Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 mei 2007, 23:39   #61
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sterkte!
Wij wachten jouw verslag af en zijn benieuwd.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2007, 00:12   #62
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sec Bekijk bericht
In die fase zit ik dus ook

De laatste tijd ben ik me er meer en meer van aan het overtuigen.
Jongens doe! Ik ben tochwel het toppunt van onzekerheid, elke verandering (kleding, haar etc..) en ik voel me direct onzeker en ben bang wat de buitenwereld van mij vinden zou. Als ik dat lange bericht lees hoe erg jij met je haar bezig bent zou ik zeggen haal het eraf!

Ten eerste ziet het (vind ik) gewoon niet uit, dat doorschijnende haar waar je al flink je schedel ziet, andere mensen zullen hetzelfde denken, weer een andere groep zal het niets intresseren hoe je haar zit. Maar doe het voor jezelf..

Ten tweede ben jezelf niet meer druk bezig ermee, je zal zien dat snel alles beter gaat.. Minder gestrest om hoe je haar zit en dat straal je natuurlijk weer uit...

Ik ben inmiddels bijna 21 en echt blij dat ik eindelijk die stap genomen heb, ik geef toe dat ik even goed wennen moest enkele dagen tot een weekje, maar nu zou ik echt niet anders meer willen! Hoe fijn is het om de discotheek in te lopen en geen zorgen te hoeven maken of dat plukje haar dat kale plekje bedekt? Juist...
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2007, 01:04   #63
Balende
HaarWeb lid
 
Balende's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 151
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
Jongens doe! Ik ben tochwel het toppunt van onzekerheid, elke verandering (kleding, haar etc..) en ik voel me direct onzeker en ben bang wat de buitenwereld van mij vinden zou. Als ik dat lange bericht lees hoe erg jij met je haar bezig bent zou ik zeggen haal het eraf!

Ten eerste ziet het (vind ik) gewoon niet uit, dat doorschijnende haar waar je al flink je schedel ziet, andere mensen zullen hetzelfde denken, weer een andere groep zal het niets intresseren hoe je haar zit. Maar doe het voor jezelf..

Ten tweede ben jezelf niet meer druk bezig ermee, je zal zien dat snel alles beter gaat.. Minder gestrest om hoe je haar zit en dat straal je natuurlijk weer uit...

Ik ben inmiddels bijna 21 en echt blij dat ik eindelijk die stap genomen heb, ik geef toe dat ik even goed wennen moest enkele dagen tot een weekje, maar nu zou ik echt niet anders meer willen! Hoe fijn is het om de discotheek in te lopen en geen zorgen te hoeven maken of dat plukje haar dat kale plekje bedekt? Juist...
I agree
Balende is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2007, 23:08   #64
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
K wil er me toch niet zomaar bij neerleggen hoor...

Najah, k zie nogwel
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2007, 03:38   #65
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
K wil er me toch niet zomaar bij neerleggen hoor...

Najah, k zie nogwel
Ik zie het niet als het erbij neerleggen, meer een afwachting totdat 'het wondermiddel' uitkomt... Is elke dag, elk uur, voor de spiegel hangen graag wat je doet? Exact..
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2007, 04:28   #66
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
Ik zie het niet als het erbij neerleggen, meer een afwachting totdat 'het wondermiddel' uitkomt..
Ed1, Natuurlijk mag jij 't opgeven, maar als de medicijnen en/of voedingssupplementen bij jou niet werken, wil dat nog niet zeggen dat 't bij niemand zal werken! En niet iedereen vindt 't leuk om als skin head door 't leven te gaan.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2007, 14:16   #67
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ed1 Bekijk bericht
Ik zie het niet als het erbij neerleggen, meer een afwachting totdat 'het wondermiddel' uitkomt... Is elke dag, elk uur, voor de spiegel hangen graag wat je doet? Exact..
Ik wil hier niet de pessimist gaan uithangen maar dat 'wondermiddel' kom echt niet van de ene dag op de andere . AGA is zoiets complex's dat zal nog jaren duren eer dat middel komt. Twintig jaar geleden dachten ze ook dat het wondermiddel dichtbij was en behalve minox en fina zitten we nog even ver van de oplossing af...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2007, 14:18   #68
Ed1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2006
Locatie: Nederland
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ed1, Natuurlijk mag jij 't opgeven, maar als de medicijnen en/of voedingssupplementen bij jou niet werken, wil dat nog niet zeggen dat 't bij niemand zal werken! En niet iedereen vindt 't leuk om als skin head door 't leven te gaan.
Dat laatste; helemaal mee eens, ik geef het niet op, maar dit is toch geen leven? Elk kaal plekje bedekken met wat haar... Iemand die op je haar let ziet écht wel dat het niet helemaal klopt... Enja, een zogenaamde "skinhead" is flink wennen maar let voor de gein eens op in de stad hoeveel (doornormale..) jongens dit hebben! Kijk, als je nu ook nog Lonsdale en Pitbull kleding erbij gaat dragen, tsjah.. Maar een leuke blous in combi met een kaal koppie kan erg leuk staan.

