Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 december 2008, 22:14   #1
Flora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2008
Berichten: 6
Oudere vrouw en haaruitval- welke middelen zijn geschikt

Na veel zoeken op dit leerzame forum kom ik toch niks tegen dat op mijn specifieke situatie slaat. Ik ben nl bijna 62 en heb mijn hele leven een dikke bos krullend haar gehad, Ik kwam al vroeg in de overgang, op mijn 42 ste , dus die heb ik al heel lang achter de rug. Een half jaar geleden ongeveer merkte ik dat mijn haar vooral bij het wassen erg uitviel, steeds een hele bos in de borstel. Sinds 14 dagen is het veel erger geworden, ik ben denk ik wel een derde van mijn haar kwijt ben, het is ook korter geworden. Ik kan het nog wel opsteken dan zie je het niet zo. Ik zie wel op tegen de gang naar huisarts en dan de dermatoloog, daarom probeer ik me eerst goed te orienteren. Want wat is het, je zou denken AGA gezien mijn leeftijd,maar ja begint wel laat dan, en het haar valt overal uit ook van achteren en aan de slapen alleen zie je het daar minder. Veel van de middelen werken hormonaal en daar vindt ik niks over terug voor vrouwen van mijn leeftijd. Misschien is er iemand die haar ervaringen wil delen?
Flora is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2008, 00:06   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Flora,

Ga wel eerst naar de huisarts om je bloed te laten onderzoeken. Misschien is het een ijzertekort of is er iets met de schildklier aan de hand.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2008, 08:59   #3
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Flora,

Ik was net zo, ik heb wel een paar maanden gewacht met naar de huisarts te gaan. Toen ik eindelijk ging nam hij het niet serieus. Hij liet wel de bloedonderzoeken doen, die Hanna al aanraadde. Daar kwam niets uit en ik dacht, het zal wel AGA zijn! Een bevriend huisarts zei dat ik gewoon een afspraak met de dermatoloog moest maken omdat het uitvallen ineens wel erg snel ging. Ik heb dat gedaan en moest toen nog 2 maanden wachten voor ik terecht kon en die haren maar uitvallen ondertussen. Om een lang verhaal kort te maken, diagnose: AGA en Cicatriciele Alopecia. Dat loog er dus niet om he?
Ik slik nu voor de AGA: Dutasteride en voor de CA Plaquenil (afgelopen 3 maanden ook Doxycycline).
Ik raad je aan om echt naar de dermatoloog te gaan!

Groetjes en sterkte
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2008, 14:17   #4
Flora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2008
Berichten: 6
oudere vrouw en haaruitval

Bedankt voor de goede raad, ga hem zeker opvolgen
Flora
Flora is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzuring tegengaan als oplossing voor AGA sjef Overige behandelingen 249 9 januari 2012 19:58
Haarhoeve Vermaat een rekenwonder! Do Haarwerken 25 13 december 2011 12:35
acné en AGA; welke middelen? Lon Haarproblemen bij vrouwen 2 11 december 2007 21:46
Info over trichotillomanie, monique3 TTM - Algemeen 16 22 november 2002 23:21
Welke behandelingen zijn ook voor vrouwen geschikt? Do Haarproblemen bij vrouwen 3 28 december 2001 17:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.