Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 november 2007, 23:12   #1
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Haarstatus

Hallo mannen,

Heb me hier ongeveer een jaar geleden aangemeld. Was toen ik grote paniek. Ik ben heel benieuwd wanneer jullie gingen realiseren dat kaal worden een optie was (wanneer ben je hier lid geworden), welk regime je gebruikt (hebt gebruikt) en wat je haarstatus nu is in vergelijking met de dag dat je je hebt aangemeld.

Groeten,

Bob
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2007, 11:44   #2
frank@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2004
Berichten: 32
hallo,

Ik was geloof ik 26 jaar en een beetje toen ik voor het eerst zag dat ik wat inhammen kreeg. Nu zal het proces denk ik op men 25ste wel gestart zijn maar ik zag het toen nog niet of ik letten er nog niet op!!!!!!!!!! ( wat ik nu volgens mij nu te veeeeeel te veeeeeel doe).

Ik ben nu 30,5 en ik vind persoonlijk dat het wel iets erge is geworden en ik schat mezelf op een norwood 2 in. Ik totaal geen uitdunning achter op en men voorste gedeelte is nog redelijk breed en vooral nog dik.

Er zijn ook maar een paar mensen die er iets van gezegd hebben en dan alleen dat ik wat inhammen kreeg.

Ik dacht ook echt op men 26ste dat als ik de dertig zou passeren dat ik een stuk kaler zou zijn.............valt dus allemaal wel mee. Ik had die conclusie ook getrokken uit het feit dat hier toen der tijd werd gezegd dat je de ergste klap krijg op de je 28ste ...had te maken met de hoogte van de testestrongehalte of zoiets.

Wat mij opviel is dat je opeens op ieders haarlijn let ..... voor men 26 was het me het bij niemand opgevallen terwijl er toen ook al vrienden waren die er last van hadden. Het wordt ook snel een obsessie. En wat me ook opviel is dat je de opmerkingen krijg van mensen krijg die er ook een beetje last van hebben en dus ook vaak wat ouder zijn. De mensen die nergens last van hebben hoor je ook niks van omdat die er gewoon weg niet op letten.

Het enige wat ik aan men haaruitval gedaan (laatste halfjaar) heb is dat ik het nu met rooscure was omdat ik nogal last van roos had..is overens nu ook weg. Ik weiger dan ook om fina te slikken omdat ik gewoon niet met me hormoon huishouding wil klooien en omdat als je er mee stopt de haren alsnog uitvallen. Dan kan het beter maar langzaam gaan.

Ik moet ook wel zeggen dat meer als de helft van mijn leeftijdsgenoten wel een NW2 hebben....je ziet er maar wieinig die nergens last van hebben. Bij de een val het wat meer op als bij de ander maar dat heeft ook te maken met je orginele inpland. Als je inpland wat verder naar voren zit dan mag er ook meer wegvallen voor dat het opvalt!!!! Ik vind trouwens een NW2 toch een lastige haarstatus om conclusie te trekken hoe kaal je wordt. Ik denk ook dat als je boven de dertigste een nog een NW2 hebt dat de kans heel klein is dat een NW7 wordt.

Waar ik WEL erg van baal is dat je op elke haarlijn gaat letten en leeftijden gaat schatten en er dagelijks mee bezig ben. Ik probeer af toe me zelf er gewoon toe te zetten hier niet meer te komen.............is weer aardig gelukt zoals je ziet. Daar komt nog eens bij dat het helemaal niet gezegd is dat als je wat kaler wordt dat je minder goed uitziet.......Je ziet het zelf meestal veel ergen dan het werkelijk is..........en niemand ziet je van een halve meter afstand met de volle badkamer lamp erop.........dan kijk je er bij mij vriendin er ook doorheen!!!
frank@ is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2007, 07:20   #3
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
Ik bne nu 25 en was geloof ik 23 toen ik me hier had aangemeld.

Ik heb al last van kaalheid en grijs wordende haren sinds mijn 16de ongeveer. Ik ben zwaar depressief geweest hierdoor en zelfs suicidiaal.

Ongeveer 2 jaar terug had ik besloten om een haarwerk te nemen via dit forum. Ik was verheugd toen ik hem eindelijk kreeg maar wat een domper was het. Het haarwerk zag er zo ontzettend nep uit, mijn pruik van de carnavals winkel zag er nog beter uit. De haarlijn op het haarstukje was heel erg onnatuurlijk en er zaten rare slagen en haken in.

Ik heb een aantal pogingen gedaan er nog iets van te maken maar ondertussen heb ik dat rommel ding in een hoek gesmeten. 400 nog wat euro verspild.

Daarna ben ik maar gaan accepteren dat het niet beter wordt. Ik ben toen ook gestopt met mijn eigen haar te kleuren.