Het belangrijkste voor mijzelf is dat ik niet meer dagelijks met mijn haar nu bezig ben en ik me richten kan op (in mijn ogen) belangrijkere dingen zoals o.a. meiden en plezier maken tijdens het uitgaan, iets wat voorheen niet bepaald lukte Maar ieder zijn mening, ik wil alleen zeggen; mensen die twijfelen om het te doen: probeer het iig eens!

EDIT: Dit "kaal"scheren wilt NIET zeggen dat je niet naar de dermatoloog meer hoeft te gaan óf te stoppen met medicijnen oid, ALS dat spul bij je werkt werkt het ook met een kort kapsel! Tot die tijd dat de medicijnen echt aanslaan en je resultaat ziet zie je verder, dan heb je iig tot die tijd niet die grote last op je schouders van "zit m'n haar wel goed?".

Laatst gewijzigd door Ed1; 4 mei 2007 om 15:50
Ed1 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 17:26   #69
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Beste vrienden,

Hier ben ik dat met mijn informatie... K ben gistere naar de dermatoloog geweest. Zal even in het kort vertellen...

Ik had dus een afspraak om half 5 en ik meldde me aan en ik mocht direct in me eentje in een onderzoekskamertje gaan zitten. Daar heb ik dan enkele minuten egwacht op de dokter. Toen de dokter binennkwam vroeg ie wat probleem ik had. Ik zei dta ik problemen heb met me haar dat het meer en meer uitvalt en dat ik steeds dunnere haren krijg. Hij vroeg me even te gaan zitten en bekeek even me haar en vroeg of me vader kaal was, en of ik mensne in de familie heb die kalende zijn. Me vader is niet kaal, maar in de familie wel een beetje. Hij zei dus dat het erfelijk was, en hij zei dat ik 2 dingen kon doen. Ofwel moest ik naar NL om daar naar een dermatoloog te gaan en me daar Propecia proberen laten voorschrijven, of ik kon Neoxidil gaan gebruiken. Hij zei dat k nog jong was en dat k best neoxidil zou gebruiken enkele maanden en dan nog eens terugkom voor onderzoek om te kijken of t werkt. Het is een soort van verstuiver dta k moet gaan halen, en ik moet 10 keer verstuiven op me hele bovekant en een beetje uitsmeren. Hij zei dat in de meeste gevallen de haaruitval wel stopt, maar teruggroeien van nieuwe haren was minder kans toe. K zei dat ik al blij zou zijn, als het al stopt met uitvallen...
Ik vroeg of het ook zou kunne komen door een tekort aan vitaminen etc... en hij zei "Nee, je bent een kerngezonde jongeman". Toch vraag ik me af of het toch misschien kan zijn dat ik ook nog n vitaminetekort heb of kan dat niet..?
Achja, ik ga over een uurtje naar de apotheker om me Neoxidil te gaan halen. Ik zou het elke dag 2 keer moete doen...

Nou dit was t dan, hopelijk werkt t,
Bart
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 19:34   #70
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Beste vrienden,

Hier ben ik dat met mijn informatie... K ben gistere naar de dermatoloog geweest. Zal even in het kort vertellen...

