Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2007, 23:16   #1
pietje84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Berichten: 18
Ander soort haaruitval?

Hallo allemaal,

ik heb al eerder een bericht gepost en ben al een stukje wijzer geworden.
Echter, ik vroeg me af of er mensen zijn bij wie de haaruitval ong. hetzelfde is als bij mij. Ik ben 2 keer bij de dermatoloog en huisarts geweest en die hebben na allerlei onderzoekjes geen oorzaak kunnen vinden. De dermatoloog concludeerde dat ik een beetje AGA heb en iets van diffuus haaruitval waarover hij verder niks kon zeggen.

Ik heb sinds ong. een half jaar bovenop mijn hoofd heel veel haaruitval, het is al echt extreem dun geworden nu. Ik krijg geen inhammen of wijkende haarlijn en geen kale kruin, bovenop valt gewoon alles uit. Als het zo door gaat ben ik in een jaar tijd al mijn haar verloren. De dermatoloog heeft me nu ook propecia voorgeschreven, maar daar twijfel ik nog over (ivm kosten en bijwerkingen). In de verhalen die ik hier lees zie ik niet echt iemand bij wie het zo gaat. Ik heb overigens inmiddels mijn haar ook gemilimeterd omdat ik er niet meer echt goed mee om kon gaan.

Ik vraag me dus af of iemand op dezelfde manier zijn haar verliest. In een keer overal bovenop je hoofd en zo snel. Ik vind kaal worden sowieso al moeilijk te accepteren, maar helemaal als het op zo'n manier en zo snel gaat. Zeker als je niet weet hoe het kan.
Ik hoor het graag van jullie...
pietje84 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 00:59   #2
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
hallo

ik wil je graag helpen, en het klinkt bekend om eerlijk te zijn (even though it didn't go that fast with me) maar ik wil eerst even weten:

-als je naar je eigen scalp kijkt, is deze dan rood? en heb je last van jeuk.
-is de haarlos beperkt tot een bepaalde plek boven op je hoofd, of is het echt versprijd over de hoofdhuid?

ik wil je niet bang maken met diagnoses, dus ik wacht eerst totdat ik antwoord heb op deze vragen, voordat ik mijn vermoeden uit.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 01:47   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Pietje,
Voor zover ik begrepen had uit jouw vorige posts, had je geen last van jeuk, schilfers en/of rode plekken, klopt dat?
Je kunt ook nog naar een andere dermatoloog toestappen om zijn diagnose en advies te horen.
De eventuele bijwerkingen van finasteride zijn niet prettig, maar zodra je stopt met 't slikken, verdwijnen die bijwerkingen snel, zegt men.
Overigens is Propecia schunnig duur en vind ik 't waardeloos van jouw dermatoloog dat-ie niet de veel goedkopere Proscar of de nòg veel goedkopere Actavis voorgeschreven heeft. Bij die laatste pillen moet je ze zelf even in vieren snijden, maar 't scheelt een golf geld.

Ben je al gestart met Rooscure-shampoo? En Rogaine foam 5% kun je volgens mij ook alvast proberen. Maar ik ben geen arts.
Al die middelen zul je levenslang moeten blijven gebruiken, als 't AGA is.
Of je accepteert het kaalworden.

Maar misschien is het Telogeen Effluvium....?
Is de functie van je schildklier onderzocht?
En geen ijzertekort geconstateerd bij het bloedonderzoek?

Laatst gewijzigd door Hanna; 3 september 2007 om 01:50
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 16:22   #4
pietje84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Berichten: 18
Hoi,

om antwoord te geven op de vragen:
- Mijn hoofdhuid is niet rood, een beetje jeuk heb ik wel en een klein beetje schilfering maar dermatoloog zei dat ik mijn haar iets beter moest wassen (dat deed ik heel voorzichtig omdat ik anders mijn handen dus vol haar had).
- Het haarverlies is niet beperkt tot een plek maar gewoon overal bovenop mijn hoofd
- Bloedonderzoek (meerdere keren gedaan) wees niks uit, schildklier/ijzer/vitamines enz. alles goed.

Ik ben overigens naar 2 verschillende huisartsen geweest en 2 keer naar de dermatoloog en die zeiden allen hetzelfde. Waar ik zelf dus het meeste mee zit is dat als het AGA is, ik het wel beter kan accepteren, maar de manier waarop het gaat ik me afvraag of dat zo is. Daarom zoek ik zeg maar soortgenoten.

Verder had ik nog wel een ander vraagje, al ik nu begin met propecia, wil het denk ik toch gaan proberen, kan je dan later ook nog overschakelen naar die andere merken zoals proscar?
pietje84 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2007, 16:51   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hebt dus nog weinig gelezen over finasteride, propecia, proscar, actavis en nog een paar nieuwe die net op de markt zijn gebracht.
Het gaat bij de genoemde medicijnen steeds om dezelfde werkzame stof: finasteride. Propecia bestaat uit 1mg tabletten finasteride die schrikbarend veel duurder zijn dan de Proscar tabletten van 5mg finasteride en nu is er Actavis 5mg finasteride op de markt gekomen wat nog veel goedkoper is dan Proscar, maar die 5mg tabletten moet je dus zelf even in vieren snijden om 1,25mg stukjes finasteride te krijgen.

