Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 januari 2006, 22:15   #1
linda_master
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 14
Haaruitval door medicijnen?

Hello ladies,

Is er misschien iemand die bekend is met haaruitval als gevolg van het slikken van Depakine of Topamax? Dit zijn beiden medicijnen tegen epilepsie. Ik heb inmiddels bloedonderzoek gehad (en niet onderzocht op testosteron overigens), maar alle bloedwaarden waren goed. En aangezien mijn huisartse er van overtuigd is dat het geen AGA is, zal ik er ook niet op onderzocht worden.
Ik wacht met spanning jullie reacties af!

Groetjes, Linda
linda_master is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2006, 13:44   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
linda

kan je helaas niet helpen hiermee... staat er iets over in de bijlsluiter?
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 20:52   #3
linda_master
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 14
Hey Kit,

Sorry voor de late reactie, maar ik ben net terug van vakantie.
Wat betreft mijn haaruitval: het lijkt minder, maar dit kan ook komen doordat mijn man (was vroeger kapper, dus schrik niet) het afgeknipt heeft (was lang en is nu half-lang). Topamax geeft volgens de bijsluiter geen haaruitval (maar op het epilepsie-forum ben ik al andere reacties tegengekomen), Depakine geeft het wel (tijdelijk), maar ik heb vroeger (= voor Topamax) ook al Depakine geslikt en nergens last van gehad. Nu las ik ergens - en ik weet absoluut niet meer waar - dat slaapgebrek ook een oorzaak van haaruitval kan zijn, en dat dit best wel eens later tot uiting kan komen. Nu ben ik van de Topamax afgegaan, terug naar de Depakine omdat ik hele nachten wakker lag van Topamax (en dit gedurende ongeveer een half jaar) en misschien is dat wel de oorzaak. Saignant detail: volgens de bijsluiter en de neuroloog had mijn "niet-slapen" niets met de medicijnen te maken. Toch wel toevallig dat ik - drie dagen na de overstap weer sliep als een roos......de medische wetenschap weet dus ook niet alles!
Linda
linda_master is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2006, 16:58   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Linda

Hoi

Dus als ik het goed begrijp is bij jou alopecia androgenetic of aerata niet aan de orde??
Tjeempie... het is bekend dat medicijnen haaruitval kunnen veroorzaken en ieder mens reageert nu eenmaal anders op medicatie. Dus ... ook al staat er niks in de bijsluiter over, misschien reageer jij wel op die manier..
Proef op de som nemen misschien dan??

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2006, 19:24   #5
linda_master
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 14
Nee, volgens mijn huisartse niet. Die houdt het voorlopig op seborroisch eczeem. In combinatie met psoriasis. Ik wordt dus niet doorverwezen naar degene die er echt verstand van heeft: de dermatoloog. Dan zou de diagnose snel gesteld zijn. Maar ja.....

Ik bedoel: hier lees ik dat Denorex bijvoorbeeld goede resultaten geeft bij eczeem. En jullie zijn de mensen die het echt kunnen weten, die de (ellenlange) ervaring hebben met alle middelen. Vraag ik om Denorex (wat ik vroeger al gebruikte), krijg ik het niet! Moet ik het met Selsun doen. Wat dus niet helpt...
linda_master is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2006, 15:07   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
linda

Kom op meid. laat je niet zo wegsturen door zo'n huisarts! Het is jouw probleem en als jij verder wilt dan moet zo'n huisarts desnoods ff met duidelijke taal helder gemaakt worden dat jij wel naar een dermatoloog gaat!
Ik nam (niet echt ge-emancipeerd maar het werkte wel) wel eens mijn man mee naar een spreekuur als ik per se verder gestuurd wilde worden. Hielp altijd!
Je moet idd zoals je al zegt eerst een diagnose krijgen voordat er allerlei producten op je los gelaten worden...

Sterkte en bijt-ze!
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 12:26   #7
Kietje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 1
Ik ben sinds dit jaar begonnen met depakine en topamax... eerst met depakine. Hiermee ben ik gestopt omdat hierdoor dus ook mijn haar uitviel.... Nu ben ik over gegaan op Topamax maar hierdoor valt mijn haar dus veel meer uit dan depakine. Lijkt wel of ik het kan blijven trekken.... Topamax is echt een toppie product tegen epilepsie voor me ipv depakine, maar mijn haar is echt een soort heilig... het was echt onwijs dik maar nu is de helft er nog maar van over.... dat heb ik er dus niet voor over....
Ik ben er dus ook vatbaarvoor.... En ik heb ook de energie dat ik dag en nacht wakker kan blijven :-)
groetjes
Kietje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Yasmin Pil en haaruitval Anne_23 Haarproblemen bij vrouwen 66 19 oktober 2010 13:47
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.