Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 april 2007, 19:01   #16
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uw Kapper Bekijk bericht
Van onze klant vernamen wij vandaag dat zij op dit forum een uitgebreide discussie heeft gevoerd over haar behandeling en vooral de negatieve reacties op haar bericht.

Met enige terughoudendheid geven graag toelichting waarom wij op onze wijze werken. De terughoudendheid zit vooral in het soort reacties die worden gegeven op dit forum. Wij werken niet met de standaard medicijnen zoals finasteride etc. Zijn wij daarom meteen oplichters of bestaan er ook alternatieven?

Er worden nogal snel verwijten gemaakt op dit forum, daar willen wij niet in meegaan. Maar heeft iemand een inhoudelijke vraag over het soort behandeling die wij bieden, dan gaan wij daar graag op in. Niet met als doel om reclame te maken (ik zal geen links naar onze site plaatsen of onze naam noemen), maar puur om een inhoudelijk betoog te voeren en onze kennis te delen (dat is een van de doelen van onze website).
Geachte uw kapper,

er wordt hier geen enkel verwijt gemaakt. Er wordt hier niemand een oplichter genoemd. Ik raad u derhalve aan de berichten nog eens goed door te lezen.

Zoals uw-kapper ongetwijfeld ook bekend is, worden er talloze middelen tegen haaruitval verkocht die voor veel geld over de toonbank gaan, en geen enkel effect hebben. Volgens de verkopers van dit soort middelen is het resultaat fantastisch, maar de klant wordt vaak bijna regelrecht opgelicht. De winkels staan er vol mee, de goedgelovige koper worden vaak honderden euro's uit de zak geklopt (misschien is het een idee om met de zoekfunctie eens te zoeken op Scam, dan vindt u een veelheid aan middelen die bewezen niet werken).

Een post zoals die van uw klant Scarlett, van wie de enige post bestaat uit dit soort berichtgeving, doet dan al heel snel denken aan verkapte reclame. Zeker gezien het feit dat er alleen maar wordt geroepen dat het middel al na één keer shampoo-en helpt, met het adres van uw website toegevoegd. Wellicht kunt u zich dat voorstellen. En dát is wat er door mij werd opgemerkt, en daarover is uw klant Scarlett volledig uit haar panty gegaan. Ook de manier waarop er bij Scarlett AGA zou zijn vastgesteld is verwonderlijk en roept vragen op.

De door u op uw website genoemde producten van Biosthetique om haaruitval tegen te gaan zijn zeker niet goedkoop, en zoals een vrouwelijk lid hier al meldt, hadden ze bij haar geen enkel effect, alleen op de portemonnee. Dat is helaas geen op zichzelf staande ervaring.

Het begrip 'verzuring en haaruitval' is hier al eens besproken, maar ook toen werden de bewijzen voor het effectief bestrijden van de verzuring om haaruitval tegen te gaan algemeen als flinterdun of minder betiteld (u kunt zoeken op 'Verzuring').

Ik hoop dat Uw Kapper wél het inzicht zal kunnen opbrengen dat het kritisch staan tegenover welke behandeling dan ook (niet alleen tegenover 'uw' behandeling, maar tegenover ALLE behandelingen) van Haarweb-leden (in ieder geval mijzelf), niet verward wordt met het feit dat iedereen die iets aanbiedt buiten Finasteride een oplichter wordt genoemd. Dat gebeurt hier namelijk helemaal niet, er vinden hier zeer uitgebreide discussies plaats over vele middelen (ik raad u aan de rubriek Medicijnen/oplossingen eens te bezoeken, en het Haarwoordenboekje te lezen. Dan ziet u dat Haarwebbezoekers zéker niet afwijzend staan tegenover andere middelen dan Finasteride).

Ik heb zelf uw website wel degelijk bekeken. Als 'lijder' aan AGA ken ik veel middelen, net zoals velen hier, die zich zeer regelmatig verdiepen in onderzoeken, medische info en andere documentatie, meestal van PubMed, een betrouwbare bron) en dicht mezelf een gezond-boeren-verstand toe. Eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk van de verschafte informatie. U noemt geen gedegen onderzoeken, geen wetenschappelijke bronnen. U presenteert feiten als waarheid zonder deze te kunnen onderbouwen. De onduidelijke fotootjes op de website kunnen mij niet overtuigen.
Er zijn talloze mensen van wie ik met volkomen zekerheid kan beweren dat ze niet aan verzuring lijden, maar wel aan haaruitval (onder andere mijzelf). Het gaat derhalve te ver verzuring als oorzaak van haaruitval aan te wijzen (leest u daarvoor ook mijn eerdere berichten).

