Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2019, 12:06   #1
morgulsblade
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 119
Geslacht:
Tweede HT September 2019

Hallo allen,

Ik heb in 2015 een haartransplantatie ondergaan van 2300 transplantaten (zie foto). Deze zijn toen verspreid over de eerste helft van mijn hoofd. Nogmaals bedankt voor de fijne en leuke reacties die ik op dit forum tegengekomen ben.

De resultaten waren fantastisch. Ik had tevens enorme hergroei (ik begon toen ook minoxidil en foligain tabs te gebruiken). Helaas heb ik een enorme shed gekregen toen ik van vloeibare naar foam minoxidil ben overgegaan vanwege de ppg (irritatie reactie). Ik ben toendertijd ook gestopt met foligain tabs

Er ging een hele tijd voorbij en ik ben nog steeds super blij dat ik die transplantatie ondergaan heb, anders zou ik waarschijnlijk helemaal kaal zijn op de bovenkant van mijn hoofd. Ook wanneer ik haarvezels gebruik ziet het er echt super uit. Het probleem is dat deze vezels ook echt haren nodig hebben om aan te hechten. En de tweede helft van mijn hoofd is 'redelijk' kaal.

Ik heb een tweede transplantatie bij veldhoven clinics geboekt voor september. Ze gaan proberen 3000+ grafts te plaatsen. In overleg hebben wij een plan gemaakt voor de transplantaten te plaatsen, in acht nemen dat ik nooit meer mijn dichtheid van vroeger terugkrijg (daar heb ik gewoon niet genoeg donor haren voor het kale gebied). Ik heb er tevens geen problemen mee om haarvezels te gebruiken.

Het plan is (zie foto) om:
- het gebied achter de haarlijn te verdichten met 20 grafts/cm2 (hier heb nog veel haren staan van de eerdere transplantatie).
- Vanuit de midscalp naar eerste helft van het kruin te verdichten met 25 grafts/cm2
- het lagere deel van de kruin laten uitlopen met 10 grafts/cm2

Gelukkig heb ik goed donor haar (dik en krullend).

Ik zit alleen zelf nog een beetje in twijfel met de haarlijn, Er staan daar een heel aantal transplantaten, maar mischien dat ik toch een deel van de haarlijn ervan nog zou willen verdichten met een aantal grafts (~10 grafts/cm2) - maar hier ben ik nog over aan het denken.

Verder ben ik weer begonnen met minoxidil voor mijn kruin en foligain tabletten (mischien dat dit toch ook wat bijgedragen heeft). Ook gebruik ik nu regenepure (1% keto).

Ben benieuwd naar jullie reacties

p.s: Foto's zijn zonder vezels. Behalve de laatste foto waarmee ik wil laten zien hoe het uitziet met vezels.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg HT-1.jpg‎ (65,4 KB, 242x gelezen)
Bestandstype: jpg Donor_2.jpg‎ (135,7 KB, 235x gelezen)
Bestandstype: jpg Idea.jpg‎ (131,4 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpg {1}.jpg‎ (100,2 KB, 277x gelezen)
Bestandstype: jpg MetVezels.jpg‎ (51,2 KB, 270x gelezen)

Laatst gewijzigd door morgulsblade; 18 juli 2019 om 16:40
morgulsblade is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2019, 16:00   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hi morgulsblade,

Jammer dat je haar zo snel achteruit is gegaan! Het lijkt toch echt heel diffuus uit te vallen bovenop het hoofd. Ben je niet bang dat dit zal doorzetten na je HT en de dichtheid van je komende HT niet toereikend is voor een duurzaam en structureel resultaat? Heeft Veldhoven daar nog iets over gezegd? Overweeg je verder nog de start met finasteride?

Ik vraag me af of je progressieve kaalheid wat te maken heeft met je overstap van minox liquid naar foam. Ik denk dat het ook heel aannemelijk is dat je gewoon last hebt van agressieve kaalheid gezien het diffuse karakter.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2019, 16:19   #3
morgulsblade
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 119
Geslacht:
Beste Nicolaas,

Dankjewel voor je reactie. De haren die er nu staan zijn voornamelijk de getransplanteerde haren. Aangezien er in de vorige transplantatie maar 2300 grafts zijn gebruikt voor een groot oppervlak, zal dit diffuus uitzien.

Persoonlijk hoeft het voor mij niet heel vol te ogen. We hebben wel besloten om het voorste gedeelte (zone 2/3) met 20grafts/cm2 op te vullen. Dit zal waarschijnlijk de diffuse look iets verbeteren, maar ik hou er rekening mee dat het nooit zo dicht als vroeger zal worden, zeker aangezien ik ook het tweede gedeelte van mijn hoofd wil behandelen. (Haarvezels werken gelukkig prima voor diffuus haar).

Van finasteride heb ik helaas bijwerkingen ondervonden, vandaar mijn gebruik van foligain.
De bijgevoegde foto is van 2015, voor de eerste behandeling, toen had ik al diffuus haarverlies. Ik hoop dat ik het patroon van mijn oom volg. Hij had ook diffuus haaruitval op dezelfde manier als mij - tevens dezelfde haarstructuur met dik donor haar en nog hoge zijkanten, maarja dat is geen zekerheid natuurlijk.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg voor.jpg‎ (102,7 KB, 181x gelezen)

Laatst gewijzigd door morgulsblade; 18 juli 2019 om 16:36
morgulsblade is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2019, 18:54   #4
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Ik wens je veel succes in Veldhoven. Ik ben er vorige maand ook onder het mes gegaan en ben er van overtuigd dat je daar in goede handen bent!

Laatst gewijzigd door KaleKiet; 20 juli 2019 om 10:37
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2019, 20:39   #5
michael1606
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2019
Berichten: 226
Geslacht:
Heb jij ook een foto van hoe jou haar er een tijdje na jou eerste ht uitzag. Ik schrik er namelijk best van, of is het jou eigen( niet het getransplanteerde) haar wat zo is uitgevallen?
michael1606 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2019, 22:44   #6
morgulsblade
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 119
Geslacht:
@ KaleKiet: Dankjewel kerel!

@Michael1606: Mijn niet-getransplanteerde haar is uitgevallen. Ik heb nog een aantal haartjes op mijn kruin, maar voor de rest is alles weg helaas. De minoxidil heeft na mijn eerste ht de oorspronkelijke zwakke haartjes versterkt waardoor het heel vol leek, maar dit is helaas na het wisselen van minoxidil en/of stoppen met foligain verloren gegaan.
morgulsblade is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2019, 16:03   #7
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
In 2017 ben ik op consult geweest in veldhoven en kreeg daar een zeer correcte uitleg in verband met mijn haarsituatie.ik heb een afspraak in october en geloof sterk in de behandeling aldaar.ik wens je alvast het beste toe en weet zeker dat het je zal lukken.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2019, 22:27   #8
morgulsblade
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 119
Geslacht:
@ Dankjewel Inesmoll, voor jou ook hetzelfde gewenst!!
morgulsblade is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2019, 08:49   #9
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Wow. Ik kan me nog herinneren dat je een super mooi resultaat had na je eerste haartransplantatie. Het is wel schrikken hoe heftig je haaruitval daarna moet zijn geweest.
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.