Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 mei 2006, 14:46   #1
ellen123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2006
Berichten: 28
priorin

Hoe denken jullie over het middel priorin?
Soms denk ik weleens dat de haaruitval er iets minder van wordt. Maar helaas lang niet altijd. Momenteel slik ik ze wel weer, het geeft al een goed gevoel als je probeert iets aan je haaruitval te doen. Maar het heeft allemaal niet het resultaat wat je hoopt te bereiken.

Ellen
ellen123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2006, 16:28   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
ellen

Als je haaruitval veroorzaakt wordt door aga of aa helpt het idd niet.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 10:43   #3
schrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Als je haaruitval veroorzaakt wordt door aga of aa helpt het idd niet.
Kitty


en als het met je hormonen te maken heeft? helpt het dan?
schrik is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 10:51   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schrik
en als het met je hormonen te maken heeft? helpt het dan?
AGA is hormonaal. Dus het helpt niet als het met je hormonen te maken heeft.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 11:00   #5
schrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
AGA is hormonaal. Dus het helpt niet als het met je hormonen te maken heeft.
je zal me waarschijnlijk een zeur vinden nu maar hoe weet je of je aga hebt? wat zijn de symptonen daarvan? ik heb nl ook last van overbeharing op mijn buik. liefs
schrik is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2006, 16:16   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schrik
je zal me waarschijnlijk een zeur vinden nu maar hoe weet je of je aga hebt? wat zijn de symptonen daarvan? ik heb nl ook last van overbeharing op mijn buik. liefs
In principe via een diagnose van de (huis)arts evt. dmv een trichogram.
Kenmerken zijn wel : dunner wordend haar bovenop en/of op de typisch mannelijke plekken, kruin, vooraan/inhammetjes.
Hoeft niet per se met grote hoeveelheden gelijk uit te vallen, is vaak sluipend. Er groeit (op de aga plekken) minder terug dan er uitvalt.
Soms : vetter haar, evt.roos/jeuk

En... je bent helemaal geen zeur gewoon vragen!!
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 00:01   #7
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Niet om het een of ander maar er zijn zoveel middeltjes die vanalles beloven. En eigenlijk maar niks doen. Toch geeft alleen het idee al vaak was rust. Je bent er mee bezig om het op te lossen (dus mentale rust) ... alleen het houd niet op! Ik ben zelf ook zo van iedere strohalm vastgrijpen hoor ... al heb ik ook wel de gedachten gehad ... waar doe ik het nog voor. Mijn nicht is psychologe en die begint zich er nu mee te bemoeien want ze maakt zich grote zorgen om mij ... begin zo verdomd depressief te worden. Dus ik word nu door de huisarts ondersteund, een orthomoleculair geneeskundige en maatschappelijk werk en mijn nicht als psychologe ... wat wil ik nog meer? MIJN HAAR TERUG ZOALS HET WAS!!! En rust in mijn koppie en mijn leven op de rails ... maar goed ... ik slik dus ook Priorin en daar ging het over ... of het iets doet ... ik heb geen idee! Maar ik slik het wel!! Al is het maar vanwege het idee ... die hormonen zie ik gewoon niet zitten met een kinderwens nog ... en minoxidil, ik denk niet dat ik de moed heb om het mn leven lang twee maal daags op te smeren .. misschien komt het nog maar nu ben ik er nog niet aan toe. Er zijn toch ook haarwerken waar je alles mee kan doen en waarbij niemand hoeft te zien dat je een haarwerk hebt? Toch???
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 21:33   #8
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Niet om het een of ander maar er zijn zoveel middeltjes die vanalles beloven. En eigenlijk maar niks doen. Toch geeft alleen het idee al vaak was rust. Je bent er mee bezig om het op te lossen (dus mentale rust) ... alleen het houd niet op! Ik ben zelf ook zo van iedere strohalm vastgrijpen hoor ... al heb ik ook wel de gedachten gehad ... waar doe ik het nog voor. Mijn nicht is psychologe en die begint zich er nu mee te bemoeien want ze maakt zich grote zorgen om mij ... begin zo verdomd depressief te worden. Dus ik word nu door de huisarts ondersteund, een orthomoleculair geneeskundige en maatschappelijk werk en mijn nicht als psychologe ... wat wil ik nog meer? MIJN HAAR TERUG ZOALS HET WAS!!! En rust in mijn koppie en mijn leven op de rails ... maar goed ... ik slik dus ook Priorin en daar ging het over ... of het iets doet ... ik heb geen idee! Maar ik slik het wel!! Al is het maar vanwege het idee ... die hormonen zie ik gewoon niet zitten met een kinderwens nog ... en minoxidil, ik denk niet dat ik de moed heb om het mn leven lang twee maal daags op te smeren .. misschien komt het nog maar nu ben ik er nog niet aan toe. Er zijn toch ook haarwerken waar je alles mee kan doen en waarbij niemand hoeft te zien dat je een haarwerk hebt? Toch???
Priorin slikken kan echt geen kwaad, in feite is het een vitaminecomplex dat de belangrijkste vitaminen bevat die belangrijk zijn voor een gezonde haar- en nagelgroei.. als het jou helpt op welke manier dan ook dan is daar helemaal niks mis mee hoor !
Als jij je niet goed voelt bij het idee van hormonale therapie en/of minoxidil dan is dat primair jouw gevoel dat je heel serieus moet nemen. Het is idd zo dat je waar je ook voor kiest, je het lang (lees voorgoed) moet gebruiken om het gewenste effect te behalen/behouden.

