Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 mei 2013, 11:20   #1
bakfiets
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2013
Berichten: 1
Al jaren inhammen

Zo, na maanden te hebben gelezen toch maar besloten me voor te stellen bij mijn lotgenoten

Ik ben een jongen, net een halfjaartje 21, en heb al jaren last van inhammen, al zeker sinds mijn 18de.
In al die jaren zijn ze niet veel erger geworden, maar ik ben me er wel meer en meer aan gaan storen.
Ik heb rond mijn 19de ook in een depressie gezeten, mede omdat ik me helemaal gek maakte over die inhammen.
Er zijn dagen dat ik letterlijk de deur niet uit wil, omdat ik me er zó voor schaam.
Ik weet dat het wat overdreven over komt, maar sommige mensen kunnen er nou eenmaal beter mee leven dan de ander.

Nu vind ik het tijd om er écht iets aan te doen.. want ik wil niet weer terechtkomen in een depressie.

Ik wil er deze keer dus écht iets aan doen.. ik weet alleen niet wat.
Op het forum zie ik meerdere 'remedies'; medicatie, haartransplantatie, kaalscheren, enz.

Maar wat is nou de beste oplossing? Ik heb nu helaas geen camera bij de hand, maar ik zit tussen II en IIIA in:


Tips en advies zijn zéér welkom!
bakfiets is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2013, 11:39   #2
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hoi,

Het beste zou zijn als je het zou kunnen accepteren, in dat geval kan je het naar mijn idee het beste millimeteren, MAAR dan alleen als je echt kale plekken gaat zien (zoals op kruin). Ga meer sporten/krachttraing om wat extra zelfvertrouwen op te doen.

Een andere mogelijkheid is het gebruik van medicijnen. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet moet 'fucken' met je hormoonhuishouding, maar goed er zijn ook middelen zoals Minoxidil die minder bijwerkingen hebben en op een andere manier werken. Finasteride en Dutasteride zou ik persoonlijk niet snel aan beginnen, bijwerkingen kunnen heftig zijn en wat zijn de lange termijn effecten??? Wat doet het met je spermakwaliteit? Seksleven KAN sterk verminderen, errectieproblemen, moe zijn etc. etc. Maar goed er zijn ook mensen die nergens last van hebben.

Er is sinds eind vorig jaar een nieuw middel op de markt Keratene Retard dat mogelijk wel interessant kan zijn, echter er is nog weinig te vinden op internet over hoe succesvol dit middel nu is. Er is wel één onderzoek met goede resulaten, maar goed ik wacht nog op resultaten van mensen zonder belang, zoals op een forum.

Een HT kan zinvol zijn, maar besef wel dat je aan de fina moet om niet elke drie jaar terug te komen naar de kliniek (haaruitval gaat gewoon verder in principe, zeker bij AGA op jonge leeftijd). Kijk maar naar Wesley Sneijder, die kan volgens mij geen fina slikken omdat het op de dopinglijst staat, maar goed dat is een ander verhaal

Ik zit in hetzelfde pakket, ik wacht nog ff de laatste ontwikkelingen van de Keratene Retard af en als het inderdaad niet (goed genoeg) werkt, of er sprake is van bijwerkingen, dan stap ik over op acceptatie. Als je al een leuke kop had, wordt die niet ineens niet mooi omdat er wat minder haar zit.

GrtZ!

Laatst gewijzigd door Ferry; 7 mei 2013 om 11:58
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2013, 09:36   #3
Hendriks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Hoi,

Het beste zou zijn als je het zou kunnen accepteren, in dat geval kan je het naar mijn idee het beste millimeteren, MAAR dan alleen als je echt kale plekken gaat zien (zoals op kruin). Ga meer sporten/krachttraing om wat extra zelfvertrouwen op te doen.

Een andere mogelijkheid is het gebruik van medicijnen. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet moet 'fucken' met je hormoonhuishouding, maar goed er zijn ook middelen zoals Minoxidil die minder bijwerkingen hebben en op een andere manier werken. Finasteride en Dutasteride zou ik persoonlijk niet snel aan beginnen, bijwerkingen kunnen heftig zijn en wat zijn de lange termijn effecten??? Wat doet het met je spermakwaliteit? Seksleven KAN sterk verminderen, errectieproblemen, moe zijn etc. etc. Maar goed er zijn ook mensen die nergens last van hebben.

Er is sinds eind vorig jaar een nieuw middel op de markt Keratene Retard dat mogelijk wel interessant kan zijn, echter er is nog weinig te vinden op internet over hoe succesvol dit middel nu is. Er is wel één onderzoek met goede resulaten, maar goed ik wacht nog op resultaten van mensen zonder belang, zoals op een forum.

Een HT kan zinvol zijn, maar besef wel dat je aan de fina moet om niet elke drie jaar terug te komen naar de kliniek (haaruitval gaat gewoon verder in principe, zeker bij AGA op jonge leeftijd). Kijk maar naar Wesley Sneijder, die kan volgens mij geen fina slikken omdat het op de dopinglijst staat, maar goed dat is een ander verhaal

Ik zit in hetzelfde pakket, ik wacht nog ff de laatste ontwikkelingen van de Keratene Retard af en als het inderdaad niet (goed genoeg) werkt, of er sprake is van bijwerkingen, dan stap ik over op acceptatie. Als je al een leuke kop had, wordt die niet ineens niet mooi omdat er wat minder haar zit.

GrtZ!
Mooi gesproken! maar toch begrijp ik heel goed hoe dee jongen zich voelt. Ik zat in het zelfde schuitje, alleen al op mijn 18e! ben toen ook gelijk begonnen met slikken en met resultaat! (propecia) Momenteel ben ik ook 21 en is mijn haar helemaal stabiel. Zelfs overweeg ik nu een HT om het weer optevullen ( maar dit kan zeker niet zonder fina of andere middelen )
Hendriks is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2013, 10:06   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.439
Geslacht:
Probeer fina en minox om de boel te stabiliseren. Een ht kan altijd nog.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.