Voor alle als effectief bewezen middelen worden overigens in het Haarwoordenboekje bronnen en onderzoeken genoemd.

Bovendien biedt u een haarwortelanalyse aan, die bij de meeste dermatologen geheel kosteloos kan worden verricht (trichogram en analyse).

U verklaart op uw website diagnoses te stellen door middel van gedegen onderzoek, maar hoefde bij uw klant Scarlett alleen maar even op het hoofd te kijken, 'toen wist u het al', en overhandigde haar een A4'tje met feiten over verzuring.

Het zijn zomaar wat opmerkingen, die mij bij het doorlezen van uw website en het verhaal van Scarlett zijn opgevallen.
U mag nu best gaan verklaren dat ik u een oplichter noem, maar dat is helemaal niet zo. Ik stel alleen kritische vragen.

Ik zal dat ook doen als u hier inhoudelijke informatie plaatst. Ik hoop dat die informatie diepgaander is dan die op website (het liefst onderzoeksverslagen van bij voorkeur dubbelblinde onderzoeken met placebogroepen e.d.).
Ik kijk uit naar uw zinvolle bijdrage!
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 21 april 2007 om 15:59
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 10:10   #17
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Gniffel

Hihihi! Niet dat het echt om te lachen is allemaal, maar het zijn reacties naar mijn hart, Georgie!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2007, 11:47   #18
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Hihihi! Niet dat het echt om te lachen is allemaal, maar het zijn reacties naar mijn hart, Georgie!
Dank u.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2007, 11:43   #19
Uw Kapper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 4
re:

Hallo Georgie,

Dat er veel haarmiddeltjes zijn die niet (altijd) werken is ons ook bekend. Daarom werken wij op een zo transparant mogelijke wijze en proberen wij met (haarworte)foto's de voorgang zo objectief mogelijk te kunnen tonen.

Voor zover ons bekend zijn wij de enige kapper in Nederland die de producten van La Biosthetique en het ontzuren gecombineerd gebruiken. Helaas kunnen wij niet met wetenschappelijk onderzoek onze resultaten onderbouwen. Het laten uitvoeren van een gedegen wetenschappelijk onderzoek is voor een eenvoudige ondernemer wat tijd en geld betreft geen haalbare zaak.

Ook naar de gevolgen van ver/ontzuring is voor zover ons bekend geen wetenschappelijk onderzoek. Waarschijnlijk omdat dit te 'alternatief' is. La Biosthetique publiceerd haar onderzoeken niet, waarschijnlijk i.v.m. concurrentie. Dus blijft er maar weinig discussie over als je alleen met wetenschappelijke feiten wilt discussieren.

Wij zijn ook bekend met de onderzoeken naar AGA op Pubmed. Daarom zijn wij nu bezig met een plantaardige AGA remmer. Niet alle haarproblemen hebben een erfelijke oorzaak, vandaar dat wij met onze werkwijze een zo breed mogelijk scala aan behandelingen aanbieden.

De onderzoeken die huisartsen (bloed) en dermatologen (Trichogram) verrichten verschillen van onze werkwijze. Ook het vaststellen van verzuring bij Scarlet verliep veel genuanceerder dan 'het kijken naar de hoofdhuid'. Hiervoor hebben wij o.a. bloed onder de microscoop bekeken.

Als jij als voorwaarde stelt dat wij alleen wetenschappelijk onderbouwde info mogen geven, dan houdt de discussie snel op. Met een kritische discussie hebben wij geen moeite, maar als alleen wetenschappelijke kennis als waarheid geldt, dan sluit je heel veel info wat ons betreft uit.
Uw Kapper is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 16:48   #20
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uw Kapper Bekijk bericht
.

Ook naar de gevolgen van ver/ontzuring is voor zover ons bekend geen wetenschappelijk onderzoek. Waarschijnlijk omdat dit te 'alternatief' is. La Biosthetique publiceerd haar onderzoeken niet, waarschijnlijk i.v.m. concurrentie. Dus blijft er maar weinig discussie over als je alleen met wetenschappelijke feiten wilt discussieren.