Ik had dus een afspraak om half 5 en ik meldde me aan en ik mocht direct in me eentje in een onderzoekskamertje gaan zitten. Daar heb ik dan enkele minuten egwacht op de dokter. Toen de dokter binennkwam vroeg ie wat probleem ik had. Ik zei dta ik problemen heb met me haar dat het meer en meer uitvalt en dat ik steeds dunnere haren krijg. Hij vroeg me even te gaan zitten en bekeek even me haar en vroeg of me vader kaal was, en of ik mensne in de familie heb die kalende zijn. Me vader is niet kaal, maar in de familie wel een beetje. Hij zei dus dat het erfelijk was, en hij zei dat ik 2 dingen kon doen. Ofwel moest ik naar NL om daar naar een dermatoloog te gaan en me daar Propecia proberen laten voorschrijven, of ik kon Neoxidil gaan gebruiken. Hij zei dat k nog jong was en dat k best neoxidil zou gebruiken enkele maanden en dan nog eens terugkom voor onderzoek om te kijken of t werkt. Het is een soort van verstuiver dta k moet gaan halen, en ik moet 10 keer verstuiven op me hele bovekant en een beetje uitsmeren. Hij zei dat in de meeste gevallen de haaruitval wel stopt, maar teruggroeien van nieuwe haren was minder kans toe. K zei dat ik al blij zou zijn, als het al stopt met uitvallen...
Ik vroeg of het ook zou kunne komen door een tekort aan vitaminen etc... en hij zei "Nee, je bent een kerngezonde jongeman". Toch vraag ik me af of het toch misschien kan zijn dat ik ook nog n vitaminetekort heb of kan dat niet..?
Achja, ik ga over een uurtje naar de apotheker om me Neoxidil te gaan halen. Ik zou het elke dag 2 keer moete doen...

Nou dit was t dan, hopelijk werkt t,
Bart
Neoxidil:

http://pharma.microsite.be/detail.as...L&OldID=N03341

http://www.bcfi.be/Folia/1999/F26N12A.cfm
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 19:49   #71
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Zo, ben t gaan halen 27.5 € voor Neoxidil (minoxidil) 2%.

Wat isdat duur zeg.. en t ismaar voor n maand..
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 20:02   #72
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Freak Out,

Ik vind 't heel begrijpelijk en goed dat de dermatoloog jou nog te jong vindt om aan finasteride te beginnen en dat hij je eerst minoxidil 2% laat gebruiken. Als je geen irritaties en eczeem krijgt door deze 2%, zou je na 3 maanden kunnen overschakelen op 5% voor een beter resultaat, indien gewenst.

In België is minoxidil 2% -dacht ik- heel goedkoop te krijgen bij de apotheek......vraag maar even aan Dundee.

Vitaminetekort is zeer onwaarschijnlijk, tenzij je een kettingroker, junk of alcoholist bent.

Laatst gewijzigd door Hanna; 10 mei 2007 om 20:04
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 20:17   #73
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoi Freak Out,

Ik vind 't heel begrijpelijk en goed dat de dermatoloog jou nog te jong vindt om aan finasteride te beginnen en dat hij je eerst minoxidil 2% laat gebruiken. Als je geen irritaties en eczeem krijgt door deze 2%, zou je na 3 maanden kunnen overschakelen op 5% voor een beter resultaat, indien gewenst.

In België is minoxidil 2% -dacht ik- heel goedkoop te krijgen bij de apotheek......vraag maar even aan Dundee.

Vitaminetekort is zeer onwaarschijnlijk, tenzij je een kettingroker, junk of alcoholist bent.
Ja dat klopt , ik betaalde bij de apotheek hier in belgie 11,75 € voor 60ml (maanddosis) 5% minoxidil .De 2% moet nog iets goedkoper zijn ,ik denk 9€ a 10€ per 60ml . Begin idd met de 2% ,en als je er geen irritaties...eczeem of dergerlijke door krijgt ,schakel dan gewoon na 3 maand over op 5% ..(deze is wat sterker, en geeft sneller resultaat).
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 20:32   #74
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik heb net 27.5€ betaald voor 60ml 2%

Als k dat elke maand moet betalen..
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2007, 21:41   #75
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freak out Bekijk bericht
Ik heb net 27.5€ betaald voor 60ml 2%

Als k dat elke maand moet betalen..
Nee, dat hoef je dus niet iedere maand te betalen. Stom van die dermatoloog dat hij geen rekening heeft gehouden met de prijzen.
Maar in het vervolg koop je de minoxidil gewoon merkloos, vervaardigd door de apotheker zelf, tenminste, dat is -denk ik- wat Dundee bedoelt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.