Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2014, 18:06   #16
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik ben zelf echt niet vies van een pilletje of 2. Maar ik ben wel van mening dat je hier MISSCHIEN invloed hebt op het wel en wee van je ongeboren kind. En daar kun je gewoon niet voorzichtig genoeg mee zijn! Je hebt gewoon te maken met een wezentje dat totaal afhankelijk is van jou en je beslissingen. Dat is misschien net zo als je je kindje in een autostoel zet (zonder gordel om gebeurt ook nog zelfs, maar dan ben je helemaal een idioot) en als een bezetene gaat rondracen omdat je anders misschien ergens voor te laat komt. Je kunt de beste coureur ter wereld zijn, maar een onvoorziene factor laat je 3x over de kop gaan. Je zadelt je eigen vlees en bloed dan misschien wel op met gvolgen voor de rest van het leven. Wat is de onvoorziene factor bij medicijngebruik? Het lijkt inderdaad dat de kans heeeel klein is dat er iets ellendigs van meekomt bij de ontwikkeling van de foetus. Maar stel...? Over een jaar of 20-40 wanneer de 2e of zelfs 3e generatie Finasteride gebruikers probleemloos het middel kan gebruiken én dan probleemloos kinderen kan voortbrengen vind ik voldoende bewijs om dán te kunnen zeggen: kale Kojaks... slik maar raak! Tot dan zou ik persoonlijk maar even de pilletjes op de bovenste plankje, achterin zetten. Trouwens zal het niet de eerste keer zijn op medisch gebied waarvan men de lange termijn gevolgen niet kon bevatten. Ook hormonale middelen (zij het in hogere doseringen) waarvan de kinderen en kleinkinderen nu met de ellende zitten! Dan heb je ook nog de gevoeligheid voor een middel die van persoon tot persoon verschilt. PFS klinkt ook soms heel onwaarschijnlijk maar zolang het allemaal niet op lange termijn is onderzocht of vanzelf wel openbaart mag je het niet wegwuiven! Maar inderdaad: wees realistisch, nuchter en ga verantwoordelijk om met de middelen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 18:14   #17
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harrietje Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de keuze gemaakt om ermee te stoppen. Puur uit gevoel

Dus hierbij zitten de overige 6 pakjes finasteride te koop in de koopjeshoek
Dat vind ik nou een beslissing van een goede ouder! Maar zoals eerder gezegd kun je na de conceptie toch lekker verder gaan?! Ik weet dat het ook een mooi middel is. Het geeft voor velen een heel hoop rust en zelfvertrouwen. Voor sommigen geeft het zelfs weer een heel leven terug, en dat is ook heel wat waard. De psychische verlichting is zeker ook niet te onderschatten.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 19:11   #18
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het grootste risico (hoewel dus echt minimaal) is juist na conceptie. Rond het moment dat de genitaliën zich ontwikkelen in de foetus.

Ik vind overigens ook dat je geen risico hoort te nemen. Maar de meeste mensen weten niet eens wat echt serieuze risico's zijn. Komende maanden gaan weer duizenden jonge zwangere vrouwen hun ongeboren kinderen blootstellen aan een flinke dosis straling bijvoorbeeld. Vrolijk in het vliegtuig naar een laatste kinderloze vakantie.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 19:25   #19
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
naja heb het hierover ook gehad bij de dokter, en volgens hem kon het geen kwaad. Lees hier ook gemengde verhalen dus denk zelf dat het wel allemaal meevalt. Mischien werkt het juist positief en krijg je een jongen die zijn hele leven lang een perfecte haarlijn heeft door het gebruik van fina van de vader
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 19:37   #20
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Of een dochter met een perfecte snor haha!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 19:42   #21
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Dan maar een dochter met een weelderige haardos (hoeft ze iig nooit een haarwerk te dragen
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 22:58   #22
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Dat vind ik nou een beslissing van een goede ouder! Maar zoals eerder gezegd kun je na de conceptie toch lekker verder gaan?! Ik weet dat het ook een mooi middel is. Het geeft voor velen een heel hoop rust en zelfvertrouwen. Voor sommigen geeft het zelfs weer een heel leven terug, en dat is ook heel wat waard. De psychische verlichting is zeker ook niet te onderschatten.
Dat klopt ook. Bij mij gaf het ook rust. Maar ik ging mezelf weer gruwelijk zorgen maken wat fina op langetermijn voor mn gezondheid betekent. Ik zat met veel ??? in mn hoofd en ik las een berg met wilde verhalen over (permanente) bijwerkingen. Ik maakte mezelf juist weer gek. September '13 gestopt. Het gaf me juist weer rust en energie om niet afhankelijk te zijn van medicatie...na een tijdje (nu dus) maak je je weer gek over dunner wordend haar. Terug bij af dus. Nu gestart met minox 2%. Voel gelijk de rust terug keren...
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2014, 23:25   #23
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ja het beginnen aan 'iets' maakt je al weerbaar en strijdlustig en geeft hoop en rust. Als je dan ook resultaat ziet dan voelt alles helemaal goed
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2014, 13:36   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Klopt helemaal.