Verder idd. zijn er prachtige haarwerken, absoluut onzichtbaar voor de buitenwereld. Ik heb ook circa een jaar geleden een aantal salons bezocht om mijn angst/verdriet wat beter te kunnen verwerken en dat heeft mij echt geholpen. Ik weet dat als er 'niets' meer helpt ik altijd de vrouw kan blijven aan de buitenkant die ik altijd was en zo graag wil zijn. Sterker nog, ik check regelmatig bij manlief en goede vriendinnen of het echt echt echt nog niet te zien is en of ze eerlijk willen zijn en dat zijn ze...
Psychologe ben ik vorig jaar in dit kader ook een tijdje mee bezig geweest, maar dat is niet mijn 'ding'. Door deze wekelijkse sessies werd ik min of meer gedwongen geconfronteerd met mijn gevoel van pijn rondom dit probleem, ook op momenten dat ik dat helemaal niet wilde..... ik ben er mee gestopt en zal dit ook niet weer doen. Ieder mens is anders en als het je helpt ... zeker doen!
Wat ik bij mezelf bemerk nu na een jaar is dat ik er volgens mij uiteindelijk mentaal sterker uitkom. Je krijgt ongevraagd een pijnlijk probleem op je bord geschoven en als je dat weet te verwerken dan krijg je 'als cadeau' een stuk relativeringsvermogen en levenservaring bij die je kunt gebruiken bij andere situaties die mogelijk nog op je pad komen. Ik ben minder snel van mijn stuk te krijgen dan voorheen. Denk vaker in oplossingen dan in problemen. Heb mijn zelfvertrouwen toch voor het allergrootste deel herwonnen door te zien dat ik nog meer mooie dingen heb naast mijn haar.
Dikke knuffel en ook jij komt hier uit en doorheen, alleen is dat proces zo verdomde pijnlijk.
Het lukt echt wel snoeteke maar het kost tijd... Dit forum heeft me ook geholpen op een bep. manier.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 23 augustus 2006 om 21:36
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 12:49   #9
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Snoeteke

Volgens mij komen er 16 september een paar dames van hier bij elkaar om te kletsen en elkaar een hart onder de riem te steken. Ik kan er zelf niet bij zijn en misschien spreek ik voor mijn beurt om jou namens de anderen uit te nodigen, maar misschien zou het je kunnen helpen om ook te gaan? Ik kan me (uit ervaring) voorstellen dat dit wellicht nu nog erg eng en confronterend voor je is, maar tegelijkertijd geloof ik ook dat het zó kan relativeren en helpen om met "gelijkgestemden" te kunnen praten, lachen, huilen en info uitwisselen. Dat kan hier natuurlijk ook, maar "live" lijkt me persoonlijk nog prettiger.

