Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 december 2023, 17:06   #16
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le0n Bekijk bericht
Bedankt zyzzalive voor de info!

En Reet, ik ben voor de foam gegaan puur op basis van informatie wat je kunt vinden via het web. Ik weet niet hoe dit bij mij precies zal gaan werken in de praktijk en/of dat de olie variant wellicht beter werkt.
Als je diverse artikelen online leest komt steeds eruit dat de foam een betere werking heeft dan de olie variant , en dat het haar vet wordt van de olie variant.
Mocht ik er met de foam niet helemaal uitkomen dan kan ik zeker ook de olie variant gaan gebruiken en testen.
Ik heb nu pas je foto's gezien in je eerste post. Die stonden er toch niet direct bij? In ieder geval denk ik dat je je echt moet gaan verdiepen en inlezen over alle mogelijkheden en medicijnen. Minoxidil heb je in verschillende varianten qua samenstelling. Kirkland Minoxidil is lekker goedkoop maar ik kreeg er ook een vettige hoofdhuid van en irritatie/jeuk. Ik gebruik daarom al 30 jaar de minoxidil van de apotheek en heb daar geen last van. Betaal er wel behoorlijk voor. Maar er zijn tegenwoordig zoveel merken en samenstellingen te koop, en misschien is de Kirkland inmiddels ook niet meer zo vettig. Het is gewoon proberen per flesje wat je bevalt. En dan 3-6 maanden minimaal gebruiken. Ik zou wel 2x per dag smeren want de halfwaardetijd van Minoxidil is niet zo lang. Samen met een DHT blocker werkt Minoxidil gewoon super. Injouw geval kun je helaas niet meer rekenen op wonderen aan de voorkant. Om daar weer haar te laten groeien zul je toch echt een haartransplantatie moeten ondergaan. Denk zeker dat je een mooi resultaat kan krijgen maar gezien je over 9 maandem gaat trouwen is de tijd wel behoorlijk krap. Zou je heel snel geholpen kunnen worden met een HT dan zou je er wel goed bijlopen in september. Maar wat ik zei, de tijd is behoorlijk krap en je moet het geld en tijd en moeite erin willen steken.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2023, 23:59   #17
Erwindeperwin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2023
Berichten: 12
Geslacht:
Waarom wil je geen haartransplantatie? Is het omdat je je zorgen maakt over hoe je omgeving hier op reageert?

Een haartransplantatie en aan de medicijnen is toch echt zo'n beetje het beste wat je vandaag de dag kunt doen. Helaas bestaat er momenteel en de komende jaren geen wondermiddel.
Erwindeperwin is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2023, 22:19   #18
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le0n Bekijk bericht
Bedankt zyzzalive voor de info!

En Reet, ik ben voor de foam gegaan puur op basis van informatie wat je kunt vinden via het web. Ik weet niet hoe dit bij mij precies zal gaan werken in de praktijk en/of dat de olie variant wellicht beter werkt.
Als je diverse artikelen online leest komt steeds eruit dat de foam een betere werking heeft dan de olie variant , en dat het haar vet wordt van de olie variant.
Mocht ik er met de foam niet helemaal uitkomen dan kan ik zeker ook de olie variant gaan gebruiken en testen.
Conclusie is dus, als je het kan betalen kirkland foam, echt veel beter als de foligain/qgain. Als geld wel een issue is kun je naar foligain/qgain kijken, de foam is slechter en vettiger.
Rogaine is de duurdere versie van kirkland, geen reden om die te kopen dus.

Ik zou zeggen probeer het uit! Je kunt altijd nog eens kijken naar minox vloeistof die niet vet is. ik heb jaren plezier gehad van minox foam.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2024, 01:25   #19
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babayaga Bekijk bericht
Je hoeft topical minoxidil trouwens niet twee keer per dag te gebruiken. Als het niet werkt met 1 maal daags in de avond aanbrengen, dan ben je een non-responder, wat ongeveer 50 a 60% van de populatie is. Als je na 3 maanden geen resultaat ziet, dan zou ik gewoon stoppen (wel gewoon doorgaan met finasteride). Verwacht trouwens geen haargroei op de delen aan de voorkant waar je nu al kaal bent. Dit zal je nooit met topical min bereiken. Wellicht mogelijk met low dose oral minoxidil, gebaseerd op wat ik de laatste 4 jaar heb gezien op forums zoals r/tressless en HairLossTalk, maar hier kleven ook risico's aan.

Als je eenmaal comfortabel bent met finasteride, dan kan je met je huisarts bespreken om over te stappen op dutasteride. Uit een 2022 meta-analyse gepubliceerd in JAMA Dermatology is gebleken dat het gemiddeld 5 tot 9 meer haren hergroeit per cm^2 vergeleken met finasteride.

Results showed that the greatest increase in total hair count at the first time point was observed with the daily 0.5 mg dose of dutasteride. This drug and dose bested the daily 1 mg of finasteride by a mean difference of 7.1 hairs per cm2 (95% CI, 5.1-9.3)

Bron: https://jamanetwork.com/journals/jam...stract/2788258
Komop man, NW4 en dan minox en fina aanraden met de hoop dat er veel teruggroeit? Ik heb hier maar 1 goed advies gezien en dat is "shave it"

Met al die middelen groeit er niets terug. Hooguit iets wat wat langer blijft staan. Als "shave it" niets voor je is , dan is er evt nog een ht voor je. Maar doe eerst goed je huiswerk voordat je zo ver bent.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dun haar, inhammen, kaal


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.