Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 26 april 2019, 17:44   #1
kannibaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2018
Berichten: 10
Geslacht:
ESTEWORLD haartransplantatie 2300/2600 --> 1000 grafts - maart 2019

Hierbij een verslag van de haartransplantatie die ik vorige maand heb gehad in Istanboel bij Esteworld.

Voorafgaand in het traject ben ik bij Hidde op bezoek geweest om alles door te spreken. Hidde is een zeer prettige en enthousiaste kerel die al je vragen beantwoord.
Daarbij zijn de mogelijkheden besproken en is gekeken op welke plekken er grafts geplaatst konden worden. Naar aanleiding daarvan de offerte in ontvangst genomen en goedgekeurd waarna de afspraak werd gemaakt.
Ik heb uiteindelijk mijn vriendin naar Istanboel meegenomen, zodat we eerst een aantal dagen van de stad konden genieten alvorens ik onder het mes zou gaan.

De dag van de operatie:
Enigszins gespannen werden we vroeg opgehaald bij het hotel en kwamen we rond 07:30 aan bij de kliniek. Als eerste moest het bedrag betaald worden om vervolgens wat buisjes bloed af te tappen. Daarna begeleidde de Nederlandse tolk mij naar de arts (Dhr Ali Bolluk). Zijn eerste reactie was ‘’wat doe je hier?’’, oftewel je hebt geen transplantatie nodig. Ik had toen uitgelegd dat het gebied achter mijn toef toch behoorlijk dun begon te worden, dat ik diepe inhammen heb en een iets boven gemiddeld hoge haarlijn. Na mijn kapsel van dichtbij bestudeerd te hebben beaamde hij dit en trok met een stift een ronde cirkel om mijn haar en werd ik doorverwezen naar de kapper.
Toen ik volledig kaal was kwam ik weer bij hem terug en werd mijn haarlijn getekend. ‘’We gaan grafts bij je haarlijn bijplaatsen, je inhammen en wat haar achter je toef’’ (zie foto).
Rond 08:30 werd ik meegenomen naar de operatiekamer waar een lieftallig team mij stond op te wachten. Eerst werd het donorgebied en de plek waar de grafts zouden komen verdoofd met een 30-tal prikjes. Even doorzetten, duurde gelukkig maar 2 minuten.
Vervolgens kwam de arts en begon hij kanaaltjes te boren. Daarna moest ik weer op mijn buik gaan liggen en werden de grafts geoogst. Op een of andere manier vond ik het heel ontspannend om mee te tellen en al snel zaten we op 1000 grafts. Ik werd weer gesommeerd op mijn rug te gaan liggen en met uiterste precisie (hoop ik) begonnen er 3 man met het plaatsen van de grafts.
De Nederlandse tolk/hostess kwam langs en ik vroeg haar hoeveel grafts ze hadden geoogst. Haar antwoord was 1000.
“Ok, blijft het daarbij” vroeg ik waarop ze ‘’ja’’ antwoordde.
Enigszins verontwaardigd gaf ik aan dat mij tussen de 2300/2600 grafts beloofd was in Nederland. Iets waar ik toch voor had betaald en mij had overgehaald om de oversteek naar Turkije te maken?
Uiteindelijk was de ingreep na 3 uur rond 11:30 al klaar. Ik kreeg een lunch, korte uitleg over wat mij de komende tijd te wachten stond en om 12:00 uur zat ik alweer in de taxi terug naar het hotel.
Op de 3e dag kwam ik in de ochtend terug voor de washing en nacontrole. Hierbij heb ik aangegeven absoluut tevreden te zijn over de gehele behandeling, echter teleurgesteld te zijn in hetgeen mij op voorhand was voorgelegd en wat ik uiteindelijk heb gekregen (bijzonder vreemd om daar pas halverwege de operatie achter te komen...).
Dhr Bolluk beaamde mijn gevoel, echter was hij bang om bestaande haren te beschadigen door er grafts dicht naast te plaatsen. Daarom had hij gekozen voor het aantal van slechts 1000. Ik respecteer zijn keuze en ben oprecht blij dat hij niet klakkeloos grafts heeft geplaatst met alle gevolgen van dien.

Om mijn genoegen kenbaar te maken heb ik ter plekke een gesprek met het management geëist. Helaas waren ze te druk, vergadering en daarna pauze. Tegen de tijd dat die pauze afgelopen zou zijn moest ik al bijna op het vliegveld zijn dus een gesprek zat er volgens hun niet in…
De volgende ochtend in Nederland kregen we bij aankomst al meteen een bericht van de nazorg lijn. Ze hebben mij keurig opgevangen en wederom wat tips gegeven aangaande het herstel.

Inmiddels heb ik met Hidde (Chopper69 op dit forum) gesproken over wat er is voorgevallen en mijn ongenoegen bij hem geuit.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen.

Vriendelijke groet!










Laatst gewijzigd door kannibaal; 26 april 2019 om 19:38
kannibaal is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.