Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2022, 13:42   #1
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Smile Hair Clinic Istanbul matige donor 3700 grafts Dr Bilgin

Gisteren is een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan, maar de reis er naar toe verliep niet al te vlekkeloos want ik ben helaas in het bezit van een matig donorgebied ,dus lekker onbeperkt leegroven van de donor zat er voor mij niet in.

Ik ben zelfs ook afgewezen door een kliniek(Cosmedica) maar ik moet er dan wel gelijk eerlijk bijzeggen dat ik ook foto's van ruk kwaliteit had gestuurd ,dit in combinatie met de verkeerde lichtinval en de zeer lichte kleur van mijn restjes haar deden ook al geen wonderen.

Deze afwijzing had er wel voor gezorgd dat ik :

a) nog meer onzekerheid kreeg over mijn haar en de mogelijkheden voor een HT ,en vooral dat laatste was op zijn zacht gezegd geen prettig gevoel want ik haat mijn kaalheid.

b)ben toen gaan zoeken naar een combinatie van een HT en BHT ,in die zoektocht naar een BHT kliniek kwam ik bij Smile Hair Clinic uit, en wat schetst mijn verbazing ? ,na het inzenden van betere foto's en het langer laten groeien van mijn haar bleek een normale HT ook nog mogelijk te zijn .

(conclusie foto consult was :vergevorderde kaalheid ,haar leek toch nog redelijk dik en virgin scalp ,dus max . 3000- 4000 grafts zou nog zeker mogelijk zijn.)

Het contact liep via WhatsApp ,consulent was Omer ,aardige en correcte kerel,wel alleen in het Engels,ik had de keuze uit een basis pakket van 1890,00 en een exclusive pakket van 2690,00 ,gekozen voor het laatste want hier werd dan de kanaaltjes door een doctor naar keuze gedaan ,na wat zoekwerk is dit Dr Bilgin geworden,ook zat er bij het exclusive pakket een upgrade naar het Hilton hotel .

Kon binnen 3 weken terecht voor de ingreep,ticket koste 250,00 naar Istanbul SAW,laatste uur van de vlucht was verschrikkelijk,zeer slecht weer en veel turbulentie ,dus klamme handjes.
Opgehaald door een taxibus van de kliniek en naar het hotel gebracht ,alle instructies en contact verliepen via whatsapp.De dag van de ingreep was heel spannend voor mij want in mijn achterhoofd zat nog steeds het afwijzingsmonster ....

Voor de liefhebbers van gepamper ,een kleinschalige en persoonlijke benadering is deze kliniek geen aanrader,het is een goedlopende maar grootschalige harenfabriek,de dag begint met 10 -15 medelotgenoten voor die dag,allemaal gezamelijk papieren invullen ,betalen ,bloedtest en dan een kort consult bij de dokter.

In overleg met Dr Bilgin gekozen voor het niet verlagen van mijn haarlijn want te weinig donor om alles vol te krijgen en mijn leeftijd van 49 jaar ,en om een toch redelijk aantal grafts te verkrijgen is er iets verder naar voren gegaan met het roven van de grafts,totale opbrengst was blijkbaar toch nog 3700 ,hier moet je maar op de eerlijkheid van de kliniek vertrouwen en of het echt zo is? tsja dat zal je nooit precies weten want ik heb ze niet geteld ,en dat boeit me ook eerlijk gezegd niet zo, als het resultaat in mijn ogen maar goed is ,ik ben hier heel realistisch in ,ik verwacht geen wonderen gezien mijn matige donor en vergevorderde kaalheid en het word altijd beter dan voorheen.


Nu de ingreep zelf ,ik was best wel nerveus voor de verdovingsprikken ,alleen op mijn buik liggend voelde ik er vrij weinig van, dus in mijn ogen waren de klagers hierover 1e klas mietjes maar dat was iets te vroeg gejuicht ,de eerste 3 in mijn voorhoofd waren living hell ,wow.

Voor de rest was de ingreep een lange zit (lig) en op het laatst zat ik de minuten weg te kijken ,wel mooi was het plezier en het vakmanschap van het team en Dr Bilgin,trots op de mooie zigzag (ook een andere dokter kwam dit beoordelen),het out of the box denken om toch aan een redelijk aantal grafts te komen,morgen (vrijdag )de eerste washing in de kliniek en dan terug naar Nederland ,

conclusie :vakmanschap ondanks het lopende bandwerk wat de HT industrie in Turkije nu eenmaal is,hier geen arts waarmee je veel en persoonlijk contact hebt ,(eigenlijk alleen bij het miniconsult ,het plaatsen van de kanaaltjes and that's it,)wel allemaal zeer realistisch en geen gouden bergen belovers en in mijn ogen waar voor je geld,over 5-6 maanden kan ik de HT eerlijk beoordelen op de resultaten,dit topic is verder geen reclame want a)ze zijn toch al niet zo bekend in Nederland en het is elke dag al full house met klanten uit voornamelijk de UK,Scandinavie en de USA dus mij hebben ze hiervoor echt niet nodig.