En nu 2 jaar later dus ongeveer. Ik heb al een jaar lang een super lieve mooie vriendin. Op school gaat het stukken beter en over me haar maak ik me niet zoveel zorgen meer. Ik geniet nu van het leven. En ik ben 7 kilo afgevallen sinds ik me weer goed voel. Ik train nu elke dag en zie mijn lichaam verbeteren. Het leuke is ik heb nu misschien niet het mooiste haar van mijn leeftijdsgenoten maar lichamelijk ga ik er op vooruit terwijl zij allemaal een bierbuik krijgen.

Ook heb ik gemerkt dat sinds een jaar de haaruitval minder is geworden ... weet niet of het komt omdat ik niet meer depressief ben of omdat ik niet meer kleur.

Ik ben niet blij met mijn haar vooral niet als ik moet optreden want ik speel in een metal band en een gitarist met kort haar dat is gewoon geen gezicht. Maar ik heb mezelf wel meer geaccepteerd en ik ben nu opzoek naar een mooie muts of iets dergelijks voor optredens.

Dat was mijn verhaal zo ongeveer.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 22:41   #4
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Hey gasten,

Bedankt voor jullie reactie, erg openhartig. frank@, ik had precies hetzelfde. Voordat ik er over nadacht, zag ik helemaal niet of iemand kaal was of niet. En als ik het wel zag, verbond ik daar eigenlijk helemaal geen conclusie aan. Het vreemde is dat ik dat wel ben gaan doen, nadat ik opeens bang werd zelf kaal te worden. Ik vond dat eigenlijk iets vernederends. Ik heb in dat jaar ook geleerd alle haaruitval problemen/patronen bij mannen direct te herkennen. Je zou me een kenner kunnen noemen. Nu ben ik een jaar later en mijn haarstatus is eigenlijk ongewijzigd, maar heb me er wel een jaar lang druk over gemaakt. Ik zie nu nog steeds als iemand ergens in het proces van kaalheid zit, maar dat heeft eigenlijk helemaal geen invloed op hoe knap ik iemand er uit vind zien. Dat was een jaar geleden wel anders.

Spike99, die muts kun je echt gewoon thuislaten hoor. Een gitarist in een metal band met kort haar is prima. Dat denk je echt alleen zelf maar, dat dat niet kan. En geef toe, heb je ooit een gitarist uit een metal band gezien waarbij lang haar GOED stond????? Dat heeft ie puur omdat men dat verwacht, echt niet omdat het mooi staat.

GrBob
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 11:12   #5
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
Uhm ja ik ken er zoveel waarbij het goed staat.

En inderdaad er zijn ook van die gasten met droog dood lang haar maar die bedoel ik dus niet.

Maar bij degenen die wel gewoon normaal vol haar hebben staat het goed en op het podium ziet het er ook veel beter uit. Maar ik maak me er nu gellukig wel iets minder druk over.

Toen ik nog vrijgezel was baalde ik er helemaal van omdat alternatieve en metal meisjes nogal kortzichtig zijn en de meesten alleen jongens met lang haar willen.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 15:27   #6
lekah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2007
Berichten: 25
Ha Dave,

Het is 2 jaar geleden dat ik mij hier aanmeldde. Ik was radeloos. Ik constateerde dat ik rond mijn 27ste echt veel haar begon te verliezen. hele handen vol na een gelbeurt en veel haar op mijn kraag had. Ik ben toen begonnen met sp en daarna het wondermiddel alopesan 400. Maar zonder resultaat... Hier veel over fina gelezen en uiteindelijk maar voor lief genomen dat ik wel een paar sheddingen zou krijgen. Ik had niets meer te verliezen. Dun haar en een inham werd met de maand groter. Dit was geen wondermiddel. Geen shedding maar er gebeurde weinig volgens mij. Toch zag op oudere foto's dat mijn status aan het verbeteren was. Ik ben nu 34 en al 2 jaar aan de fina. Er valt bijna niets meer uit. Mijn inham is dicht alleen de kruin veranderde niet en daarom de lasercomb aangeschaft en deze doet prima werk! Ik heb nu weer ongeveer het haar zoals op mijn 25ste en ben tevreden. Nu ook een jaar aan de lasercomb. Ik hoop dat ik de 45 haal met een kop met haar!
__________________
fina (11-05)
Ket (03-06)
Hairmax lasercomb (11-07)

Status: Stabiel. Inhammen verdwenen en haar voller en dikker.
lekah is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haarstatus lancia AGA - Algemeen 3 29 januari 2008 19:11
haarstatus cees Medicijnen/haargroeimiddelen 1 27 februari 2003 01:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.