Er kunnen andere redenen zijn waarom La Biosthetique haar onderzoeken niet publiceert. In de 'cosmetische' wereld worden nauwelijks gedegen onderzoeken gedaan, en al vrijwel helemaal nooit met grote onderzoeksgroepen en controlegroepen. Er bestaat ook geen enkele verplichting toe. Iedere cosmeticafabrikant mag een potje shampoo fabriceren, erop zetten wat hij wil, en claimen dat het product fantastisch werkt. Sterker nog: dat gebeurt wekelijks. Het zou dus heel goed kunnen zijn dat gedegen onderzoeken helemaal niet bestaan.
We kennen allemaal de reclames voor crèmes e.d., waaronder dan héél klein staat: getest op 16 vrouwen...

Wij zijn ook bekend met de onderzoeken naar AGA op Pubmed. Daarom zijn wij nu bezig met een plantaardige AGA remmer. Niet alle haarproblemen hebben een erfelijke oorzaak, vandaar dat wij met onze werkwijze een zo breed mogelijk scala aan behandelingen aanbieden.

Ik ben mij er zeer wel van bewust dat niet alle haaruitval erfelijk is. Dan is het ook geen AGA meer, overigens. Er zijn hier op Haarweb veel plantaardige 'AGA-remmers' langsgekomen overigens, dus ik verwacht (nog) niet veel nieuws.

De onderzoeken die huisartsen (bloed) en dermatologen (Trichogram) verrichten verschillen van onze werkwijze. Ook het vaststellen van verzuring bij Scarlet verliep veel genuanceerder dan 'het kijken naar de hoofdhuid'. Hiervoor hebben wij o.a. bloed onder de microscoop bekeken.

Dan bevreemdt haar posting mij nóg meer. Ze vermeldt van alles, maar nergens een bloedonderzoek. Ik citeer nog even uit haar bericht:

Ik heb meteen opgebeld en een afspaak gemaakt met de man die overigens erg aardig was en echt de tijd nam om antwoord op al mijn vragen te geven. Op maandag maakte ik de afspraak en de woensdag erop zat ik in de kapperstoel. Natuurlijk erg zenuwachtig. Het ging als volgt; De kapper kwam binnen en keek op mijn hoofd, drukte wat op mijn hoofdhuid en zij, "ooh, ik zie het al, lees dit maar even, ik kom zo." Dus kreeg ik een A4tje te lezen met informatie over haaruitval door verzuring. Daarna kreeg ik een hoofdhuidbehandeling en verliet ik de kapsalon met speciale shampoo, creme, lotion en bovenal hoop.

Als jij als voorwaarde stelt dat wij alleen wetenschappelijk onderbouwde info mogen geven, dan houdt de discussie snel op. Met een kritische discussie hebben wij geen moeite, maar als alleen wetenschappelijke kennis als waarheid geldt, dan sluit je heel veel info wat ons betreft uit.
U legt mij woorden in de mond. Ik stel nergens voorwaarden. Ik zou dat soort informatie alleen wel graag zien. Ik citeer ook mijzelf nog even:

Ik zal dat ook doen als u hier inhoudelijke informatie plaatst. Ik hoop dat die informatie diepgaander is dan die op website (het liefst onderzoeksverslagen van bij voorkeur dubbelblinde onderzoeken met placebogroepen e.d.).

En natuurlijk blijf ik uitkijken naar uw zinvolle bijdrage!
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2007, 17:39   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zodra de werking van een middel officieel bewezen is, zal de fabrikant het rapport betreffende dat onderzoek dolgraag publiceren en heeft hij ondertussen al patent aangevraagd.

Als de werking van middelen niet door gedegen wetenschappelijk onderzoek is bewezen, vallen ze toch onder kwakzalverij?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 08:38   #22
Uw Kapper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 4
patent

Hoi Hanna,

Op veel dingen kan je geen patent aanvragen. Patent moet aan veel eisen voldoen. Een fabrikant kan uit strategische overwegingen geen patent aanvragen, omdat hij dan zijn hele proces/werking openbaar moet maken en concurrenten dan vaak op een iets andere manier hetzelfde proberen te realiseren.

Patent beschermt dus niet altijd.

Je mag beweren dat als iets niet bewezen is in wetenschappelijk onderzoek, het kwakzalverij is. Maar van heel veel dingen die 'wetenschappelijk bewezen zijn' komt men later terug. Zo werd vroeger altijd gesteld dat veel melk drinken gezond zou zijn, terwijl het voedingscentrum hier nu een limiet voor adviseert. Veel onderzoek wordt gesponsord door grote bedrijven, is het dan nog objectief? Wordt er dan ook veel onderzoek gedaan om het tegendeel te bewijzen?