Aangezien het steeds gaat om dezelfde werkzame stof, kun je dus overschakelen van de ene naar de andere.
Dutasteride is een zwaarder medicijn dan finasteride.
Minoxidil-lotion 5% zonder propyleenglycol (Rogaine foam) zou je eerst kunnen proberen. Helpt dat niet voldoende, dan kun je er finasteride bij gaan slikken, maar zorg dan dat je de goedkopere krijgt.

Laatst gewijzigd door Hanna; 3 september 2007 om 16:53
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 00:18   #6
CA.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 december 2006
Berichten: 159
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietje84 Bekijk bericht
Hoi,

om antwoord te geven op de vragen:
- Mijn hoofdhuid is niet rood, een beetje jeuk heb ik wel en een klein beetje schilfering maar dermatoloog zei dat ik mijn haar iets beter moest wassen (dat deed ik heel voorzichtig omdat ik anders mijn handen dus vol haar had).
- Het haarverlies is niet beperkt tot een plek maar gewoon overal bovenop mijn hoofd
- Bloedonderzoek (meerdere keren gedaan) wees niks uit, schildklier/ijzer/vitamines enz. alles goed.

Ik ben overigens naar 2 verschillende huisartsen geweest en 2 keer naar de dermatoloog en die zeiden allen hetzelfde. Waar ik zelf dus het meeste mee zit is dat als het AGA is, ik het wel beter kan accepteren, maar de manier waarop het gaat ik me afvraag of dat zo is. Daarom zoek ik zeg maar soortgenoten.

Verder had ik nog wel een ander vraagje, al ik nu begin met propecia, wil het denk ik toch gaan proberen, kan je dan later ook nog overschakelen naar die andere merken zoals proscar?
Het woord is lotgenoten

Het zou AGA kunnen zijn, maar het patroon is unusual. Accepteren wordt altijd als de beste solution gezien, en misschien is dat ook wel zo, maar dat betekend niet dat het makkelijk is.

Ik wens je veel succes met jouw acceptatie-proces/strijd tegen hairloss. Mijn situatie is anders dan de jouwe. hoewel het patroon klopt, ging het bij mij met roodheid en jeuk gepaard. Daarom kan ik je ook moeilijk advies geven. Ik heb me wel enigzins ingelezen over AGA natuurlijk, maar anderen hier weten er gewoon veel meer vanaf.
__________________
I don't wanna spend my life jaded, waiting
To wake up one day and find
That I let all of these years go by wasted
Carrie Underwood - Wasted

The hardest thing in this world, is to live in it
CA. is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2007, 03:00   #7
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik heb dus hetzelfde probleem...

Mijn hoofdhuid is totaal niet geirriteerd of jeuk of roodheid...
Ik gebruik nu 4 maanden minoxidil 5% zonder enige bijwerkingen...
Ik heb t gevoel dat het wel helpt denk ik.... Maar het is nogniet ZO erg bij mij... Ik heb weinig haarverlies, alleen is er al wel heel wat verdwenen en heb enorm dun haar...

Een vriend vanme zei dat hij vond dat me haar er beter uitziet dan 4 maand geleden, en hij meende het maar ik weetniet of ik t moet geloven... Misschien zie ik het zelf niet, omdat ik 100 keer elke dag de spiegel zie...

Verder ga ik nu volluma gebruiken, zodat me haar dikker lijkt en ik ga gewoon door met mijn Minoxidil 5%. Ik vind het raar dat veel mensen last hebben van roodheid en jeuk van die speciale stof dat er inzit. Ethynol ofzo, ik weet de naam ff nietmeer.... Maar ik heb na bijna 5 maanden gebruik niet echt ergens last van.

Verder gebruik ik ook een shampoo voor thinning hair... Die verwijdert restjes talg en calcium ofzo.. najah dat staat althans op de achterkant

Alleen nadat ik minoxidil 5% heb aangebracht ziet me haar er wel enorm enorm DUN uit, en kanje ook goed me hoofdhuid zien...

Verder heb ik ook geen inhammen of een echte kalende kruin ofzo... Gewoon bovenop dun en veel minder haar dan 2 jaar geleden...
Ik ben btw 22 jaar...

Hopelijk heb ik eventuele info kunnen geven..
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 18:57   #8
pietje84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2007
Berichten: 18
Bedankt voor de reacties,
Ik ben inmiddels begonnen met propecia om toch eens te kijken wat het is. Na een paar pilletjes merk ik eigenlijk dat ik er erg vermoeid/duf van wordt (weet niet zeker of het daarvan is of dat ik gewoon "vermoeid" ben, maar het lijkt er wel op). Verder heb ik ook Rooscure gekocht om dat eens te proberen en heb ik mijn haar weer gemilimeterd.
Ik ben echter wel nog steeds op zoek naar "lotgenoten", om er toch een beetje achter te komen wat het is. Zijn er nog meer mensen bij wie hun haar ook zo snel en in deze vorm uitvalt/uitviel???
En Freakout, hoe snel gaat het bij jou/hoe lang heb je er al last van?
pietje84 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2007, 23:49   #9
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Ik heb er al zo'n kleine 2 jaar last van, en gata langzaam... en inhammen ook niet echt snel ofzo... Maar t word dus dunner en minder bovenop.

Best klote..
Freak out is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haaruitval en nu weer korte haartjes _Annemieke_ Haarproblemen bij vrouwen 11 30 juni 2008 10:21
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11
testen wat voor soort haaruitval? brandonvts AGA - Algemeen 1 17 maart 2004 08:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.