Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 oktober 2008, 14:11   #1
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
jonge mensen&haaruitval

stel je bent begin 20 en hebt al jaren haaruitval, grote inhammen, kalende kruin, opgeschoven haarlijn de hele mikmak.en je hebt 't gevoel dat je bestaande haren frontaal niet langer dan een paar cm worden.
Is het doen van een HT dan wel verstandig???is het niet zo dat doordat je bestaande haar met GOEDE haar van een transplantatie opvalt. verschil in lengte enz. en stel dat haar valt ook uit,krijg je dan niet een heel rare haarlijn heeft iemand ervaring hiermee/of knowlidge die die wil delen gERNE.
kunnen huidige klinieken niet over bestaande haren transplamnteren, zodat hetfrontaal iig gelijk is..???
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 14:14   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Daarom ook ga je fina/duta en/of minox gebruiken.
Ik vond 20 erg jong voor een ht. Beter beginnen met de pillen en nog een paar jaar afzien!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 14:33   #3
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
En afzien is het idd.

Ik lees overigens vaak hier dat door DHT aangetaste haren niet meer doorgroeien. Ik had daar zelf totaal geen ervaring mee overigens, dus kan me er ook niks van voorstellen.

En als je inderdaad geen rare haarlijn wilt krijgen moet je dus ook niet te vroeg een HT doen. Het moet eerst flink kaal zijn, anders loop je die kans ja. En dat is nog niet eens de enige reden.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 21:25   #4
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vito85 Bekijk bericht
stel je bent begin 20 en hebt al jaren haaruitval, grote inhammen, kalende kruin, opgeschoven haarlijn de hele mikmak.en je hebt 't gevoel dat je bestaande haren frontaal niet langer dan een paar cm worden.
Is het doen van een HT dan wel verstandig???is het niet zo dat doordat je bestaande haar met GOEDE haar van een transplantatie opvalt. verschil in lengte enz. en stel dat haar valt ook uit,krijg je dan niet een heel rare haarlijn heeft iemand ervaring hiermee/of knowlidge die die wil delen gERNE.
kunnen huidige klinieken niet over bestaande haren transplamnteren, zodat hetfrontaal iig gelijk is..???

Als je bestaand haar toch al bijna niet meer groeit dan is het toch al gedane zaak. Die haren zijn dan binnen een jaar toch weg.

Als je met je 20e al zoveel haaruitval hebt dan moet je heel voorzichtig zijn met een haartransplantatie. Grote kans dat je uiteindelijk als een NW5 of NW6 eindigt.

Haartransplantatie kan natuurlijk wel maar houd wel rekening met meerdere ingrepen de komende jaren.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 22:37   #5
Henk-yo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vito85 Bekijk bericht
stel je bent begin 20 en hebt al jaren haaruitval, grote inhammen, kalende kruin, opgeschoven haarlijn de hele mikmak.en je hebt 't gevoel dat je bestaande haren frontaal niet langer dan een paar cm worden.
Is het doen van een HT dan wel verstandig???is het niet zo dat doordat je bestaande haar met GOEDE haar van een transplantatie opvalt. verschil in lengte enz. en stel dat haar valt ook uit,krijg je dan niet een heel rare haarlijn heeft iemand ervaring hiermee/of knowlidge die die wil delen gERNE.
kunnen huidige klinieken niet over bestaande haren transplamnteren, zodat hetfrontaal iig gelijk is..???
hoe is je donor? heb je van jezelf dik haar of dun ?

opvallen zal het niet als het goed uitgevoerd is. Maar jij moet even voor jezelf nagaan wat de beste strategie is. Je donor houdt een keer op en je moet een realistische inschatting maken van hoe je haaruitval gaat vorderen.

is je kruin erg kalend, evt. zou je het op finasteride en minox kunnen gooien hiermee. dan kan je het mogelijk nog stabiliseren.