Laatst gewijzigd door Uw Kapper; 27 april 2007 om 08:42
Uw Kapper is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 09:48   #23
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zodra de werking van een middel officieel bewezen is, zal de fabrikant het rapport betreffende dat onderzoek dolgraag publiceren en heeft hij ondertussen al patent aangevraagd.

Als de werking van middelen niet door gedegen wetenschappelijk onderzoek is bewezen, vallen ze toch onder kwakzalverij?
Dat geldt niet voor cosmetische producten, alleen voor medicijnen. Van cosmetische producten hoef je de werking niet te bewijzen. Zo werkt er geen enkele crème bewezen tegen rimpels, en toch beweren alle fabrikanten van wel. La Biosthetique mag over zijn producten beweren wat ze maar willen en wonderen beloven, en niemand zal ze een strobreed in de weg leggen.
Vaak heeft een producten ook helemaal geen behoefte om dat te bewijzen: zodra producten werkelijk tegen iets werken, zouden ze onder de medicijnwet kunnen gaan vallen, en moet je plotseling aan heel veel strengere eisen voldoen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 09:49   #24
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uw Kapper Bekijk bericht
Hoi Hanna,

Op veel dingen kan je geen patent aanvragen. Patent moet aan veel eisen voldoen. Een fabrikant kan uit strategische overwegingen geen patent aanvragen, omdat hij dan zijn hele proces/werking openbaar moet maken en concurrenten dan vaak op een iets andere manier hetzelfde proberen te realiseren.

Patent beschermt dus niet altijd.

Je mag beweren dat als iets niet bewezen is in wetenschappelijk onderzoek, het kwakzalverij is. Maar van heel veel dingen die 'wetenschappelijk bewezen zijn' komt men later terug. Zo werd vroeger altijd gesteld dat veel melk drinken gezond zou zijn, terwijl het voedingscentrum hier nu een limiet voor adviseert. Veel onderzoek wordt gesponsord door grote bedrijven, is het dan nog objectief? Wordt er dan ook veel onderzoek gedaan om het tegendeel te bewijzen?

Uw slaat de spijker op de kop, UwKapper! Scherp gezien. Ook La Biosthetique is een bedrijf dat eigen onderzoek verrricht en sponsort.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2007, 13:07   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Dat geldt niet voor cosmetische producten, alleen voor medicijnen. Van cosmetische producten hoef je de werking niet te bewijzen. Zo werkt er geen enkele crème bewezen tegen rimpels, en toch beweren alle fabrikanten van wel. La Biosthetique mag over zijn producten beweren wat ze maar willen en wonderen beloven, en niemand zal ze een strobreed in de weg leggen.
Vaak heeft een producten ook helemaal geen behoefte om dat te bewijzen: zodra producten werkelijk tegen iets werken, zouden ze onder de medicijnwet kunnen gaan vallen, en moet je plotseling aan heel veel strengere eisen voldoen.

Precies! Dat bedoelde ik ook! Betreffende produkten kunnen heel goed vergeleken worden met anti-rimpelcrêmes, waarbij menige consument tegen beter weten in hoopt dat 't misschien toch enigszins zal werken, terwijl een aanzienlijk goedkoper produkt en/of een gezondere leefwijze dezelfde werking heeft.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2007, 09:40   #26
Uw Kapper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2007
Berichten: 4
re:

Met het bewijzen of iets werkt, doelde ik op het aanvragen van een patent. Voor de aanvraag van een patent is het ook noodzakelijk dat je aantoont dat wat je patenteert werkt.

Voor zover ons bekent verricht La Biosthetique eigen onderzoek. Veel andere bedrijven sponsoren onderzoek gedaan door derden, hierdoor zie je als buitenstaander de belangenverstrengeling tussen de onderzoeker en de sponsor niet. Verricht je eigen onderzoek en publiceer je dat niet in het openbaar dan kan er geen sprake zijn van belangenverstrengeling.