Ik doe dit eigenlijk alleen voor mensen die ook op de grens zitten van wel of geen mogelijkheid van een HT door een vergevorderde kaalheid en matige donor.

Later in de week zal ik foto's toevoegen en proberen om dit verder elke maand te doen.

Laatst gewijzigd door wajo; 10 februari 2022 om 13:56
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2023, 20:15   #2
Aguero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Hoi Wajo, ben je tevreden met je HT bij smile? Zie ze best vaak voorbij komen dus benieuwd naar je verdere ervaringen en tevredenheid :-)
Aguero is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 05:01   #3
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aguero Bekijk bericht
Hoi Wajo, ben je tevreden met je HT bij smile? Zie ze best vaak voorbij komen dus benieuwd naar je verdere ervaringen en tevredenheid :-)


het slimme van Smile is dat ze meteen na de HT vragen om trustpliot reviews te plaatsen en natuurlijk is dan iedereen zeer positief ,net zoals ik was , na jarenlang onzekerheid vanwege je inhammen en kaalheid ben je eindelijk geholpen dus je ziet alles met een (te) roze bril en daar maken ze misbruik van.



nee ,uiteindelijk ben ik zeer ontevreden , hele lage haardichtheid,ik heb onlangs bij Hairtec in Delft een 2e haartransplantatie ondergaan ,speciaal om de haardichtheid te verbeteren ,ik zal de review van Smile aan gaan vullen met ervaringen na de 1e week ,voor het geld dat ze vragen + 3000,00 zijn er in Turkije (o.a Esteworld )en natuurlijk in Nederland veel betere klinieken te vinden.


ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik verre van de ideale kandidaat ben /was , dun grijs haar

Laatst gewijzigd door wajo; 3 april 2023 om 05:28
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 05:10   #4
wajo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2021
Locatie: noord brabant
Berichten: 50
Geslacht:
dit is mijn reactie op een van de vele reclame filmpjes op YouTube van Smile:





the marketing works well at Smile Hair Clinic, but from my own experience they are not the top clinic they claim to be, I had a hair transplant in February 2022, according to the clinic, 3700 were placed, I opted for the more expensive exclusive package.

in March 2023 I was forced to undergo a 2nd hair transplant at a clinic in the Netherlands due to the very low density,.

wat a big shock is the difference between a hairmill like Smile and a hair clinic !

what differences did I notice between these 2 hair transplants?

Smile Hair Clinic:

: rough with the extraction of the grafts, sometimes even painful and way to fast,
this has damaged many grafts, which explains the very low density

: the entire hairline signing process on the day of the HT is very chaotic and fast, also the correct assessment of the donor is rushed,while the correct assessment of the donor is very important, this, together with the correct extraction, determines the survival chances of the grafts

: much more pus from the wounds during the first 10 days

: I have never seen the grafts that have been removed with my own eyes,
i also did not gain insight into the total extracted graft composition, single, double or multigrafts,while in other clinics this is the most normal thing in the world

: if you send photos with the progress every so often, they will dismiss you with the fact that after a few months the density will get much better, that's not right, the quality of the hair does improve over time, but the density must after 6 months already be 60%-70% , they themselves will not admit that the result has been disappointing.....so far the Smile lol

: also after one year they will not ask whether the density is already better and whether they can do something for you,which is a big difference with the attention and interest during the entire process of request information , booking and paying the hairtransplant,
you won't get honest personal feedback and why should they, they really have no intention of compensating you in any way

what went well?

-airport transport and hotel

- with the hairline I am satisfied, also very limited density but no " Turkisch " hairline and no multigrafts placed there

- friendly staff

conclusion :

Smile hair Clinic is a hairmill and so you depend on the team that will treat you that day, if you happen to have a good team then you are lucky otherwise the results will be very disappointing,

it is a kind of lottery with your money and precious grafts at stake

Unfortunately, including the airline tickets, I threw away more than 3200.00 euros and of course many waisted precious grafts that I will never get back....
wajo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 09:43   #5
Marco Veen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2022
Berichten: 38
Geslacht:
Heftig. Wel tevreden met je laatste HT?
Marco Veen is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2023, 18:56   #6
Ikwileenht
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2022
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wajo Bekijk bericht
Gisteren is een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan, maar de reis er naar toe verliep niet al te vlekkeloos want ik ben helaas in het bezit van een matig donorgebied ,dus lekker onbeperkt leegroven van de donor zat er voor mij niet in.

Ik ben zelfs ook afgewezen door een kliniek(Cosmedica) maar ik moet er dan wel gelijk eerlijk bijzeggen dat ik ook foto's van ruk kwaliteit had gestuurd ,dit in combinatie met de verkeerde lichtinval en de zeer lichte kleur van mijn restjes haar deden ook al geen wonderen.

