Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 september 2006, 17:16   #16
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Als ik niet bijna mijn hele vruchtbare leven lang de pil had geslikt (microgynon) dan had ik een ellendig leven gehad. Aan de maandelijks uiterst pijnlijke menstruaties kwam abrupt een eind toen mij bij toeval door een plaatsvervangend huisarts nonchalant dit middel werd voorgeschreven (ik zocht wanhopig iets om de menstruatie in de vakantie uit te stellen).
Wat bij veel vrouwen heel goed werkt tegen menstruatieklachten, zijn omega-vetzuren (visolie, theunisbloemolie). Vaak wordt juist dit door huisartsen vaak niet gemeld. Liever op gezonde wijze van de klachten af dan aan de pil is mijn motto.

Niet dat het per definitie slecht of dom is om aan de pil te gaan, als er geen betere oplossing is, dan biedt de pil in sommige gevallen uitkomst. Soms zijn er wel andere oplossingen. Hoe meer kennis we van dit soort dingen hebben, des te beter kunnen we beslissen wat goed voor ons is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Helaas kon ik in mijn overgangstijd geen slikbare oestrogeen vinden die ik kon verdragen (heb ook hop geprobeerd maar voelde me binnen enkele uren net zo gespannen als De Hulk). Ik vraag me af of ik zelfs maar smeerbare oestrogenen zou moeten proberen voor betere haargroei. Het schijnt overigens zo te zijn dat spironolactone oestrogeen maakt van androgeen. Misschien is dat voldoende en ik hoop het te kunnen verdragen.
En isoflavonen uit sojaproducten? Ik geloof dat vrouwen in landen waar dat veel in het eten zit, minder last hebben van overgangsklachten. Ik heb me daar niet heel erg in verdiept, omdat ik waarschijnlijk de komende 20 jaar nog niet in de overgang zit (de gemiddelde leeftijd bij mij in de familie ligt boven de 50 jaar...).

Laatst gewijzigd door Loveli; 15 september 2006 om 17:22
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2006, 18:10   #17
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
[QUOTE=Cory]
Het was de, pakweg, 8ste pil die ik probeerde en bingo! Geen duizelingen, pijnlijke borsten, gespannen gevoel. Ik reageerde voorheen uiterst gevoelig op oestrogenen en hun synthetische plaatsvervangers maar bleek absoluut geen last te hebben van mygrogynon.

QUOTE]

Helaas heeft Microgynon ook een hele slechte invloed op de haargroei: die pil is behoorlijk androgeen... en kan dus voor haaruitval zorgen.

Je kunt misschien ook stellen: als ik Microgynon niet had ontdekt, had ik niet op Haarweb hoeven komen...

Je reageerde waarschijnlijk niet op de oestrogeenen in Microgynon, maar op het androgene progestageen....
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2006, 18:23   #18
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli
Wat bij veel vrouwen heel goed werkt tegen menstruatieklachten, zijn omega-vetzuren (visolie, theunisbloemolie).
Hmm, dan zou ik nu vreselijk gezond moeten zijn want ik eet elke dag wel vette vis.
Het doet niks voor mijn haar i.i.g. Hoewel, ik weet niet of ik überhaupt nog haar op mijn hoofd zou hebben gehad zonder de vis.

Ik ben nu twee weken bezig met minoxidil en ik ben dus vreselijk in de rui (schijnt erbij te horen). Ik zie ook wat stoppeltjes op mijn haargrens dus misschien begint het te werken. Ik denk dus dat een middel dat de macht heeft om je haar zo vreselijk uit te laten vallen, ook de macht heeft om het flink te laten groeien. Ik twijfel er eigenlijk amper aan en ga er al helemaal van uit dat ik over twee jaar een enorme bos haar op mijn hoofd heb. Ik zit nog te wachten op de spironolactone. Als het niet helpt ben ik 2 x 450 euro lichter maar ik heb toch een leuke droom gehad...
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 12:54   #19
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory
Hmm, dan zou ik nu vreselijk gezond moeten zijn want ik eet elke dag wel vette vis.
Het doet niks voor mijn haar i.i.g. Hoewel, ik weet niet of ik überhaupt nog haar op mijn hoofd zou hebben gehad zonder de vis.

Ik ben nu twee weken bezig met minoxidil en ik ben dus vreselijk in de rui (schijnt erbij te horen). Ik zie ook wat stoppeltjes op mijn haargrens dus misschien begint het te werken. Ik denk dus dat een middel dat de macht heeft om je haar zo vreselijk uit te laten vallen, ook de macht heeft om het flink te laten groeien. Ik twijfel er eigenlijk amper aan en ga er al helemaal van uit dat ik over twee jaar een enorme bos haar op mijn hoofd heb. Ik zit nog te wachten op de spironolactone. Als het niet helpt ben ik 2 x 450 euro lichter maar ik heb toch een leuke droom gehad...
Mij helpt teunisbloemolie wel degelijk.

Bij Minox hoort inderdaad in het begin uitval. Maar Cory: 2 x 450 euro?!?!?!? Wat heb je besteld????
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2006, 14:38   #20
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Bij maandstonden? Of bij wat helpt teunisbloemolie?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haarhoeve Vermaat een rekenwonder! Do Haarwerken 25 13 december 2011 12:35
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 13:46
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.