Natuurlijk geldt bijna altijd dat gezonder leven een hele grote invloed heeft, vaak meer dan menige crème of medicijn. Dat is ook waarom wij bloedfoto's maken, zodat de klant kan zien dat zijn of haar levenswijze direct invloed kan hebben op het lichaam. In het geval van ontzuring krijgen alle klanten van ons het advies minimaal 2 liter water en 2x per dag groente te eten om de mineralen in het lichaam aan te vullen. Pas als hier onvoldoende voortgang mee wordt geboekt adviseren wij de klanten voedingssupplementen. Natuurlijk kan een klant dit ook zelf, maar soms is het goed om feedback te krijgen en te zien dat wat je doet ook echt effect heeft. Dat is ook een van de redenen dat wij bloedfoto's maken. Niet iedereen kan consequent gezond leven zonder dat hij of zij het effect merkt, feedback kan dan enorm stimulerend werken.
Uw Kapper is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2007, 09:49   #27
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uw Kapper Bekijk bericht
Voor zover ons bekent verricht La Biosthetique eigen onderzoek. Veel andere bedrijven sponsoren onderzoek gedaan door derden, hierdoor zie je als buitenstaander de belangenverstrengeling tussen de onderzoeker en de sponsor niet. Verricht je eigen onderzoek en publiceer je dat niet in het openbaar dan kan er geen sprake zijn van belangenverstrengeling.
En dan is er ook geen sprake van controleerbare resultaten.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2007, 21:10   #28
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uw Kapper Bekijk bericht
Met het bewijzen of iets werkt, doelde ik op het aanvragen van een patent. Voor de aanvraag van een patent is het ook noodzakelijk dat je aantoont dat wat je patenteert werkt.

Voor zover ons bekent verricht La Biosthetique eigen onderzoek. Veel andere bedrijven sponsoren onderzoek gedaan door derden, hierdoor zie je als buitenstaander de belangenverstrengeling tussen de onderzoeker en de sponsor niet. Verricht je eigen onderzoek en publiceer je dat niet in het openbaar dan kan er geen sprake zijn van belangenverstrengeling.

Natuurlijk geldt bijna altijd dat gezonder leven een hele grote invloed heeft, vaak meer dan menige crème of medicijn. Dat is ook waarom wij bloedfoto's maken, zodat de klant kan zien dat zijn of haar levenswijze direct invloed kan hebben op het lichaam. In het geval van ontzuring krijgen alle klanten van ons het advies minimaal 2 liter water en 2x per dag groente te eten om de mineralen in het lichaam aan te vullen. Pas als hier onvoldoende voortgang mee wordt geboekt adviseren wij de klanten voedingssupplementen. Natuurlijk kan een klant dit ook zelf, maar soms is het goed om feedback te krijgen en te zien dat wat je doet ook echt effect heeft. Dat is ook een van de redenen dat wij bloedfoto's maken. Niet iedereen kan consequent gezond leven zonder dat hij of zij het effect merkt, feedback kan dan enorm stimulerend werken.
Dat lees je vaak, dat een gezonde levensstijl bijdraagt aan mooi en gezond haar, maar pruiken gemaakt van de haren van joden in concentratiekampen behoorden tot de gewildste.
Inderdaad kan een anorexiapatient met extreem ondergewicht haaruitval krijgen, maar dat ligt m.i. aan het feit dat de oestrogeenproductie beneden een bepaald percentage lichaamsvet ernstig vermindert, waardoor androgenen vrij spel krijgen in het mollen van de haarfollikels.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2007, 21:24   #29
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
En tussen mijn 18de en 24ste jaar leefde ik voornamelijk van kaakjes, crackers met pindakaas en engelse drop maar ik heb nooit meer zo'n mooie haardos gehad als in die jaren.
Volgens mij heeft gezonde voeding praktisch geen invloed op de kwaliteit van je haar.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2007, 16:29   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uw Kapper Bekijk bericht
Op veel dingen kan je geen patent aanvragen. Patent moet aan veel eisen voldoen. Een fabrikant kan uit strategische overwegingen geen patent aanvragen, omdat hij dan zijn hele proces/werking openbaar moet maken en concurrenten dan vaak op een iets andere manier hetzelfde proberen te realiseren.
Op alle natuurprodukten kun je inderdaad geen patent aanvragen.
En als 't waar zou zijn dat een fabrikant "uit strategische overwegingen" geen patent wil aanvragen, zou geen enkele fabrikant dit nog ooit overwegen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn verhaal: ben 18-jarige jongen! devries Haarwerken 12 12 februari 2006 23:29
mijn verhaal Birgitteke TTM - Algemeen 1 7 mei 2005 09:05
"Een stukje van mijn verhaal..." bolleke TTM - Algemeen 2 17 februari 2005 20:58
Mijn verhaal (over ttm) in ;Mijn Geheim. monique3 Boeken en artikelen 11 23 augustus 2004 23:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.