Daarom is minoxidil best een ideaal product. Aangezien de aard van de (vaakst voorkomende) bijwerkingen niet heel schrikbarend zijn. Hoofdpijn/duizeligheid vind ik toch minder zorgelijk dan wanneer je potentie/libido/geslacht wordt aangetast. Nu is dat natuurlijk niet bij iedereen zo met fina. Maar toch tussen de oren blijf je jezelf afvragen wat het met je gezondheid doet.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2014, 16:29   #25
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Of een dochter met een perfecte snor haha!
Dan heb je het denk ik gedaan met een turkse vrouw haha nee heel oud flauw grapje!
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2014, 03:48   #26
Fue-man
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
Hoi h,
ik heb dezelfde situatie gehad. Men zegt dat door het continue verversen van je zaad je niet lang van te voren zou hoeven stoppen, maar ik ben er 5 mnd van te voren mee gestopt om het evt. Risico te reduceren.
Ook tijdens de gehele zwangerschap heb ik niet gebruikt, want de vrouw mag er oo geen enkele manier mee in aanraking komen.
Niu was de frequentie laag :-) maar ook hier geen risico genomen.

gr
david
Fue-man is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2014, 12:34   #27
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
En nu een gezonde baby fue-men?
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2014, 15:27   #28
Kappy01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Als ik jou was zal ik de dosis verlagen naar 0,5 mg en daarna stoppen omdat je lichaam er aan gewend is geraakt. Als je opeens stopt komt alles in een keer op je af. Van veel mensen op forums heb ik gelezen dat er veel erge dingen is gebeurd zoals lage libido enzo. Ik ben nu 2,5 week gestopt (heb t 40 dagen gebruikt) omdat mijn libido helemaal weg was. Na stoppen: Eerste 10 dagen had ik geen libido seks gevoel helemaal weg ik flipte natuurlijk. Toen later begon het een beetje rustig terug te komen tot de dag van gister. 15 dagen geleden heb ik mijn libido 80% terug. Gewoon rustig stoppen is mijn tip anders kan je problemen ervaren omdat jij het 2 jaar hebt gebruikt.
Kappy01 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2014, 16:14   #29
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Je libido 80% terug hebben. Dat klinkt in mijn oren heel vaag.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2014, 21:11   #30
sjakie4
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 17
Ik ben ook al ruim 6 jaar een tevreden fina gebruiker: Het had mijn haaruitval direct gestabiliseerd zonder merkbare bijwerkingen. Ben nu ook van plan te stoppen i.v.m. kinderwens.

Het lijkt me toch beter dat mijn lichaam helemaal vrij is van fina bij een zwangerschap. Dit heb ik toen ik startte ook afgesproken met mijn huisarts. Hij raadde me toen aan eerst af te bouwen en vervolgens minimaal een half jaar volledig vrij te zijn van fina.

Zijn er misschien lotgenoten die hier ook mee te maken hebben gehad? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.. Hoe pakten jullie dit aan?

En zijn jullie toen misschien overgestapt naar een ander middel? Aan te raden?
__________________
- na 7 jaar fina gebruik gestopt -
- nu 2x per dag 5% minoxidil -
sjakie4 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.