Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2007, 10:37   #1
Hans Eberhard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2007
Berichten: 3
Grijs Haar Kleuren

Heb eindelijk een kapper gevonden die mijn grijze haren zo kleurt dat ik geen geverfde kop heb ! Hij gebruikt een amerikaans goedje uit New-York en ik ben in razendsnel klaar. Het middel heet minmenzcolor.

Zijn er nog mensen op haarweb die hier ervaring mee hebben ?
Hans Eberhard is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2007, 16:46   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Hans,

Ik heb 't bestudeerd en krijg de indruk dat 't precies hetzelfde is als mijn kleurshampoo zonder ammonia die eveneens uit 2 componenten bestaat en hoe langer je 't laat inwerken, des te intenser er gekleurd wordt; ook vervaagt 't langzaam en moet je 't na 3-4 weken herhalen.
Een verschil is, dat je bij de kleurshampoo gewoon een verpakking koopt waarvan de kleur ietsje lichter is dan je eigen haar en verder geen moeilijk gedoe. Het is ook aanzienlijk goedkoper dan Minmenz, gewoon: Gühl ultra milde kleurshampoo (Etos, €10,50 bij kort haar of weinig haar voldoende voor minstens 2 behandelingen)

Toch goed dat je 't gemeld hebt, want er zijn altijd mensen die zelf te onhandig zijn of zich liever laten vertroetelen door een kapper.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 10:59   #3
Hans Eberhard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2007
Berichten: 3
Beste Hanna,

Heb me inmiddels meer verdiept in de materie. Het is zeker niet hetzelfde, wat mijn kapper gebruikt is ammoniavrij ! Ik heb begrepen dat andere producten zo diep in het haar het werk doen waardoor na korte tijd een vreemde roodzweem ontstaat, en dat wil ik niet. Minmenz bevalt me uitstekend het voelt niet zoals haarverf waardoor mijn haar ook droger aanvoelt. Juist de zachtheid van het product, heb anders gauw jeuk op mijn huid en de snelheid waarmee het gaat bevalt me ook. Mijn kapper kamt het middel door mijn haar waardoor ik niet alle grijze haren gekleurd krijg anders kan ik om de 2 weken gaan. Misschien komen ze nog een keer met iets voor thuis. Ze hebben wel een heel mooie website.

Groeten Hans
Hans Eberhard is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 13:28   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Die Gühl Ultramild kleurshampoo is juist ook zonder ammonia!

En is dus voor thuisgebruik. Ik gebruik het al jaren lang 1 keer per maand. Ideaal.

Maar de kapper zal het er vast niet mee eens zijn, anders heeft hij/zij niks meer te doen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2007, 23:29   #5
altijd pech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 22
Is ammonia zo slecht dan, dat jullie ammoniavrije kleuring gebruikt? Of gebruiken jullie het puur omdat het niet irriteert?

Ik weet trouwens niet of in de mijne wel ammonia zit, volgens mij wel. Ik heb alleen nooit last van. Ik neem aan dat het dan niet erg is?
altijd pech is offline   Met citaat reageren
Oud 16 oktober 2007, 23:47   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er moet duidelijk op de verpakking staan of er ammonia in zit of niet.

Ammonia is niet bepaald vriendelijk voor de hoofdhuid, alhoewel waterstofperoxide dat ook niet echt is, maar ammonia stinkt ook nog verschrikkelijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarmee kleuren jullie je (uitvallende) haar? Mamala Haarproblemen bij vrouwen 34 3 maart 2007 14:57
Het kleuren van grijs haar Silverliner Overige (haar)discussies - Algemeen 3 1 december 2006 15:39
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.