succes. post anders wat foto's.
Henk-yo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 11:58   #6
klaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Berichten: 157
ik ben nu 23 en bij mij begon het ook vroeg (17 jaar) mijn haaruitval. Ik slik nu nu al een tijdje duta en twijfel voor een HT omdat de laatste jaren mijn haaruitval stabiel is. Als ik jouw was zou ik iets beginnen met finasteride ofzoiets voordat je aan een ht begint
__________________
duta
klaas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 20:36   #7
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
oh ik ga nog voorlopig geen ht doen, kan het nog prima dekken enzo door me haar te milimeteren->staat me super. 't gaat uiteindelijk toch om de gezicht die je hebt.
gebruik minox. finas en duta wil ik niet vanwege het niet bekend is wat de bijwerking is over 10 jr bijv. ik wil me eerst nog flink vermenigvuldigen en wil geen shit al was de kans hierop ook maar 1%..
ik heb best dik haar vanmezelf, alleen frontaal groeit het sinds een paar jaar niet verder dan een bepaalde lengte..en die inhammen ach..
zit ook te denken om voeding aan te passen en msm bijv. toetevoegen.ook hoorde ik topische dutastride met aloe vera en dat dat zeg maar bijwerkingloos is, omdit dan 3x per week nog extra te doen.

een haartransplantatie is over een paar jaar denk ik voormij wel ideaal(hopelijk is stamcellen al op de markt en werkt het goed)

maargoed ik ben wel gewoon benieuwd of er op dit moment met de huidige bestaande technieken al wat goed te doen is dmv een ht voor mensen zoals ik. ik weet dan tenminste welke opties ik heb dan. en je moet altijd je opties openhouden!
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 17:37   #8
jasper66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 6
jong en HT

ik ben nog maar 18 maar heb al een enorme last van kaalheid. Het begon al op mn 16de. Ik heb enorm veel haar opzij en lang achter maar boven op mijn hoofd is het zo dun geworden dat ik mijn andere haar er echt moet overkammen voor het niet meer opvalt. Ook al grote inhammen

Ik heb ondertussen al een Ht met de FUT methode ondergaan in het UZ van gent. Ik zal nog haartransplantaties moeten ondergaan, maar ditkeer overweeg ik fue omdat ik geen 2 grote littekens wil. Is er een verschil tussen een 'punch' (of iets in die aard) en een grafft... want mijn dokter (de keyser) beweerde dat dit meer haren oplevert (gem. 3) en een grafft maar 1 enkel haartje... Ik vraag me af wat hiervan waar is.

Met kort haar sta ik nu eenmaal niet dus is er geen andere uitweg dan HT.. Wachten wou ik niet want het werd te erg en mijn haar valt nu 3 weken na de transplantatie nog meer uit... Is dit normaal? (ik gebruik ook al een jaar minox)
groeten
jasper66 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 18:31   #9
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Hoi Jasper,
hoeveel grafts zijn er verplaatst door Dr de Keyser? En hoe is het litteken genezen?
Op zich kan een HT op jonge leeftijd gewoon. Je moet wel altijd rekening houden met verdere uitval. Kort na een HT kan er haar uitvallen (shock-loss). Deze haren beginnen na een tijdje (maand of 3) weer te groeien en komen dan dus terug.
Ik had -als ik het goed heb- op mijn 27-e mijn eerste HT
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 18:59   #10
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasper66 Bekijk bericht
ik ben nog maar 18 maar heb al een enorme last van kaalheid. Het begon al op mn 16de. Ik heb enorm veel haar opzij en lang achter maar boven op mijn hoofd is het zo dun geworden dat ik mijn andere haar er echt moet overkammen voor het niet meer opvalt. Ook al grote inhammen

Ik heb ondertussen al een Ht met de FUT methode ondergaan in het UZ van gent. Ik zal nog haartransplantaties moeten ondergaan, maar ditkeer overweeg ik fue omdat ik geen 2 grote littekens wil. Is er een verschil tussen een 'punch' (of iets in die aard) en een grafft... want mijn dokter (de keyser) beweerde dat dit meer haren oplevert (gem. 3) en een grafft maar 1 enkel haartje... Ik vraag me af wat hiervan waar is.

Met kort haar sta ik nu eenmaal niet dus is er geen andere uitweg dan HT.. Wachten wou ik niet want het werd te erg en mijn haar valt nu 3 weken na de transplantatie nog meer uit... Is dit normaal? (ik gebruik ook al een jaar minox)
groeten

hoeveel geld koste je dit?
en hoe zagen de assistenten eruit?waren die knap?
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 19:05   #11
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Hoi Jasper, met een 2de Fut litteken krijg je tegenwoordig geen 2 littekens. Een beetje chirurg snijdt de eerste er mee uit.

De Keyser kennende zullen er vast niet veel grafts verplaatst zijn. Zoek aub een fatsoenlijke arts, want de Keyser is niet veel.