Deze afwijzing had er wel voor gezorgd dat ik :

a) nog meer onzekerheid kreeg over mijn haar en de mogelijkheden voor een HT ,en vooral dat laatste was op zijn zacht gezegd geen prettig gevoel want ik haat mijn kaalheid.

b)ben toen gaan zoeken naar een combinatie van een HT en BHT ,in die zoektocht naar een BHT kliniek kwam ik bij Smile Hair Clinic uit, en wat schetst mijn verbazing ? ,na het inzenden van betere foto's en het langer laten groeien van mijn haar bleek een normale HT ook nog mogelijk te zijn .

(conclusie foto consult was :vergevorderde kaalheid ,haar leek toch nog redelijk dik en virgin scalp ,dus max . 3000- 4000 grafts zou nog zeker mogelijk zijn.)

Het contact liep via WhatsApp ,consulent was Omer ,aardige en correcte kerel,wel alleen in het Engels,ik had de keuze uit een basis pakket van 1890,00 en een exclusive pakket van 2690,00 ,gekozen voor het laatste want hier werd dan de kanaaltjes door een doctor naar keuze gedaan ,na wat zoekwerk is dit Dr Bilgin geworden,ook zat er bij het exclusive pakket een upgrade naar het Hilton hotel .

Kon binnen 3 weken terecht voor de ingreep,ticket koste 250,00 naar Istanbul SAW,laatste uur van de vlucht was verschrikkelijk,zeer slecht weer en veel turbulentie ,dus klamme handjes.
Opgehaald door een taxibus van de kliniek en naar het hotel gebracht ,alle instructies en contact verliepen via whatsapp.De dag van de ingreep was heel spannend voor mij want in mijn achterhoofd zat nog steeds het afwijzingsmonster ....

Voor de liefhebbers van gepamper ,een kleinschalige en persoonlijke benadering is deze kliniek geen aanrader,het is een goedlopende maar grootschalige harenfabriek,de dag begint met 10 -15 medelotgenoten voor die dag,allemaal gezamelijk papieren invullen ,betalen ,bloedtest en dan een kort consult bij de dokter.

In overleg met Dr Bilgin gekozen voor het niet verlagen van mijn haarlijn want te weinig donor om alles vol te krijgen en mijn leeftijd van 49 jaar ,en om een toch redelijk aantal grafts te verkrijgen is er iets verder naar voren gegaan met het roven van de grafts,totale opbrengst was blijkbaar toch nog 3700 ,hier moet je maar op de eerlijkheid van de kliniek vertrouwen en of het echt zo is? tsja dat zal je nooit precies weten want ik heb ze niet geteld ,en dat boeit me ook eerlijk gezegd niet zo, als het resultaat in mijn ogen maar goed is ,ik ben hier heel realistisch in ,ik verwacht geen wonderen gezien mijn matige donor en vergevorderde kaalheid en het word altijd beter dan voorheen.


Nu de ingreep zelf ,ik was best wel nerveus voor de verdovingsprikken ,alleen op mijn buik liggend voelde ik er vrij weinig van, dus in mijn ogen waren de klagers hierover 1e klas mietjes maar dat was iets te vroeg gejuicht ,de eerste 3 in mijn voorhoofd waren living hell ,wow.

Voor de rest was de ingreep een lange zit (lig) en op het laatst zat ik de minuten weg te kijken ,wel mooi was het plezier en het vakmanschap van het team en Dr Bilgin,trots op de mooie zigzag (ook een andere dokter kwam dit beoordelen),het out of the box denken om toch aan een redelijk aantal grafts te komen,morgen (vrijdag )de eerste washing in de kliniek en dan terug naar Nederland ,

conclusie :vakmanschap ondanks het lopende bandwerk wat de HT industrie in Turkije nu eenmaal is,hier geen arts waarmee je veel en persoonlijk contact hebt ,(eigenlijk alleen bij het miniconsult ,het plaatsen van de kanaaltjes and that's it,)wel allemaal zeer realistisch en geen gouden bergen belovers en in mijn ogen waar voor je geld,over 5-6 maanden kan ik de HT eerlijk beoordelen op de resultaten,dit topic is verder geen reclame want a)ze zijn toch al niet zo bekend in Nederland en het is elke dag al full house met klanten uit voornamelijk de UK,Scandinavie en de USA dus mij hebben ze hiervoor echt niet nodig.

Ik doe dit eigenlijk alleen voor mensen die ook op de grens zitten van wel of geen mogelijkheid van een HT door een vergevorderde kaalheid en matige donor.

Later in de week zal ik foto's toevoegen en proberen om dit verder elke maand te doen.

Waar zijn je foto’s van donor gebied?
Ikwileenht is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.