Echt, voel je niet beschroomd om alle hulp te pakken die je geboden wordt. Je ontdekt dan vanzelf wat wel bij je past en wat niet. En des te eerder kun je dit allemaal een plekje geven en aan een ander hoofdstuk in je leven beginnen...

Sterkte! Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 16:47   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
Volgens mij komen er 16 september een paar dames van hier bij elkaar om te kletsen en elkaar een hart onder de riem te steken. Ik kan er zelf niet bij zijn en misschien spreek ik voor mijn beurt om jou namens de anderen uit te nodigen, maar misschien zou het je kunnen helpen om ook te gaan? Ik kan me (uit ervaring) voorstellen dat dit wellicht nu nog erg eng en confronterend voor je is, maar tegelijkertijd geloof ik ook dat het zó kan relativeren en helpen om met "gelijkgestemden" te kunnen praten, lachen, huilen en info uitwisselen. Dat kan hier natuurlijk ook, maar "live" lijkt me persoonlijk nog prettiger.

Echt, voel je niet beschroomd om alle hulp te pakken die je geboden wordt. Je ontdekt dan vanzelf wat wel bij je past en wat niet. En des te eerder kun je dit allemaal een plekje geven en aan een ander hoofdstuk in je leven beginnen...

Sterkte! Sammy
Snoeteke
Ik zal er ook zijn.
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 24 augustus 2006 om 16:55
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 19:02   #11
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Heel lief aangeboden van jullie allemaal ... ik denk er nog even over na. Maar zit er momenteel nog teveel doorheen om een beslissing te nemen. Van mn orthomoleculair geneeskundige moet ik juist wat meer afstand proberen te nemen en daar heeft ze denk ik wel gelijk in. Dus ik weet het nog niet. Vind het idd ook nog wel eng en heeeeeeel confronterend. Ben er nog niet met mezelf over uit ... en wacht eerst volgende week maar weer eens even af. Dan moet ik terug naar de dermatoloog. Als daar niks uitkomt verder dan wil mn huisarts me naar Dordrecht laten gaan ... een speciale haarkliniek. Is dat Boersma of een andere???
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 21:40   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Heel lief aangeboden van jullie allemaal ... ik denk er nog even over na. Maar zit er momenteel nog teveel doorheen om een beslissing te nemen. Van mn orthomoleculair geneeskundige moet ik juist wat meer afstand proberen te nemen en daar heeft ze denk ik wel gelijk in. Dus ik weet het nog niet. Vind het idd ook nog wel eng en heeeeeeel confronterend. Ben er nog niet met mezelf over uit ... en wacht eerst volgende week maar weer eens even af. Dan moet ik terug naar de dermatoloog. Als daar niks uitkomt verder dan wil mn huisarts me naar Dordrecht laten gaan ... een speciale haarkliniek. Is dat Boersma of een andere???
Ga er maar vanuit dat dat de albert schweitzer is waar boersma idd aan verbonden is....
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 12:56   #13
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
dus niet zo'n succes ... begrijp ik
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2006, 14:45   #14
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
dus niet zo'n succes ... begrijp ik
Ik ben er zelf nooit geweest, doch nav berichten op dit forum heb ik ervoor gekozen om niet naar hem maar een andere arts te gaan.
Wel heb ik, en anderen op dit forum eveneens goede ervaringen met Dr Munte van het erasmus medisch centrum in rotterdam. Daarnaast lees ik hier ook positieve berichten over Dr de Rhee verbonden aan het leyenburg ziekenhuis in den haag. Misschien toch een optie om een arts te kiezen die door anderen 'aangeprezen' wordt?
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Priorin Lies86 Medicijnen/haargroeimiddelen 18 26 december 2008 12:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.