Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 november 2005, 19:10   #16
noanoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 40
hey shyra,

Ik ben enorm blij dat het met jou nu zo goed gaat, het zou inderdaad kunnen dat jouw hormonen wat op hol waren geslagen. Laten we hopen dat het zo blijft, probeer er allesins zo weinig mogelijk mee bezig te zijn...ik denk dat dat nog steeds het beste is...
Vraagje: Hoelang heb jij eigelijk last gehad van haaruitval? En is het bij jou ook plots gestopt? Bij mij wel,zonder dat ik iets gebruikte...Ook geen minoxidil...die ben ik pas later gaan gebruiken, omdat ik het idee had dat mijn haar niet terugkwam...

En Kas, het zou goed kunnen dat ik AGA heb, ik weet het niet en neen ik wil geen second opinion meer. Ik zit nog steeds vaak met mijn haar bezig (dat kan ik niet ontkennen, anders zou ik ook niet meer hier op de site rondneuzen) maar ik probeer er toch zo weinig mogelijk mee bezig te zijn...
Mijn dermatologe beweerde dat ik geen AGA heb, maar dat is bij mij ook nooit echt onderzocht. IK vind zelf ook dat ik er tekenen van heb, maar daarnaast zijn er ook dingen waardoor ik denk: neen ik heb het toch niet... Och ja, je kunt je er gek op denken. Je begrijpt me vast wel...
De jaren zullen het wel uitwijzen en tot dan...leef ik van dag tot dag.

Groetjes Noa
noanoa is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2005, 21:05   #17
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
noanoa

Mijn dermatologe beweerde dat ik geen AGA heb, maar dat is bij mij ook nooit echt onderzocht. IK vind zelf ook dat ik er tekenen van heb, maar daarnaast zijn er ook dingen waardoor ik denk: neen ik heb het toch niet... Och ja, je kunt je er gek op denken. Je begrijpt me vast wel...
De jaren zullen het wel uitwijzen en tot dan...leef ik van dag tot dag
.

Goed van je dat je er zo in staat c.q. mee om kunt gaan.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2005, 07:22   #18
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
Beste Kitty,

Misschien heb je wel gelijk, maarheb 3 dermatlogen gehad die allen zeiden dat het geen aga is. Maar op deze site ben ik wel achter dat dermatologen het maar al te vaak mis hebben. Dus ik wacht ook maar gewoon af.

Noa, ik heb 2 jaar lang haaruitval gehad. De eerste half jaar zeer extreem toen ben ik 50 % kwijtgeraakt, maar diffus. Ik ben toen overspannen geweest, kalmeeringsmiddelen gehad, 3 antibioticakuren gehad en met de pil gestopt en 8 kg afgevallen. Dus ik had veel triggers. De resterende anderhalf jaar verloor ik ongeveer 100 op een dag (eigenlijk normale hoeveelheid), maar wel teveel voor mij. Ik heb het eerste jaar veel gebruikt van vitaminen, ijzer en shampoo's.
Maar niets hielp. Nu gebruik ik head en shoulders sinds een jaar dat werkt het beste tegen de jeuk en roos.
De laatste tijd heb ik het druk gehad met andere dingen zoals school, vriend etc. en sinsdien is het vanzelf beter geworden. Denk dat het bij mij met stress te maken heeft....ik ben een stresskip. Nu ben ik ook weer gestresst wordt ik altijd rond december en ik begin weer roos en jeuk te krijgen, maar geen uitval nog. Ik heb nooit minox gebruikt omdat ik geen medicijnen wil gebruiken.
Eigenlijk had ik de laatste tijd gewoon een beetje erbij neergelegd dat ik gewoon kaal zou worden en aga zou hebben, omdat het me zo uitputte, maar nu zie ik allemaal hergroei.

Er kwamen vroeger hier op haarweb nog meer meiden met TE. Ben eigenlijk benieuwd hoe hun haar ervoor staat. Of ze hersteld zijn of niet.

Noa, vind jou verhaal heel veel op die van mij lijken. Misschien heb je wel CTE.
Dit is een chronische vorm van TE. Wat heeft je moeder precies?
En kitty wat voor haaruitval heb jij?
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2005, 09:13   #19
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
shyra

Maar niets hielp. Nu gebruik ik head en shoulders sinds een jaar dat werkt het beste tegen de jeuk en roos.
De laatste tijd heb ik het druk gehad met andere dingen zoals school, vriend etc. en sinsdien is het vanzelf beter geworden. Denk dat het bij mij met stress te maken heeft....ik ben een stresskip. Nu ben ik ook weer gestresst wordt ik altijd rond december en ik begin weer roos en jeuk te krijgen, maar geen uitval nog
.
Hoi
Shyra, Ik denk dat het verstandig is om alert te zijn op met het chronisch gebruik van H&S shampoo, er zijn mensen die door dit product juist soms (verergerde)haaruitval kregen. Misschien een tip, overleg eens met arts/dermatoog over denorex teershampoo. Die gebruik je in kuurvorm en bouw je weer af. Ik heb er baat bij!

