zou lukken.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2019, 18:41   #11
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Haartransplantatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Gewoon op consult gaan, zie niet in waarom het niet zou lukken.
Maar dan wel eerst je huiswerk doen zodat je weet waar op te letten en wat te vragen. Ik sta er steeds weer versteld van dat haartransplantatie geïnteresseerden bereid zijn om duizenden Euro-s uit te geven zonder zich eerst te verdiepen in de mogelijkheden, maar ook de onmogelijkheden bij een haartransplantatie behandeling.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2019, 21:15   #12
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem689 Bekijk bericht
Maar graag had ik jullie mening geweten. Is een haartransplantie in mijn geval nog zinvol?
het hangt er nogal vanaf wat jouw definitie van "zinvol" is.

technisch kan het. je donor ziet er ook ok uit, al is dat lastig te zien met langer haar op een foto.

maar wat zijn je verwachtingen qua resultaat: je hebt een groot kalend oppervlak en (zoals ieder mens) een beperke donor: wat zou je willen. en besef je dat, als je geen medicatie slikt, je haaruitval wel gewoon door zal gaan?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2019, 21:21   #13
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
het hangt er nogal vanaf wat jouw definitie van "zinvol" is.

technisch kan het. je donor ziet er ook ok uit, al is dat lastig te zien met langer haar op een foto.

maar wat zijn je verwachtingen qua resultaat: je hebt een groot kalend oppervlak en (zoals ieder mens) een beperke donor: wat zou je willen. en besef je dat, als je geen medicatie slikt, je haaruitval wel gewoon door zal gaan?
Ik denk wel dat bij hem niet erger kan worden dan het nu is.

Hij is al bovenop geheel kaal, vergelijkbaar met mij. Ik ga 17juni onder “het mes”
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2019, 23:44   #14
Tjander
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2017
Berichten: 28
Geslacht:
Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik denk zelf dat het alleen maar teleurstelling zal opleveren. Het hangt ook af van je eigen verwachtingen. Welk resultaat wil je bereiken en is dat ook een realistische verwachting?

Acceptatie kan ook een oplossing zijn icm tondeuse. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
__________________
Regime
1x per dag: finasteride 1,25mg
2x per dag: minoxidil kirkland 5%
1x per dag: dermaroller 0,5mm
1x per week: dermaroller 1,5mm i.p.v 0,5mm
2x per week: laserhelm met 128 diodes, 20 min.
Tjander is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2019, 00:02   #15
Skyman2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2017
Berichten: 94
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjander Bekijk bericht
Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik denk zelf dat het alleen maar teleurstelling zal opleveren. Het hangt ook af van je eigen verwachtingen. Welk resultaat wil je bereiken en is dat ook een realistische verwachting?

Acceptatie kan ook een oplossing zijn icm tondeuse. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Hij zal nooit een haarlijn van een 17 jarige krijgen, maar ik denk dat hij het wel iets kan bedekken. En met een beetje toppik kom je wel een eind daarna...
Skyman2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.