Op je 18e een Fut haartransplantatie vind ik trouwens in deze tijd barbaars, vooral voor die paar grafts die ze er uit snijdt.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13125

Ga eens op consult bij PH of AC en er gaat een wereld voor je open.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 19:31   #12
jasper66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door test123 Bekijk bericht
Hoi Jasper,
hoeveel grafts zijn er verplaatst door Dr de Keyser? En hoe is het litteken genezen?
Op zich kan een HT op jonge leeftijd gewoon. Je moet wel altijd rekening houden met verdere uitval. Kort na een HT kan er haar uitvallen (shock-loss). Deze haren beginnen na een tijdje (maand of 3) weer te groeien en komen dan dus terug.
Ik had -als ik het goed heb- op mijn 27-e mijn eerste HT
Het litteken is echt goed genezen, het is nog maar 3 weken geleden en het is echt een dun lijntje waar ik bijna geen last meer van heb. er zijn maar 300 graffts verplaatst voor 2500 euro... Lijkt idd zeer veel geld, wat ook al voor veel discussie zorgde op dit forum. Ze maakte zich ook sterk toen ik vroeg hoe dat kan dat er zo weinig zijn voor toch een aanzienlijk bedrag dat het hier gaat dat er per 'gaatje' 3 haartjes komen gemiddeld. En normaal bij een grafft maar 1 haartje.

Ik overweeg om in de nabije toekomst (het is wel echt nodig, zeker als je maar 18 bent en je de enige bent in je leeftijdscategorie met kaalheid) een fue transplantatie te doen in de ProHair clinic in Mechelen, maar ik moet nog verder informeren en afspraak maken.
jasper66 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 19:35   #13
jasper66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Hoi Jasper, met een 2de Fut litteken krijg je tegenwoordig geen 2 littekens. Een beetje chirurg snijdt de eerste er mee uit.

De Keyser kennende zullen er vast niet veel grafts verplaatst zijn. Zoek aub een fatsoenlijke arts, want de Keyser is niet veel.

Op je 18e een Fut haartransplantatie vind ik trouwens in deze tijd barbaars, vooral voor die paar grafts die ze er uit snijdt.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13125

Ga eens op consult bij PH of AC en er gaat een wereld voor je open.
Er komt zeer veel kritiek op dr. De Keyser. Ikzelf heb er een positief gevoel aan over gehouden ondanks het lage aantal verplaatste graffts. Litteken zeer snel genezen en ze is zeer vriendelijk. Ik had direct vertrouwen in haar omdat ze al 30 jaar in het vak zit... maar achteraf heb ik spijt dat ik niet beter gezocht heb wegens het kleine aantal verplaatste graffts.

Momenteel komen de verplaatste haren er al door onder de vorm van 'stoppels'... maar ik vermoed dat deze wel weer zullen uitvallen, of kan het dat het verplaatste haar direct terug begint te groeien?

Ik overweeg om in het kerstverlof een afspraak te maken met de prohair clinic in mechelen.
jasper66 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 19:41   #14
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Een goed gevoel, voor 300 Fut grafts voor 2500 euro?
Hoe lang is het litteken? En waar zijn die 300 grafts gezet?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 9 oktober 2008, 19:48   #15
jasper66
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Een goed gevoel, voor 300 Fut grafts voor 2500 euro?
Hoe lang is het litteken? En waar zijn die 300 grafts gezet?
Ja ik heb heel de discussie over Dr. De Keyser gelezen. litteken zeer lang, bijna oor tot oor(niet helemaal), maar geen last van. Graffts gezet over bijna heel bovenkant van mijn hoofd, behalve inhammen. als opvulling voor het haar da er nog staat. Ik weet dat het niet veel is (ong. 1000 haren volgens haar) maar ik kan moeilijk geloven dat een gerennomeerde kliniek als het UZ u zomaar in de zak zou zetten, het UZ heeft een zéér goede reputatie.
jasper66 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jonge mannen kaler dan vroegere generaties steventje AGA - Algemeen 11 31 juli 2008 09:59
TV programma zoekt jonge mensen met grijze haren! Jona Van alles en nog wat... 0 19 oktober 2005 13:51
Nederlands elftal: Jonge spelers kalend Robert18 AGA - Algemeen 28 22 december 2004 12:46
Haaruitval op jonge leeftijd Johan999 Medicijnen/haargroeimiddelen 8 29 juli 2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.