Je vroeg naar mijn type haaruitval = aga- uitvalklachten gaan gepaard met jeuk/vetter haar en lichte roos waarvoor ik nu denorex gebruik. Heb klachten sinds 3-kwart j nu en heb 10j geleden ooit vergelijkbare klachten gehad. Dermatoloog zei indertijd dat het zeker geen aga was maar na een jaar had ik nog teveel uitval, toen diane -35 gekregen en bi de kortste keren was ik van al m'n klachten af. Ik heb dus 10j (gelukkig maar) geleefd met het idee dat ik geen aga had (maar had al die jaren dan ook helemaal geen uitval, of jeuk/vet haar gehad etc.).

Aga kwam vorig jaar rond feb/mrt wel doorzetten na het gebruik van 1 jaar van de variant (goedkopere versie) van de org. diane-pil. Sindsdien is het (nog)niet onder controle terug. De ontdekking dat de generiek van de diane grote problemen kan veroorzaken, deed ik op dit forum.
Apotheker vindt dit nog steeds de grootste onzin, maar mijn huisarts geeft toe dat er momenteel (te) veel generieke medicijnen (voor allerlei aandoeningen)die voor problemen zorgen bij zijn patienten (is simpelweg geldkwestie).

Regime nu : org diane 35+ androcur 20mg (10dgn vd cyclus). Betwijfel eerlijk gezegd of dit het gaat worden maar volgens de derma+mensen op dit forum heeft dit ook minstens 6 - 9 mnd de tijd nodig om evt "aan te slaan". Momenteel sinds wk of 2 weer (sterk) verhoogde uitval, maar probeer het "te nemen zoals het komt". Dat lukt de ene keer beter dan de andere.
Ik kan inmidd. leven met het idee dat ik misschien ooit een haaraanvulling nodig heb, soms denk ik liever nog dan dat ik altijd met die haren bezig ben/blijf. Momenteel is er voor een buitenstaander niks te zien. Een arts ziet het wel (ik vind dat mijn haar het laatste half jaar behoorlijk veel dunner is geworden, maar het is overal en niet op bep. plaatsen dunner waardoor het (nog) niet te zien is.
Verder heb ik as di een consult bij mijn dermatoloog in r'dam, in deze man heb ik op zich wel vertrouwen.. wil hem eens vragen of er iets te doen is aan een upgrading van
conditie van de hoofdhuid zodat roos zich niet (meer) kan ontwikkelen. Met die anti-roos middelen ben je eigenlijk alleen maar bezig met symptoombestrijding volgens mij echt gezond voor je hoofdhuid is dat op termijn niet.
Gek vind ik wel dat toen ik al die jaren geen haaruitval had, jeuk/roos etc. vetter haar helemaal geen issue was.. het hangt dan ook allemaal met elkaar samen daar ben ik van overtuigd.

groet
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2005, 13:11   #20
noanoa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: België
Berichten: 40
Hey Shyra,
onze verhalen lijken inderdaad wel goed op elkaar... Het zou kunnen dat ik een lange tijd TE heb gehad. Want toen ik in die periode van erge haaruitval vitamine B gebruikte was het binnen de paar dagen stukken beter (en meestal als je echt AGA hebt, heeft dat volgens mij niet zo'n invloed) plus als ik mijn haar kort liet knippen, was opeens de haaruitval normaal (omdat ik er opeens veel minder mee bezig was...) als het AGA was/is zou het natuurlijk geen invloed hebben op de lengte...ik heb ook niet meer last gehad van schilfers dan vroeger, nu en dan is als ik mijn haar te lang niet was....dus dat zijn allemaal wel gunstige tekenen...daarnaast heb ik vanboven zeker niet minder haar als opzij...het heeft altijd diffuus uitgevallen...Maar ja, zoals ik al zei: mijn mama heeft weinig haar. Ze heeft het nooit laten onderzoeken ofzo...maar dat is zo geleidelijk gegaan dat ze het zelf nooit echt doorhad. Ze had eens zware uitval rond haar 20ste, maar das vanzelf opgehouden en als je foto's bekijkt van 10jaar later had ze nog altijd een mooie bos, eens ze rond de 40 was is het wel erg verdund...het ging volgens haar zeer geleidelijk zonder overmatige haaruitval...ik vrees dus dat ik die weg opga...
noanoa is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2005, 08:54   #21
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
Kitty,

