Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 september 2020, 13:56   #16
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haartjes2020 Bekijk bericht
Hoofdhaar kort houden en baartje laten groeien niks voor jou?

Of gewoon sowieso kort houden, vaak niks mis mee! ??
Klopt, een gemillimeterde kop staat vaak goed. En grote kans dat het bevrijdend aanvoelt.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2020, 15:23   #17
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Mocht er echt iets (objectief) fout zitten waar je je niet overheen kan zetten: je kan altijd eventueel nog selectief grafts weg laten laseren. Wel zaak om daar pas over te beslissen als je psychisch weer wat lekkerder in je vel zit: klinkt vanaf hier alsof dat een groter probleem is voor je dan de HT op zich.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2021, 16:58   #18
freggle45
Freggle4
 
Geregistreerd: 7 december 2020
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Mocht er echt iets (objectief) fout zitten waar je je niet overheen kan zetten: je kan altijd eventueel nog selectief grafts weg laten laseren. Wel zaak om daar pas over te beslissen als je psychisch weer wat lekkerder in je vel zit: klinkt vanaf hier alsof dat een groter probleem is voor je dan de HT op zich.
Hee Minten, heb jij ervaring met laseren? Selectief weghalen lijkt mij vrij lastig, toch? Het is net als waxen, ook de goeie haren gaan verloren. Heb jij dit laten doen?
freggle45 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2021, 14:59   #19
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Sinner ik hem er 5 gedaan en heb goed nieuws voor je
Het taboe rondom hts is de laatste maanden volledig aan het weggaan. De meeste coole gasten doen het en schamen zich er niet voor. Beetje hip zelfs

Probeer je keuzes te accepteren en draag het met trots!
Bij de een ziet een HT er écht super uit, bij de ander wat minder. Dat heeft natuurlijk ook te maken met de verwachtingen die iemand zelf gecreëerd. Maar wat DikkieD zegt klopt wel, HT’s zijn geen taboe meer. Zijn genoeg ‘hippe’ boys die met een HT rondlopen. En bij sommige ziet het wel heel goed uit. Maar als je geen medicatie slikt of iets dan is het inderdaad wel dweilen met de kraan open.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2021, 15:48   #20
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Als je omgeving je een dombo noemt of op andere manieren belachelijk maakt voor het nemen van een haartransplantatie, dan is die omgeving erg toxisch. Als iemand een keuze maakt waarvan hij denkt gelukkiger te worden omdat het een onzekerheid wegneemt, dan maak je dat niet belachelijk.

Mijn vraag is: stel je zou met farmacologische interventie je haarverlies toch kunnen stoppen en een volle bos haar kunnen krijgen, zou je dit dan overwegen of heb je daar echt geen zin meer in en ben je liever kaal en klaar met het gedoe?

In het eerste geval: kijk of topische androgenen wat voor je doen (aanrader: MorePlatesMoreDates op YouTube).

In het tweede geval: je kunt MHP overwegen zodat de overgang niet meer opvalt, of scheermes kaal als het niet zichtbaar is voor anderen, of zelfs implantaten laten verwijderen (is wel echt een gedoe).

Verder voor de psychische symptomen is het moedig dat je met een psycholoog bent gaan praten. Net zoals het best een moedig besluit was een HT te ondergaan. Hier hoef je je dus helemaal niet raar over te voelen. Iedereen heeft onzekerheden en jij hebt ervoor gekozen om hier niet mee rond te blijven lopen maar hier wat aan te doen. Dat dit niet zoals gewenst heeft uitgepakt doet daar niets van af.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2021, 19:35   #21
jvdhaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2021
Berichten: 5
Geslacht:
Goed dat je naar psycholoog bent gegaan. Mensen onderschatten het.



Ik herken me in je verhaal. In het verleden heb ik echt nare reacties gehad. Maar ik heb dan ook een FUT-litteken dat al heel snel weer te voorschijn komt als ik het iets korter knip. Dat is de reden dat ik niet voor een geschoren look kan gaan. Daarom ben ik doorgegaan met HT. Over het algemeen ben ik wel veel blijer met de FUE-littekens die ik nu ook nog heb. Maar dit zal wel nog beter moeten worden.
jvdhaa is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2021, 22:57   #22
sernea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Gewoon SMP zetten als je dat wilt. En aan de rest moet je niet denken, je moet zo denken je bent wie je bent en fk de hele wereld.

Je bent er voor je zelf en je leeft voor je zelf.
sernea is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.