Ik heb dat verhaal over H & S wel vaker gehoord. Wil er ook mee stoppen,
maar heb op dit moment geen goed alternatief.
Denorex heb al een x gehad, maar dat verergerde de situatie alleen bij mij.
Heb eerder het idee dat ik meer een droge hoofdhuid heb dan roos.
Heb momenteel nog steeds geen uitval, heb veel hergroei, maar helaas
niet op de plekken waar het nodig is.
Begin af en toe ook weer te twijfelen hoor. Heb inmiddels al 2 jaar een haarprobleem en heb geen kale plekken, alleen mij haargrens is wel 1 a 2 cm
naar achteren geschoven, ik hoopp dat dit ooit nog hersteld.
En ik hoop ook voor jullie, deze situatie maakt je alleen maar verdrietig en onzeker. GRRR wordt er af en toe gek van......mijn geduld raakt echt op.
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2005, 19:21   #22
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
shyra

Ik lees op dit forum ook goede berichten over de anti-roos --rozemarij shampoo van Guhl (en da's echt beter spul dan H&S..
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2006, 18:55   #23
Inimini
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2006
Berichten: 17
Hallo!
Iets meer dan een maand geleden had ik hier een berichte gezet, omdat ik zo in paniek was over mijn haaruitval! Ik was ervan overtuigd dat er iets mis was en ben naar de huisarts en dermatoloog geweest. Die laatste trok een paar keer aan mijn haar en concludeerde dat het tijdelijk was en binnen een paar maanden moest overgaan. Anders moest ik in september maar terugkomen..
Op eigen initiatief heb ik ook de diane 35 aan mn huisarts gevraagd, dat leek me in ieder geval altijd beter dan een pil te slikken met androgenen er in..
Ondertussen is mijn haaruitval ook stukken verminderd en ben ik ook iets relaxter geworden. Ik verlies nu iets van 50 haren bij douchen/kammen. Naar mijn idee nog best veel (ik verloor eerst 10 ofzo) maar voor de meeste mensen is dit nog best normaal, dus ik probeer me niet al te druk te maken.

Maar de reden dat ik op deze topic reageer is dat ik nog steeds enorm veel korte haartjes verlies, ik denk bijna driekwart van alle haren die uitvallen. Ze varieren echt van 3-10 cm maar ze zijn duidelijk korter en niet afgebroken of afgeknipt.
Omdat ik vaker op dit forum heb gelezen dat dit een teken is van AGA, maak ik me toch nog steeds ongerust. Vind het in ieder geval geen leuk idee dat die haartjes niet gewoon doorgroeien tot normale lengte...
Ik vroeg de dermatoloog er ook naar, maar die reageerde er niet op.
Ik weet nu niet wat ik moet doen, nog maar blijven afwachten of alsnog een keertje naar de dermatoloog?
Inimini is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2006, 09:41   #24
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inimini
Hallo!
Iets meer dan een maand geleden had ik hier een berichte gezet, omdat ik zo in paniek was over mijn haaruitval! Ik was ervan overtuigd dat er iets mis was en ben naar de huisarts en dermatoloog geweest. Die laatste trok een paar keer aan mijn haar en concludeerde dat het tijdelijk was en binnen een paar maanden moest overgaan. Anders moest ik in september maar terugkomen..
Op eigen initiatief heb ik ook de diane 35 aan mn huisarts gevraagd, dat leek me in ieder geval altijd beter dan een pil te slikken met androgenen er in..
Ondertussen is mijn haaruitval ook stukken verminderd en ben ik ook iets relaxter geworden. Ik verlies nu iets van 50 haren bij douchen/kammen. Naar mijn idee nog best veel (ik verloor eerst 10 ofzo) maar voor de meeste mensen is dit nog best normaal, dus ik probeer me niet al te druk te maken.

Maar de reden dat ik op deze topic reageer is dat ik nog steeds enorm veel korte haartjes verlies, ik denk bijna driekwart van alle haren die uitvallen. Ze varieren echt van 3-10 cm maar ze zijn duidelijk korter en niet afgebroken of afgeknipt.
Omdat ik vaker op dit forum heb gelezen dat dit een teken is van AGA, maak ik me toch nog steeds ongerust. Vind het in ieder geval geen leuk idee dat die haartjes niet gewoon doorgroeien tot normale lengte...
Ik vroeg de dermatoloog er ook naar, maar die reageerde er niet op.
Ik weet nu niet wat ik moet doen, nog maar blijven afwachten of alsnog een keertje naar de dermatoloog?
Als je ongerust ben, zou ik alleen al daarvoor teruggaan naar een dermatoloog. Als je een andere wilt proberen heb ik nog wel een tip voor je.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
witte haren weer definitief in eigen haarkleur gretha TTM - Algemeen 14 25 mei 2007 14:48
zoveel haaruitval kan toch niet normaal zijn?wanneer is het AGA? feb Haarproblemen bij vrouwen 1412 26 augustus 2005 17:29
grijze haartjes uittrekken? dfs Overige (haar)discussies - Algemeen 14 3 juni 2005 16:15
klein kaal plek opgevuld met haartjes jimsy Chirurgische behandelingen 12 27 juli 2004 16:48
Kleine haartjes Visitor AGA - Algemeen 10 8 februari 2003 10:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.